سرپرست معاونت غذا سازمان غذا و دارو:

توقف تولید کرم حلزون به دلیل نبود مستندات/دانشگاه علوم پزشکی البرز مقصر شناخته شد

سرپرست معاونت غذا سازمان غذا و دارو از توقف تولید کرم حلزون به دلیل عدم هیچ گونه مستندات علمی خبر داد.

دکتر محمد رضا فاضل، سرپرست معاونت غذا سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اعلام اینکه تولید کرم حلزون متوقف شده است گفت: طبق بازرسی های صورت گرفته توسط بازرسین سازمان غذا و دارو هیچ گونه مستندات از تحقیقات مبنی بر تولید این کرم در دانشگاه علوم پزشکی البرز و حتی شرکت سازنده آن وجود ندارد.

وی افزود: تولید این کرم قراردادی است و خود صاحب این مسئول، کارخانه ي تولید از خود ندارد، بنابراین تا ارائه مستندات محکم تولید این دارو متوقف شده است.

فاضلی در ادامه در پاسخ به این سوال که بیش از یک سال از تبلیغ و تولید این کرم می گذرد و چرا شما تازه به فکر بازرسی این محصول پرداخته اید عنوان کرد: تولید این محصول زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی البرز بوده است و بازرسین این دانشگاه نظارت مناسب را انجام نداده اند و در واقع کم کاری کردند که به دلیل همین کم کاری کلیه فعالیت های تولید قراردادی این دانشگاه تعلیق شده است.

فاضلی خاطرنشان کرد: گزارش این بازرسی در کمیته نظارتی قانونی سازمان غذا و دارو که در خصوص فرآورده های آرایشی برگزار شود عنوان شد و تصمیم بر توقف این محصول گرفته شد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۵ تير ۱۳۹۲
درود بر شما که جلوی این کلاهبرداران را گرفتید
آخرین اخبار