10 میهمانان ناخوانده ترسناک روی بدن انسان +عکس

هر روز خودتان را در آینه می بینید و سعی می کنید تمیز و مرتب باشید، غافل از این که بر روی بدن شما میهمانان ناخوانده بسیاری زندگی می کنند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، بدن انسان میزبانی خوب برای حشرات ریز و زیرک است به طوری که روی بدنمان هم اکنون هزاران حشره ریز زندگی می کنند که از آن ها خبر هم نداریم. این حشره های ریز گاهی برای بدن مفید و گاهی مخرب هستند پس باید آن ها را به درستی بشناسیم و راه های مقابله با آن را بدانیم.

کک های بدن



بر روی بدن بسیاری از حیوانات کک وجود دارد که به راحتی به بدن انسان ها نیز منتقل خواهند شد. این کک ها به "کک های بدن" مشهور شده اند و بر روی پوست زندگی می کنند و منبع اصلی تغذیه آن ها نیز خون است. این کک ها از آنجا که بر روی بدن حیوانات از جمله گربه ها زندگی می کنند حامل بیماری های خطرناکی نیز هستند.

حشره رخت خواب



حشره که می گوییم ابتدا به یاد پشه و یا مگس می افتیم اما حشره رخت خواب با باقی این حشرات متفاوت است. این حشره بدون بال است و می تواند به راحتی در درزهای تشک شما پنهان شود و سپس از خون شما تغذیه می کند. بهترین راه برای از بین بردن این حشره شست وشوی مداوم رخت خواب ها است.

سوسک سگ آبی



یکی از ریزترین و بی خطرترین حشرات بدن ما با نام "سوسک سگ آبی" شناخته میشود. این سوسک که نهایتا می تواند به 4 میلی متر برسد بیشتر در محل های کثیف پیدا می شوند. این سوسک از کثیفی و پوست ها مرده تغذیه می کند و اگر انسان ها در محل های کثیف حضور داشته باشند شاید این سوسک وارد بدنشان شود ولی غالبا به بدن انسان ضرری نمی رسانند.

شپش عسل



این حشره کوچک که بزرگتر از سر یک سوزن نیست از عسل تغذیه می کند و محل زندگی اش روی کندوی زنبورهاست. این شپش با سوار شدن بر روی زنبورها مسافرت می کند و روی بدن انسان ها نیز دیده شده است. با توجه به اینکه برخی عسل را با موم خریداری می کنند احتمال ورود آن به بدن انسان بسیار زیاد است. البته جای نگرانی نیست چرا که این حشره با ورود به معده جانش را از دست می دهد و اگر هم به سلول ها بچسبد خطر خاصی ندارد.

شپش گردن باریک



روی بدن ما شپش های متفاوتی زندگی می کنند که یکی از متفاوت ترین آن ها "گردن باریک" است. این شپش بیشتر در مناطق روستایی که از حیوانات نگه داری می کنند دیده شده است و باید مراقب آن بود زیرا با ورودش به بدن انسان نیز بیکار نخواهد ماند. این ماهی با ورودش به بدن در لا به لای موهایی مانند موی سر یا بدن پنهان شده و خون انسان را می مکد. بهترین راه برای از بین بردن این حشره استحمام و شستن شوی چند باره است.

حشره فیلی



در کنار شپش گردن باریک یک حشره با بینی بلند هم زندگی می کند که مانند همنوعش از خون انسان تغذیه می کند. این شپش کمی بزرگتر بوده و در حدود 7 میلیمتر طول دارد. این حشره هم به خاطر بینی بلند و هم به این علت که بر روی بدن فیل ها نیز دیده شده به این نام شهرت یافته است. در انتهای بینی این حشره آرواره های وحشتناکی قرار گرفته است که باعث میشود به راحتی به رگ نفوذ کرده و خون را از انجا بمکد.

کنه سوسکی



در حالی که شپش ها موجوداتی شش پا هستند، یک هشت پا هم بر روی بدن زندگی می کند که خیلی برای انسان ها مفید نیست. کنه سوسکی یکی از ترسناکترین موجوداتی است که بر روی بدن انسان زندگی می کند و می تواند در قربانی هایش بیماری های آسمی ایجاد کند. این کنه را می توان بر روی بدن موجودات دیگری مانند پرندگان یا ماهی ها نیز پیدا کرد ولی به حدی ریز هستند که تنها با میکروسکوپ می توان آن ها را مشاهده کرد.

