عفونت تنفسی نوزاد یک هشدار خطرناک است

دانشمندان به تازگی دریافته اند ، سرماخوردگی بی ضرر در طول شش ماه اول زندگی ممکن است بی خطر به نظر رسد اما می تواند بیش از دو برابر شانس ابتلا به دیابت نوع 1را درآینده ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، محققان اشاره کرده اند که این یافته ها احتمالا برای همه جوانان صدق نمی کند، زیرا این مطالعه با کودکانی که یکی از بستگان درجه اول آنها  دارای دیابت نوع1 بوده صورت گرفته است.


گفتنی است، به طور کلی، سیستم ایمنی نوزاد هنوز در حالت اولیه است وهنوز در مرحله توسعه قراردارد، و ممکن است دارای چالش با عوامل عفونی حساس باشد که در نتیجه ممکن است در آینده تبدیل به دیابت شود.


بررسی ها نشان می دهند، در این مطالعه اخیر، محققان 148 کودک که کمتر از 3 ماه بودند را مورد مطالعه قراردادند، همه بچه ها دارای  یکی از بستگان درجه اول مبتلا به دیابت نوع 1 بودند.



بنا به اين گزارش: از پدرها و مادر ها خواسته شد تا یک فرم نظرسنجی در خصوص علائم کودک خود را پر نمایند كه اين در مورد بیماری هایی که کودک آنها گرفته است تا زمانی که کودک 3 ساله بودو همینطور خون کودکان را هر سه ماه آزمایش کردند تا آنتی بادی های بدن کودک را دریابند


نتیجه این بود که کودکانی که در طول شش ماه اول زندگی خود دارای عفونت تنفسی بودند، در مقایسه با کسانی که عفونت ندشتند بیش از دو برابر شانس  ابتلا به دیابت را داشتند البته سایر زمینه ها نیز در این مورد اهمیت دارد. پزشکان توصیه می کنند تا والدین فرزندان خود را تحت نظارت پزشک اطفال همواره نگه دارند.
برچسب ها: عفونت ، تنفسی ، سرماخوردگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار