بيانيه مشترک جبهه نجات ملي مصر و کارزار تمرد در مورد تحولات اخير مصر

جبهه "نجات ملي مصر" و کارزار "تمرد" جريانات اصلي اپوزيسيون مصر که فراخواني را عليه دولت "محمد مرسي" رييس جمهور مخلوع آن کشور اعلام کرده بودند روز گذشته بيانيه مشترکي را در مورد اوضاع داخلي مصر و تحولات اخير آن کشور منتشر کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اهرام آنلاين، اين دو جريان مخالف مرسي و جمعيت اخوان المسلمين در بيانيه جديد خود نسبت به مداخله کشورهاي خارجي در امور داخلي مصر هشدار داده اند و از مردم مصر خواسته اند تا آن گونه که آنان بيان کرده اند در مقابل نيروهاي "ضد انقلابي" بايستند. 

کارزار تمرد در اين بيانيه مشترک که با هماهنگي جبهه نجات ملي مصر منتشر کرده اند اظهار در مورد احتمال وقوع تفرقه ميان گروههاي مختلف مصري هشدار داده اند و در ادامه افزوده اند "مردم مصر از دفاع از آرمان هاي انقلاب و مشروعيت آن عقب نشيني نخواهند کرد و با هر خودکامه که مانع برقراري ثبات در مصر شود مقابله خواهند کرد."

در ادامه بيانيه طرح مسئله وقوع "کودتاي نظامي" در مصر رد شده و آمده است "ما به وضوح تاکيد مي کنيم که به انقلاب مردمي خود مي باليم، تلاش هايي از سوي نيروهاي خارجي براي مداخله در امور داخلي مصر انجام شده است. اين نيروها مدعي شده اند که در مصر کودتاي نظامي به وقوع پيوسته است. ما اين ادعا را قويا تکذيب مي کنيم. ما هيچ گونه مداخله خارجي اي در امور داخلي مصر را بر نمي تابيم. جبهه نجات ملي مصر خواستار آنست که مردم عليه نيروهاي "ضد انقلابي" به خيابان ها بيايند." 

در پي سقوط دولت "محمد مرسي" رييس جمهور مخلوع مصر درگيري هايي طي شبانه روز گذشته ميان طرفداران و مخالفان وي در قاهره و شهرهاي ديگر مصر روي داده است.

آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: جبهه ، نجات ، ملی ، کارزار ، تمرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار