سخنگوی کمیسیون امنیت ملی:

تاکنون ۵۰۰ ایرانی از امارات اخراج شده‌اند/ قانون جدید این کشور شامل همه اتباع می‌شوند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از اخراج ۵۰۰ ایرانی از امارات خبر داد و گفت که تمام اتباع خارجی مقیم این کشور شامل قانون جدیدی می‌شوند که مقامات امارات وضع کرده‌اند و این قانون اصلا مختص ایرانیان نیست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع اخراج ایرانیان مقیم امارات متحده عربی از این کشور گفت: این مسئله برخلاف آنچه که منتشر شده، موضوع دیگری است؛ دولت امارات در رابطه با مسائل امنیتی خودش نسبت به کنترل امنیتی کشورش، قوانین جدیدی وضع کرده که شامل همه اتباع خارجی مقیم این کشور می‌شود.

وی ادامه داد: در همین رابطه تاکنون اتباع کشورهای مختلفی که در شهرهای مختلف این کشور حضور دارند، به وزارت خارجه این کشور احضار و از آنها خواسته شده که این کشور را ترک کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: این مسئله حتی مختص به شیعیان هم نیست چرا که اتباع سایر کشورهای از جمله عراق، هند، لبنان و بسیاری از کشورهای دیگر هم‌اکنون به وزارت خارجه این کشور احضار و از این کشور اخراج شده‌اند.

نقوی حسنی اضافه کرد: در عین حال ذکر این نکته هم مهم است که تاکنون بر اساس اطلاعاتی که ما داریم این احضارها در دبی صورت نگرفته و تاکنون حدود 500 نفر از ایرانیان مقیم امارات احضار شده و به خاطر تصویب قانون جدید امنیتی این کشور، از انها خواسته شده که امارات را ترک کنند.

وی در پایان این گفت‌وگو تاکید کرد که امارات متحده عربی کشوری است که اغلب فعالیت‌های خدماتی و اداری آن توسط اتباع کشورهای خارجی انجام می‌شود لذا مقامات این کشور برای کنترل امور مسائل امنیتی، تدابیر جدیدی را اندیشیده و اجرا می‌کنند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: ایرانی ، امارات ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار