عضویت ۱۴۰ نماینده در ۷ کارگروه تعامل دولت و مجلس/ آغاز به‌کار کارگروه‌ها از ۲۳ تیر

احمدرضا دستغیب از عضویت ۱۴۰ نماینده در هفت کارگروه تعامل دولت و مجلس خبر داد و گفت: جلسات این کارگروه‌ها از یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، احمدرضا دستغیب مسئول تشکیل کار گروه‌های همکاری دولت و مجلس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ، از تشکیل دبیرخانه هفت کار گروه همکاری دولت و مجلس از شنبه این هفته خبر داد.

وی با اعلام اینکه از یکشنبه هفته آینده همزمان با آغاز به کار خانه ملت فعالیت کار گروه‌های تعامل دولت و مجلس آغاز می‌شود، اظهار داشت: کار ساختاری و شکلی این کار گروه‌ها انجام شده و اقدامات محتوایی مربوط به جمع‌آوری گزارش و عمکردها در این هفته درحال پیگیری و انجام است.

مسئول تشکیل کارگروه‌های همکاری دولت و مجلس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تشکیل کارگروه‌های یاد شده را اقدامی جدید و منظم دانست که در زمان رای اعتماد وزرا مفید و مطلوب خواهد بود.

دستغیب تشکیل کارگروه‌ها و فعالیت آنها را سازوکاری جدید برای تعامل بهتر دولت و مجلس عنوان کرد و افزود: زیرساخت‌ها برای این اقدام فراهم شده و همزمان با آغاز به کار مجلس، فعالیت نمایندگان در این کارگروه‌ها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون اعضای این کارگروه‌ها به حدود 140 نفر رسیده‌اند از عضویت نمایندگان در این هفت کارگروه خبر داد و در عین حال گفت: حضور نمایندگان در برخی کارگروه‌ها شامل اقتصاد و بودجه و کارگروه تولید پررنگ‌تر است.

مسئول تشکیل کارگروه‌های همکاری دولت و مجلس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ادامه داد: کارگروهی همچون کارگروه فرهنگ و اجتماع درخواست کمتری در مقایسه با سایر گروه‌ها برای عضویت نمایندگان دارد؛ البته کمیسیون فرهنگی مجلس نیز کمترین عضو را دارد که همین موضوع بایستی آسیب‌شناسی شود.

دستغیب با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دولت در انتخاب وزرا نهایت دقت را به کار گیرد، تصریح کرد: باور مجلس این است که انتخاب وزرا با دقت خاص و لحاظ جمیع جهات و با شعارهای آقای روحانی مخصوصا اعتدال و استفاده از نیروهای متخصص صورت گیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم انتخاب کابینه با شایعات فعلی تطبیق نداشته باشد زیرا نوعی بازگشت به عقب است؛ البته بایستی کابینه ضمن برخوردار بودن از افراد باتجربه از جوانان و نیروهای جوان نیز استفاده کند.

مسئول تشکیل کارگروه‌های همکاری دولت و مجلس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از لزوم پیوند دو نسل مدیریتی در دولت حجت‌الاسلام روحانی سخن گفت و افزود: این عملکرد خود تعریفی دیگر از اعتدال است زیرا نیروهای باتجربه و نیروهای جوان، با انگیزه و فعال می‌توانند در کنار هم فعالیت کنند.

همچنین پیش از این دستغیب در گفت‌وگو با فارس، از تشکیل هفت کارگروه تخصصی تعامل دولت و مجلس در فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت خبر داده بود.

به گفته وی، این هفت کارگروه تخصصی شامل اقتصاد و بودجه، سیاست و امنیت، فرهنگ و اجتماع، آموزش و بهداشت، انرژی، تولید و کارگروه امور زیربنایی است.

برچسب ها: مجلس ، دولت ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار