گیلان/ ناظمی اردکانی خبر داد؛

صدور کارت ملی هوشمند در کشور /هزینه صدور کارت ملی هوشمند برای افراد 10 هزار تومان است

هوشمند سازی کارت های ملی ایرانیان در اولویت برنامه های سازمان ثبت احوال قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ؛ رییس سازمان ثبت احوال کشور در حاشیه سفر به گیلان گفت: این سازمان به عنوان مرجع امور هویتی کشور در نظر دارد در یک طرح برنامه ریزی شده کارت های ملی هوشمند را جایگزین کارت های ملی فعلی کند.

محمد ناظمی اردکانی که برای امضای تفاهم نامه سه جانبه صدور و بهره برداری از کارت هوشمند ملی به گیلان سفر کرده بود ، افزود: با اجرای این طرح علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی ، کارت های جدید به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی به کاربران امکان می دهد تا به شیوه ای امن وارد فضا های دیجیتالی شوند.

وی ذخیره سازی عکس و اثر انگشت صاحب کارت به صورت الکترونیکی در کارت را یکی از راهکارهای ارتقاء امنیت استفاده از کارت اعلام کرد و یادآور شد: هزینه صدور کارت ملی هوشمند برای افراد 10 هزار تومان است.

رییس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه120میلیون سند هویتی در آرشیو الکترونیکی این سازمان ذخیره شده که از این تعداد 106 میلیون سند به صورت الکترونیکی در آمده است ، خاطرنشان کرد: اگر هم افزایی و همگرایی در استان صورت گیرد این طرح ظرف مدت 2 تا 3 سال در گیلان اجرا می شود . / ع
برچسب ها: صدور ، کارت ، هوشمند ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.