شپش سر




شپش سر یکی از سمج ترین حشراتی است که روی بدن انسان وجود دارد و به سرعت از هر سر به سری دیگر منتقل می شود. این حشره در میان موی شما تخم گذاری کرده و مدت های طولانی را در آنجا میگذارند. دانشمندان حتی شپش های 10 هزار ساله نیز پیدا کرده اند. این شپش می تواند باعث ایجاد خارش های مزمن در سر شود.

کنه های گردوخاک



این کنه به اندازه ای کوچک است که نمی توان آن را با چشم غیر مسلح دیدو بیشتر در بالش یا تخت خواب ها زندگی می کنند. محققان به این نتیجه رسیده اند که میلیون ها کنه روزانه در بدن شما رفت و آمد می کنند و شما از هیچ کدام آن ها اطلاعی ندارید.  این کنه ها مسببان اصلی آسم و یا آلرژی های مختلف هستند و با توجه به اندازه های کوچکشان می توانند مشکلات بزرگی را ایجاد کنند.

پشه



پشه یکی از حشراتی است که همه انسان ها در طول روز با آن روبرو خواهند شد. این پشه ها می توانند بیماری های زیادی در بدن ایجاد کنند. هرساله انسان های زیادی به خاطر نیش پشه جانشان را از دست می دهند و این باعث شده است که پشه به عنوان بزرگترین قاتل دنیا شناخته شود. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که تنها پشه های ماده شما را نیش می زنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
من بدنم گال افتاده بود هرکاری کردم نتیجه نگرفتم تااینکه یه روز یه نفر که کارش پاکسازی پوست بود گفت هرروز بعد حمام یه قاشق سرکه رو تویه قابلمه یا ظرف بزرگ حل کن روسرت بریز منم همین کارو کردم تویه روز خارشم کلا ازبین رفت
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۱:۰۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خواهش میکنم کمکم کنین راستش یه مدتی هست یه حشره که خیلی هم کوچیکه و فقط پا داره توی موهای من هست و سرم میخاره و اول فک کردیم شپشه و نبود شامپو پرمترین هم زدم ولی نرفته موهام بلنده و پر پشت یه مدته از نگرانی دارم دیوونه میشم همه میگن موهاتو کوتاه کن ولی موهام ینی زندگیم چیکار کنم؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ممممم
۱۱:۱۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
من توی خونمون حشره ی بند پیدا کردم ولی شهرمون اصلا گرو نیست میشه راه از بین بردوش نو بگید
Iran (Islamic Republic of)
یکتا
۱۳:۲۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
کلا کسی جواب نمیده؟
پس برای چی قسمت نظراتو گذاشتید اگر کارشناس ندارید این قسمتو آف کنید لطفا سرکاریه.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۰۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام
چند روز بود که سرم خیلی میخارید فکر کردم شپشه شنیده بودم برای از بین بردنش باید بیشتر از سه ساعت سس مایونز به سرت باشه امتحان کردم و وقتی سرمو شستم با کمال تعجب دیدم توی وان زیر شیر آب حشرات ریز سیاه بال دار از سرم جدا شده نمیدونم چی هستن و از کجا اومدن راه درمانش چیه.می دونم که شپش نیست.و آیا منتقل می شن؟
لطفا منو راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۳۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام
چند روز بود که سرم خیلی میخارید فکر کردم شپشه شنیده بودم برای از بین برنش باید بیشتر از سه ساعت سس مایونز به سرت باشه امتحان کردم و وقتی سرمو شستم با کمال تعجب دیدم توی وان زیر شیر آب حشرات ریز بال دار از سرم جدا شده نمیدونم چی هستن و راه درمانش چیه.می دونم که شپش نیست.
لطفا منو راهنمایی کنید.
Germany
مهسا
۰۰:۴۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
من وقتی که سوسک را می بینم بدنم می خوارد
Iran (Islamic Republic of)
N
۱۵:۰۱ ۱۹ دی ۱۳۹۸
سلام من موهای بلندی داشتم ی ماهه ک یه موجوداتی ریزی توی موهامه هر کاری میکنم از شرشون راحت نمیشم تخمشون یکم از تخم شیپیش کوچیک تره وقتی از تخم در میان خیلی ریزن مشکی رنگن موهامم کوتاه کردم ولی افاقه نکرد دکترم رفتم شامپو داد استفاده کردم انقدر سرمو شستم تموم پسته داده نمیدونم چیکار کنم دوستم قبلش بهم یه پرنده داده بود نمیدونم از موقع ک تو اتاقم بوده باهام اینجوری شدم
Germany
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
خدا کمک مون کنه اینا کنه پرندگانه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی محمدی
۲۲:۱۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
باسلام ببخشیدیه موجودی تقریبابزرگ روی دوسانتی میشه تازگی روی پوست وموی من دیده شده وسرم هم خیلی میخاره ازمادرم هم سرش خیلی خارش داره این موجودچیست ازکجااومده علتش چیست ایادمادرمم ازهمین داره چجوری نابودمیشن لطفابگین خیلی میترسم باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
چند مدته بدنمان به شدت میخواره یک حشرهای از نو ک سوزن ریز ترن سیاه هستن چه کار کنیم برن
Iran (Islamic Republic of)
خوبیارغلامی
۱۳:۲۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید بنده 59 سال دارم شب که میخوابم بعضی آزارهایی سال مورچه های قرمز خیلی ریزی به سرش بدنم می آیند بودنم نیش می زنند موهایش سرم آراسته می چینند می علت را بفهمم متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
پری
۰۰:۵۱ ۲۰ تير ۱۳۹۸
من یه هفتش تمام بدنم میخاره و مثه مگس جاش میمونه و خارش داره امشب دستم میخوارید زود گرفتمش یه چیزی مثه شپشک بررنج بود فشارش دادم نمرد بعد که ولش کردم میپرید خیلی تعجب کردم هرکاری با دستم کردم نمیمرد....توروخدا بگید این موجود کوچیک چی بوده ایا اون باعث خارش هرشب منه
Iran (Islamic Republic of)
آرش عاصمی فر
۰۵:۴۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
دقیقا این مشکل را من هم دارم ایکاش جوابها را هم مرقوم میکردن
Iran (Islamic Republic of)
sarina
۰۱:۲۰ ۰۳ تير ۱۳۹۸
خیلی خیلی ممنونم بخاطر راهنمایی هاتون
واقعا خیلی چیزای جدیدی رو که مردم ازشون بی خبر اماده میکین
دستتون درد نکنه واقعا دستتون درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
soodi
۰۲:۰۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۷
سلام یه چیرهایی که باچشم دیده نمیشن توبدنم تودهن انگاررخنه میکنه میره زیرپوستم اصلا یه چیزعجیبی بدنمم میخواره به شدت به هرکی هم میگم میگه توهم زدی .یکی دوبارم رفتم دکترگفت برودکتراعصاب ولی من حس میکنم توبدنم حرکت میکنن لطفاراهنمایی کنیدومیدونم احتمالش کمه گال باشه نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۰۲:۵۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
سلام ...من چند شب حس میکنم تمام تنم نیش میزنن اما هر چی نگا میکنم چیزی نیست ....گفتم شاید خیالات اما نیش درد داره .....
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۲۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
اطلاعات عالی بود
تمام این موجودات ریز ودرشت مخلوق خداست ببین موجود چه قدر ریز هست با چشم دیده نمی شود همون موجود ریز حسابش کن قلب چشم بینایی چشایی حواس ....... همه چی دارد
قدرت خدا راببین چقدر سیستم را در چه جثه ای قرار داده است
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۸:۵۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
اره چقد خوبه خدا اینا رو افریده ما رو الوده کنن و باعث ضعف و بیماریمون بشن خخخ
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۸:۵۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
دو سه روز پیش رفتم توی طویله و کلی کک گرفتم کک ها رو با تعویض لباس و حموم ازشون خلاص شدم اما حالا 3روز شده ولی بدن هممون می خاره و حشره ای هم ندیدیم در ضمن توی اون طویله ی عالمه کک بود بالای هزار تا کک از شلوارم بالا رفت ی گوسفند خریدن بدبختم کرد کاش نمی رفتم الان چکار کنم لطفا کمک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
یکم نفت بزار گوشه خونت ککا میرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
فقط برای شپش باید شامپو دای لیس استفاده کرد شپش ها به همه چیز مقاوم شدن به جز دای لیس که اونم بزودی مقاوم میشن و شانه هایی که داخل اون شامپو ها هیت اصلا بدرد نمیخورم باید شوند مخصوص بگیرید و اگه با دست تخم هارو جمع کنید خیلی کمک میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
چقدر چندش آورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
چقدر چندش آورند
Iran (Islamic Republic of)
roys
۰۳:۳۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
سلام من موهای پرو بلندی دارم که به شدت به موهام وابسته ام چند وقت قبل شب بود حس کردم یه چیزی تو موهام حرکت میکنه و چون جایی مهمون بودم وهمه خواب بودن تو تاریکی از موهام فیلم گرفتم بعد که فیلمو دیدم یه چیزی شبیه به خرچوسونه ولی قرمز رنگ لای موهام بود و دیگه هم پیداش نکردم یه ماه بعد سرم شروع کرد به خارش اونقدر شبا زیاد بود حرکت وخارش چیزی تو سرم که هرشب از سرم عکس و فیلم میگرفتم و تو این عکس و فیلما چندین بار یه موجود عجیب و عریب مثل هزار پا با شاخگای درازه و نمیتونیم بگیریمش تورو خدا بگید چیه نمیخوام موهامو کوتاه کنم ارامش شبا ندارم کمکم کنید یا یه دکتر پوست و موی خوب تو تهران بهم معرفی کنید اینم بگم مطمعنم شپش و رشک نیست عکسشو اگه بخواید میتونم بفرستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
عکس وبفرست
Iran (Islamic Republic of)
Mitra
۰۰:۵۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
اون شپشه سره و علت قرمز رنگیش اینه که تازه از کف سرت خون تغذیه کرده ...لازم نیس موهاتو کوتاه کنی ....شامپو پرمترین راه حل خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
فقط شستشو مداوم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۰:۵۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
سلام یه چند وقتیه تو خونمون یه موجود عجیب و چندش اور پیدا شده ک به هما جا هم نفوذ میکنه تو غذا مون تو دهان مون بین موهای سرمون اینقدر هم کوچیک هستن ک با چشم به سختی دیده میشن .حالا این به کنار بدبختی دیگرمون اینه ک ب هر کسی ک میگم میگه توهم زدی
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۰۳:۳۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
سلام من یک هفته پشت کمرم هم میسوزه هم شدید میخاره بعد جاش ورم کرده چهار تا دونه بزرگ خیلی بد در اومده اول فکر کردم مشکلی دارم ازمایش دارم بعد یکی از دوستانم دید گفت شپش زده فقط نمیدونم چطوری نابودش کنم پدرم در اورده شبا اصلا از خارش خوابم نمیره
Iran (Islamic Republic of)
Mitra
۰۰:۵۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
اون شپش نیس به احتمال زیاد ساس باشه
Iran (Islamic Republic of)
رادمهر
۱۴:۰۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
بنظر من شپشک برنج ضمن چندش آور بودن باعث حساسیت تنفسی (آسم) هم در یک محیط بسته مثل اطاق خواب ایجاد می کند ضمن اینکه بخار حاصل از برنج درون گونی دچار اشکال در سیستم تنفسی خود مشکل ساز است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۲۰ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
سلام خونه هرکس موجوداتی دارد ولیوای اگر صاص وکک بیاد دیگه به آدم نکوار نمیزاره بمونه وراه حلی هم نداره فقط باید باهاشون سازش کنید جنگ کردن موجب عقب نشینی شما میشود وموجب آبرو ریزی چرا که حشرات در مقابله انسانها پیروز میشوند
United States of America
سمانه
۱۸:۰۳ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
سلام یک موجود عجیب غریب شبیه کرم تو خونه پیدا شده ولی دست و پا داره خیلی میترسیم لطفا بگید چیکار کنیم اگه عکسشو بفرستم میتونید بگید چی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگه کرم رنگ یا سفید باشه به احتمال زیاد خرخاکیه موجود بی آزاریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
زیر بغل دخترم دوتا نقطه سیاه دیدم. اول خیال کردم موی زاید زیر بغل در میاره تعجب کردم! ولی بعد از دو هفته باز دیدم هستند بزرگ نشده در بیاد. فشار دادم. دیدم مونیست. الان نگارم کرده که این چه بود آیا چرک سیاه زیر بغل بود تو پوست بود. یا یکی از این حشرات
Iran (Islamic Republic of)
sarina
۰۱:۲۲ ۰۳ تير ۱۳۹۸
هیچی نیست نگران نباشید اونا فقط جوشای سیاه زیر بوستی ان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
زیر بغل دخترم دوتا نقطه سیاه دیدم. اول خیال کردم موی زاید زیر بغل در میاره تعجب کردم! ولی بعد از دو هفته باز دیدم هستند بزرگ نشده در بیاد. فشار دادم. دیدم مونیست. الان نگارم کرده که این چه بود آیا چرک سیاه زیر بغل بود تو پوست بود. یا یکی از این حشرات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
يه مدتي تو خونه مون حشره هاي خيلي ريز ميبينيم كه اندازشون نوك سوزن كوچكترهً بيشتر شبا ديده ميشه گهگوداري هم بدنمون ميخاره ميخواستم بدونم اين چه حشره ايه چه جوري ميشه از بين بردش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
يه مدتي تو خونه مون حشره هاي خيلي ريز ميبينيم كه اندازشون نوك سوزن كوچكترهً بيشتر شبا ديده ميشه گهگوداري هم بدنمون ميخاره ميخواستم بدونم اين چه حشره ايه چه جوري ميشه از بين بردش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
فکرکنم شپشه
Iran (Islamic Republic of)
ركسانا
۱۸:۱۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
سلام عزيزم اونا ساس هستن و خيليم بده ما خونمون قبلا گرفت شبا در ميان واينكه بيشتر لاي رختخواب ها هستن ولأي درز همه چيز مثل لباس دشك و...تخمشونم ريزه مث كنجده بگردي پيدا ميكني سه مرحله سم پاشي داره واينكه به صورت حرفه اي ميان انجام ميدن براتون به دامپزشكي مراجعه كنيد
Germany
وهاب
۰۳:۱۸ ۱۵ تير ۱۳۹۶
من رو تن دختر عمه ام کنه دیدم و گربه هم دارم آیا کنه با شستشو از بین میره و کنه ها حدود ۵تایی بودن و الان هم گربه ام رو از خونه بردم لطفا راهنمایی کنید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
سارس يا گال گرفتيه
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۱۰:۴۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
يه مدتِ شبها وقتي ميخوابيم بدنمون به شدت ميخواره و قرمز ميشه فقط شبـا سم زدم همه كار كرديم اما باز ميخواريم چيزي هم پيدا نكرديم فقط ٢ بار يه چيزاي سفيد خيلي ريز ديديم همين. ميشه بگيد بايد چيكار كنيم كل بدنمون ميخاره داغونيم
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۱۰:۴۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
يه مدتِ شبها وقتي ميخوابيم بدنمون به شدت ميخواره و قرمز ميشه فقط شبـا سم زدم همه كار كرديم اما باز ميخواريم چيزي هم پيدا نكرديم فقط ٢ بار يه چيزاي سفيد خيلي ريز ديديم همين. ميشه بگيد بايد چيكار كنيم كل بدنمون ميخاره داغونيم
Iran (Islamic Republic of)
نفس
۲۱:۵۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
خیلی چندشن
Iran (Islamic Republic of)
نفس
۲۱:۵۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
خیلی چندشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام من الان یه مدت احساس میکنم یه چیز تو تنم راه میره دیگه اسابشم تموم شده
United States of America
Marzieh
۱۲:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام من رو سرم ی حشره مشکی دیدم خارش هم دارم حالا نمیدونم اون شپشه یا نه .اخه تو خونمون زیاد گلدون داریم ممکنه برا اون باشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۰۷ ۲۳ دی ۱۳۹۵
برای از بین بردن شپش اول ی ژل مو از اون خوبا که قشنگ بچسبه وموروخشک میکنه بزنین بعد دوروز برید حمام بعد که قشنگ شستین برای از بین بردن رشکها همون موقه با برف دستی سرتونو بشورید روزی یکبار حمام برین وبا برف بشورید تا از بین برون دستوردرمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۵
شپش سر به بدن انتقال مى يابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
سلام منم یک مدت دچار شده بودم بعد دارو استفاده کردم وخوب شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
بهترین درمان واسه کشتن شپش موهارو با سرکه بشوری
Netherlands
ناشناس
