کرمانشاه/عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی؛

با همکاری نهادهای بین المللی گردو غبار رفع می شود

نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مقابله با پدیده گرد و غبار و مهار آن نیاز به عزم و اعتبار ملی و یک همکاری بین المللی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

ˈفتح اله حسینی گفت: در رابطه با مقابله با ریزگردها یک فوریت از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شده که هم اینک در کمیسیون کشاورزی در دست بررسی است.

وی  افزود: در این راستا تعدادی از کشورهای اثرگذار مانند عراق، اردن و عربستان نیز باید وارد عمل شوند چون مقابله با این پدیده تنها توسط جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین از برگزاری یک نشست با وزیر امور خارجه در راستای مهار و مقابله با پدیده گرد و غبار خبر داد و اظهار کرد: تا حصول نتیجه، پیگیر مساله ریزگردها خواهیم بود.

حسینی خاطرنشان کرد: از رییس جمهوری و هیات دولت نیز درخواست کرده ام تا درصد بدی آب و هوا را به همه کارمندان دستگاه های دولتی در استان کرمانشاه تا سقف 20 درصد اختصاص پیدا کند و بطور جدی پیگیر دایر شدن حق بدی هوا در فیش حقوق کارکنان دولت در این استان هستم.

وی اضافه کرد: چند سالی است گرد و غبار برخاسته از کشور عراق بعنوان مهمانی ناخوانده و مخرب، اهالی شهرستان های هم مرز با این کشور بو یژه استان کرمانشاه را آزار می دهد که متاسفانه هنوز اقدام اساسی برای حل این معضل صورت نگرفته است.

نماینده مردم قصرشیرین با اشاره به اینکه این گرد و غبار در شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب شدیدتر از دیگر نقاط استان کرمانشاه است، افزود: این موضوع اثرات بدی بر زندگی و سلامت مردم ولایت مدار این خطه که امتحان خود را در وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی پس داده اند،/س

برچسب ها: کرمانشاه ، نهاد ، گرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.