فارس/

شرکت نفت مناطق مرکزي، مقام دوم توليد گاز در خاورميانه

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با توان تولید روزانه 325 میلیون متر مکعب گاز ، مقام دوم تولید گاز خاورمیانه را به خود اختصاص داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: با امکان تولید 325 میلیون مترمکعب گاز در روز ، توانستیم بعد از قطر در جایگاه دوم تولید گاز خاورمیانه قرار بگیریم.

فکور بیان کرد: در دو ماه اول امسال 748 میلیون مترمکعب گاز بیش از برنامه این شرکت تولید شد.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به این که طبق برنامه باید تا سال 1396 تولید گاز این شرکت به 366 میلیون متر مکعب در روز برسد گفت: در صورت توسعه میدان‌ها جدید گازی ، نفت مناطق مرکزی ایران به یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده گاز جهان تبدیل خواهد شد.

فکور همچنین از طرح میدان گازی سراجه قم به عنوان نخستین طرح تزریق و برداشت گاز در سطح کشورهای عضو اوپک و منطقه خاورمیانه یاد کرد و گفت: مهمترین ویژگی طرح ذخیره سازی گاز در میدان سراجه قم این است که مطالعه ، اجرا و بهره برداری توسط کارشناسان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران صورت می گیرد.

وی ادامه داد: احیای مجدد میدان سراجه از دیگر ویژگی های این طرح است که پس از برداشت بیش از 50 درصد از آن به عنوان یک مدل هم برای ذخیره سازی و هم یک مخزن احیا شده است و می تواند الگوی مناسبی برای میدان های جدیدی که برای ذخیره سازی مورد استفاده قرار می گیرند ، باشد./س

برچسب ها: نفت ، دوم ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.