فرماندار ریگان خبر داد

مشاهده گربه وحشی کاراکال در ریگان

فرماندار ریگان گفت: گربه وحشی کاراکال که در حال انقراض است در این شهرستان مشاهده شده و بحث حفاظت محیط زیست آن در دستور کار است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، مجید اعتمادی اظهار داشت: چند ماهی است، دامداران از مشاهده نوعی از گربه‌سانان مطالبی را مطرح می‌کردند و چند نوبت هم شکایاتی داشتند که بعضا به دام‌های آنان حمله می‌شود.

وی افزود: در این ارتباط کارشناسان و مسئولان ذیربط ادعای آنان را رد کردند، اخیرا با گذاشتن تله، یکی از گربه‌سانان که به نظر می‌رسید در خطر انقراض قرار دارند را در یکی از روستاها به دام انداختند و گزارش‌های دیگری نیز رسیده است که نمونه آن را در حوزه آب‌باریک و گزبهمن و ارتفاعات مشاهده کردند که به مسئولان گزارش شده است.

اعتمادی بیان داشت: در این ارتباط پیگیری می‌شود که بحث حفاظت از محیط زیست به ویژه حیوانات وحشی به جد در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار ریگان تصریح کرد: بحث تجارت و خرید و فروش و صادرات این نوع گربه‌سانان در این مقوله مطرح نیست، بیشتر بحث حفاظت آن است که با توجه به گزارش‌های مردمی بیش از 10 مورد از این نوع گربه وحشی کاراکال را مشاهده کردند.

اعتمادی افزود: این حیوان در حال انقراض به روستاهای نزدیک ارتفاعات می‌آید، این حیوان وحشی برای کشاورزی مفید است به ویژه در راستای کنترل موش‌های باغی که آسیب زیادی به درختان و محصولات کشاورزی می‌زنند.

وی از مردم و کشاورزان خواست از دام گذاشتن یا شکار این حیوان مفید خودداری کنند و بیان داشت: این حیوان تک‌رو و به شکار بی‌رویه مانند گرگ نمی‌پردازد و معمولا به اندازه اشتهایش شکار و طعمه خود را معمولا مثل پلنگ به بالای درختان می‌برد و از چالاکی خاصی برخوردار است و مانند یوزپلنگ و تکی زندگی می‌کند.

اعتمادی گفت: بیشتر حیوانات کوچک را شکار می‌کند و اخیرا گزارش شده است به دام‌های محلی سبک حملاتی داشته که موضوع در دست بررسی است.

فرماندار ریگان از راه‌ا‌ندازی اداره محیط زیست به زودی در این شهرستان خبر داد و افزود: با تجهیزات و یک‌سری از امکانات به زودی این اداره در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

برچسب ها: گربه ، وحشی ، ریگان ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار