اردبیل /

حمایت از تولید اصلی ترین راه دور زدن تحریم ها و کاهش نرخ بیکاری است

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از تولید اصلی ترین راه دور زدن تحریم ها و کاهش نرخ بیکاری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مصطفی افضلی فرد در بازدید از مجتمع کارخانه های تولیدی آرتاپلاست نمین افزود: حمایت از تولید به عنوان یک اقدام استراتژیک مد نظر همه نهادهای نظارتی از جمله کمسیون اصل 90 است.

وی از تشکیل جلسه با تیم اقتصادی دولت با حضور رئیس کل بانک مرکزی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در هفته گذشته در زمینه نحوه حمایت از تولیدکنندگان و حمایت از صنعت خبر داد و گفت: در این جلسه گزارش های مربوط به جلسه فی مابین کمیسیون با تولیدکنندگان و سرمایه گذاران مطرح شد.

عضو کمیسیون اصل 90 گفت : در این جلسه همه موظف شدند تا یک هفته آینده بسته های حمایتی خود را در زمینه تولید به کمیسیون اصل 90 ارائه کنند.

افضلی فرد همچنین به تصمیم گیری برای تجمیع و تقسیط معوقات و بخشودگی جرایم مربوطه توسط بانک های عامل در این جلسه اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد بانک ها بالاتر از نرخ تعیین شده توسط شورای پول و اعتبار نرخی را به عنوان سود از مشتریان مطالبه نکنند.

او گفت: قرار شد بانک ها تا یک ماه آینده شاهد دریافت منابع تخصیص یافته از منابع ارزی یعنی صندوق توسعه ملی باشند و این امر به درازا نکشد تا بتوانند بموقع از از آن استفاده کنند.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از اختصاص مبلغی مشخص از سوی بانک مرکزی برای سپرده گذاری در بانک های عامل برای حمایت از واحدهای تولیدی هم خبر داد و اظهار کرد: بانک مرکزی این موارد را در سریع ترین زمان ممکن برای بانک های عامل بخشنامه می کند.

افضلی فرد هدف از بازدید خود از کارخانه های شهرک های صنعتی و نشست با هیات مدیره و مسوولان کارخانه ها را بررسی چالش های فراروی واحدهای تولیدی و برنامه ها و انتظارات تولید کنندگان از مسوولان ذکر کرد.

او گفت: همه این فعالیت ها و بازدیدها بدلیل این است که از این ظرفیت ها بتوانیم در استان اردبیل به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و با رفع چالش ها بصورت عملی شاهد رشد و شکوفایی تولید و صنعت در استان باشیم/س.

برچسب ها: اردبیل ، حمایت ، از ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.