۰۵:۲۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
خیلی حس بدیه یه جونور تو سرت راه بره و بدونی که ممکنه کم کم زیاد بشن
Netherlands
ناشناس
۰۵:۱۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
سلام ، منم یه مدت دچار شپش سر شدم چند روز رفتیم تو روستا خونه یه فامیل هوا خیلی گرم بود و امکانات بهداشتی نداشتن ، حمام نبود ، نزدیک به 5 ، 6 ماه دچارش بودم هر روز حمام میکردم و کلی شامپو میزدم چند بار موهاموشونه میزدم هیچ فایده ای نداشت پیش دکتر رفتم آنموقع مدرسه ای بودم خیلی متاسف شد و گفت حیف این موها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
منم وقتی نوجوان بودم از ی اشنا که از روستا اومده بودن شپش گرفتم از بین نمیرفتن تا اینکه موهامو خیلی کوتاه کردم بعد چندبار روی مقوای دولابرقی سمت طوسی رنگش موهامو شونه میکردم و همه شپشا و رشکا میافتادن و میکشتمشون بعداز سه بار دیگه هیچی نبود تو همون زمان هم رختخواباتونو بندازبن اب جوش بشورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
ببخشید می خواستم کسی می دونه شپش برنج هم نیش میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام.باید یکی همه شپش ها رو با دست از روی سرتون بگیره راه دیگه ای نداره.
Germany
ناشناس
۰۳:۲۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
راحت ترین کار برای از بین بردن شپش سر کچل کردن سر هست و بعد هم شستشوی مداوم با مواد یا هر چیزی که دکترا بهتون پیشنهاد کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۴
باسلام یکسالی هست درخترم توی مدرسه شپش گرفته ومن هم ازاومبتلا شدیم هزاران راهی که انسانها ودکتراگفتندامتحان کردیم اما جواب نداددیگه نمیدانیم چه کنم دیگرکاری نمانده نکرده باشید کمکمان کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
باسس ماینوزدیکهفته دوساعت روموبزاریدبعدازدوهفته دوباره تکرارکنیدبعدازحمام باسرکه آبکشی کنیدموهاراکوتاه کنیدوتخم هاراهفته ای یکبارازموپیداکنیدودربیارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
عجب حیوانات نازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
دتی سروگردنم وحشتناک میخاره میترسم ساس باشهمن م
Iran (Islamic Republic of)
عسل
۱۵:۵۷ ۲۴ تير ۱۳۹۴
سلام من مدتی است ک دچار شپش سر هستم و نمیدانم از کجا می ایند ؟لطفا موثر ترین راه را برای ریشه کن کردن این موجودات چندش امیز را بگویید
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۲:۰۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
بد بخت یارو سکته نزد
Germany
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
عکس اخری خیلی چندش بود
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۵:۳۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۳
هدف خدا از آفرينش اين حشرا چي هر كي بگه يه آفرين جايزه داره
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۹:۰۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
والا فکر نکنم هدف خاصی داشته باشه. تکامل تو دنیا پیش میره و این چیزا هم کنارش هستن... به همون علت ک ادم وجود داره اینا هم وجود دارن.. فقط هر کدوم که بخوان از شر اون یکی خلاص بشن باید راهشو پیدا کنن.. ما هم باید راه مقابله با اینها رو پیدا کنیم... تنها راهش سمپاشی موثر و دوره ای منزل هست و فکر نمیکنم راه دیگه ای داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۳:۰۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
از شپش خوشم نمی یاد ولی سوسک اینا اره
Iran (Islamic Republic of)
کی ناز
۱۹:۱۸ ۰۳ آبان ۱۳۹۲
می دونید الان دیگه اصلا نمی خوام اینجا باشم
Iran (Islamic Republic of)
امیر04
۱۹:۰۰ ۲۹ تير ۱۳۹۲
اینها رو که دیدم حالم بهم خورد به ویژه دوتای اولی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۵ تير ۱۳۹۲
ککو جا انداختین !
Germany
حسین
۲۳:۴۷ ۱۴ تير ۱۳۹۲
منظورتون رو دقیقا از میهمان ناخواده متوجه نشدم....بووووووق غلط املایییییییی!
آخرین اخبار