برای دستیابی به راه‌های جبران شکست القصیر صورت گرفت

دیدار سران دستگاه‌های اطلاعاتی جبهه غربی-عربی در اقامتگاه سفیر انگلیس

سران سرویس‌های اطلاعاتی کشورهایی چون آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان و قطر با حضور در اقامتگاه سفیر انگلیس در آنکارا، در مورد راه‌های تلافی شکست «القصیر» بحث کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، مقامات ارشد سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس، فرانسه، ترکیه، عربستان سعودی، قطر و اردن ماه گذشته نشستی را با موضوع سوریه برگزار کرده‌اند.

 

در این جلسه در مورد راه‌های انجام یک اقدام انتقامی از سوی مخالفان دولت سوریه در پاسخ به پیروزی ارتش در شهر «القصیر» بحث شده است. یکی از مسئولان هماهنگ‌کننده این نشست، در هفته جاری به خبرگزاری فارس خبر داد.

در این نشست اضطراری که در اقامتگاه سفیر انگلیس در آنکارا ترکیه برگزار شد، گزینه حمله مخالفان مسلح به مراکز دولتی و مواضع ارتش سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

این منبع آگاه که به دلیل حساسیت اطلاعات افشا شده و همچنین بیم به خطر افتادن جانش، خواست نام او فاش نشود، می‌گوید: تمام کشورهایی که ذکر شد، مدیران منطقه‌ای دستگاه اطلاعاتی خود را به این نشست فرستادند، به جز اردن که در سطحی پایین‌تر در نشست حضور یافت.

به گفته وی نشست اضطراری حامیان مخالفان برای بررسی اثرات روحی شکست القصیر روی اعضای گروه‌های مخالف دولت سوریه و همچنین تصمیم‌گیری در مورد اجرای عملیاتی روحیه‌بخش، برگزار شد.

وی افزود: با توجه به شکستی و عقب‌نشینی گروه‌های مسلح از القصیر، در این نشست راه‌های جایگزین تحویل سلاح به مخالفان هم مورد بررسی قرار گرفت. شرکت‌کنندگان در نشست همچنین موضوعات محوری و روش‌هایی را که رسانه‌های غربی و عربی باید با پرداختن به آن‌ها روحیه مخالفان را افزایش دهند، مورد بحث قرار دادند.

به گفته این مقام آگاه، افزایش کمک‌های مالی از طریق عربستان و قطر به مخالفان هم دیگر تصمیمی بوده که در این نشست اتخاذ شده است. آن‌ها چندین نقشه مختلف برای جبران شکست تحقیرآمیز القصیر را نیز بررسی کردند.

یک ماه قبل بود که ارتش سوریه کنترل کامل شهر راهبردی «القصیر» را پس از چندین هفته نبرد، به دست گرفت. پس از فتح این شهر، شبکه مخالفان که در این منطقه و در موازات مرز لبنان شکل گرفته بود نیز از هم گسست. عملیات ارتش سوریه در این منطقه با تلفات بالایی برای مخالفان همراه بود و آن‌ها را وادار به عقب‌نشینی گسترده کرد.

بازپس‌گیری «القصیر» کنترل دولت بر بزرگراه کلیدی که دمشق را به بندر ساحلی «طرطوس» متصل می‌کند و از «القصیر» می‌گذرد، تقویت کرد. این شهر برای مخالفان به عنوان محلی برای انتقال جنگجویان، تسلیحات و مهمات از لبنان که در پنج مایلی جنوب «القصیر» واقع شده نیز نقطه مهمی به حساب می‌آمد.

برچسب ها: سوریه ، انگلیس ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.