زاهدان/

ادعاهای توخالی غربی‌ها افزایش قیمت دارو را درپی دارد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:کشور های غربی برخلاف ادعاهای حقوق بشری خودو تحریم دارویی ایران باعث افزایش قیمت دارو درکشور شده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، حسینعلی شهریاری با بیان اینکه یکی از دلایل گرانی داروهای بیماران صعب‌العلاج در بازار، تحریم بانک مرکزی از سوی غربی‌هاست اظهار داشت: این تحریم‌ها باعث کمبود دارو برای بیماران صعب‌العلاج شده و بیماران را در معرض خطر قرار داده است.

وی افزود: یکی از دلایل افزایش قیمت دارو، افزایش میانگین نرخ ارز مرجع در سال‌جاری نسبت به سال گذشته است وبا افزایش نرخ ارز مرجع قیمت تمام شده برای داروهای وارداتی افزایش پیدا کرده‌ است.

شهریاری اظهار داشت: با وجود در نظر گرفتن 2 هزار و 200 میلیارد تومان یارانه برای دارو از سوی وزارت بهداشت، تا کنون فقط 100 میلیارد تومان از این مبلغ اختصاص یافته است.

شهریاری به ناهماهنگی میان وزارت بهداشت و بانک مرکزی در روند افزایشی قیمت دارو اشاره کردو افزود: بانک‌های عامل با وجود دستور بانک مرکزی به آنها مبنی بر مشارکت در زمینه کاهش قیمت دارو و ارائه تسهیلات مناسب به شرکت‌های وارد کننده دارو در این زمینه همکاری خاصی نکردند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به جلسه هفته گذشته اعضای کمیسیون با وزارت بهداشت اشاره کردوگفت: در این نشست برخی از مشکلات واردات دارو مطرح و مقرر شد جلوی برخی از سودجویان که با احتکار دارو در این زمینه ایجاد اختلال می‌کنند، گرفتهاست./س

برچسب ها: افزایش ، قیمت ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.