مصری های حامی مرسی در آمریکا مقابل مقر سازمان ملل تجمع کردند

جمعي از مصري هاي مقيم ايالت هاي نيويورک و نيوجرسي آمريکا در اعتراض به تحولات مصر برضد دولت محمد مرسي، در مقابل مقر سازمان ملل متحد در نيويورک تجمع کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، اين افراد که تصاويري از محمد مرسي، نخستين رئيس جمهور منتخب کشورشان بعد از سه دهه ديکتاتوري حسني مبارک را در دست داشتند، از دبيرکل سازمان ملل متحد خواستند در قبال تحولات مصر عليه مرسي  واکنش نشان دهد.
مصري هاي مقيم شرق آمريکا همچنين از سکوت توام با رضايت برخي کشورهاي غربي از اين تحولات گلايه و سئوال مي کردند: چرا آمريکا و ديگر کشورهاي غربي که ادعاي حمايت از دموکراسي دارند، در قبال وقايع مصر واکنشي جدي از خود نشان ندادند.
يک شهروند مصري آشوب در سرزمين پهناور مصر را به نفع رژيم صهيونيستي دانست و گفت: اسرائيل از ناآرامي در مصر خشنود است و مي خواهد در مصر نيز مانند سوريه، درگيري و تروريسم رواج پيدا کند.
زن ميانسالي در حاليکه به شدت به اقدامات ارتش مصر اعتراض داشت، به خبرنگار ما گفت: من نمي توانم دموکراسي را براي فرزندانم معني کنم چون آنچه امروز در کشورم مي گذرد، با دموکراسي واقعي و حق راي شهروندان بسيار متفاوت است.اين افراد همچنين در مقابل مقر اصلي سازمان ملل متحد در نيويورک، نماز جمعه را اقامه کردند.









برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار