خوزستان/

106هزارمترحفاری چاه های نفت وگاز توسط ناوگان ملی حفاری ایران انجام شد

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری، از تحقق ١٠٦ هزار و ٩٣٨ متر حفاری چاه های نفت و گاز در سه ماه نخست امسال در مناطق خشکی و دریایی کشور خبر داد

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،ˈمهران مکوندیˈ اظهار کرد: انجام این میزان حفاری نسبت به شاخص برنامه ١٣ هزار و ٧٢٩ متر افزایش نشان می دهد.

وی با اشاره به تکمیل ٣٩ حلقه چاه از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال افزود: از این تعداد حلقه چاه، ١٨ حلقه چاه توسعه ای، دو حلقه توصیفی، یک حلقه اکتشافی و ١٨ حلقه تعمیری بوده است.

مکوندی گفت: از این چاه ها ٢٨ حلقه در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، یک حلقه در گستره فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی، دو حلقه در شرکت نفت فلات قاره، هفت حلقه در قالب پروژه ای و یک حلقه برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تکمیل شد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری، درباره جلو افتادگی حفاری چاه ها در مدت پیش گفته یادآوری کرد: در سه ماه گذشته حفاری و تکمیل ١٠ حلقه چاه ١٤٦ روز زودتر از برنامه تحقق یافت که از نظر شتاب بخشیدن به اجرای عملیات حفاری و اقتصادی بسیار با ارزش است.

وی با اشاره به فعالیت ٧٤ دستگاه حفاری خشکی و دریایی در ناوگان این شرکت گفت: در این مدت علاوه بر برنامه تعمیرات اساسی( اورهال) دستگاه حفاری دریایی شهید مدرس، دستگاه حفاری ١٣ نیز برای بازسازی و ارتقای کیفی از چرخه فعالیت خارج شده و پس از تعمیرات اساسی با عنوان دستگاه حفاری ٢٠ فتح به ناوگان حفاری شرکت می پیوندد.

مکوندی تعداد جابجایی دستگاه های حفاری در سه ماه نخست سال را ٣٦ مورد خشکی و ٥مورد دریایی اعلام و اضافه کرد: دستگاه های حفاری این شرکت از نوع سبک، سنگین و فوق سنگین هم اکنون در استان های خوزستان، ایلام، بوشهر ،کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، فارس و خراسان رضوی در حوزه عملیاتی شرکت های مناطق نفت خیز جنوب، مهندسی و توسعه نفت (متن)، فلات قاره، نفت مناطق مرکزی، نفت و گاز پارس و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران استقرار و فعالیت دارند.

شرکت ملی حفاری ایران یکی از شرکت های بالادستی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران است که بخش وسیعی از اجرای عملیات حفاری و ارایه خدمات فنی و تخصصی صنعت حفاری را در نقاط مختلف کشور برعهده دارد./س
برچسب ها: حفاری ، چاه ، ملی حفاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.