بانک پاسارگاد 25 تومان سود بين سهامداران تقسيم کرد

مدير عامل بانک پاسارگاد گفت: وضعيت اقتصادي کشور قطعا بهتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، امروز مجمع عمومي بانک پاسارگاد با حضور 94 درصد از سهامداران در سالن وزارت کشور برگزار شد.

در اين مجمع، کاظم ميرولد به عنوان رئيس مجمع، مجيد قاسمي و سيد محسن هاشمي به عنوان ناظرين مجمع و امين تفرشي نيز در جايگاه منشي جلسه حاضر شدند.  
در ابتداي مجمع امين تفرشي از اعضاي هيات مديره بانک، گزارش هيات مديره را قرائت کرد و به اهم فعاليت هاي بانک طي يک سال اخير اشاره کرد.  
 
*افزايش شعب بانک پاسارگاد

وي در مورد افزايش شعب بانک پاسارگاد در سال گذشته گفت: به رغم آنکه بيش از 30 شعب در شرف تاسيس داريم اما برحسب محدوديت اعمالي بانک مرکزي در توقف افزايش شعب بانکها، فقط يک شعبه به 296 شعبه بانک اضافه شده اين در حاليست که دستگاه هاي ATM بانک از 631 دستگاه به 692 دستگاه افزايش پيدا کرده است.
 
*راه اندازي دانشگاه خاتم

تفرشي به تاسيس دانشگاه فوق تخصصي بانکداري توسط بانک پاسارگاد اشاره کرد و گفت: در مهر سال 91 با اخذ امتيازهاي لازم، دانشگاه خاتم را در 6 رشته در بخش کارشناسي و کارشناسي ارشد با پذيرفتن 106 دانشجو راه اندازي کرديم؛ در نظر داريم که از طريق برگزاري کنکور سراسري در سال 92 تعداد دانشجويان را در اين دانشگاه به 270 دانشجو برسانيم و رشته هاي اين دانشگاه را هم به 12 رشته ارتقاء دهيم.  
 
*سرمايه 30 هزار ميلياردي بانک


وي به سير صعودي سودآوري بانک طي سال هاي 85 تا 91 اشاره کرد و با اشاره به افزايش سرمايه 200 درصدي اين بانک در سال 89، افزود: سرمايه بانک در طي اين سالها از يک روند افزايشي برخوردار بوده به طوريکه در سال 91 سرمايه بانک از 27 هزار و 258 ميليارد ريال به 30 هزار ميليارد ريال رسيد.
 
*بيشترين ميزان سود خالص در بين بانکها

اين عضو هيات مديره بانک پاسارگاد به ميزان سود خالص اين بانک براي سهامداران در سال 90 اشاره کرد و گفت: در پايان سال 90 حدود 9836 ميليارد ريال سود براي سهامداران ايجاد شد که با افزايش 36 درصدي اين سود به مبلغ 13246 ميليارد ريال در سال 91 رسيد که اين رقم نشاندهنده بيشترين ميزان سود در بين بانکها است.  
 
*سپرده هاي بانک

وي جمع سپرده هاي اين بانک را در پايان سال 91 حدود 229035 ميليارد ريال عنوان کرد که نسبت به پايان سال 90 به ميزان 32.85 درصد رشد داشته است.  
تفرشي ضمن اعلام آنکه عمده سپرده هاي بانک بلندمدت هستند، اضافه کرد: سپرده هاي بانک از 171 هزار ميليارد ريال در سال 90 به 229 هزار ميليارد ريال در سال 91 رسيده است.  
 
*تسهيلات بانک


وي به جمع خالص تسهيلات بانک در پايان سال 91 نيز اشاره کرد و گفت: تسهيلات بانک در سال گذشته 174789 ميليارد ريال بوده که به ميزان 27 درصد نسبت به پايان سال 90 رشد داشته است.
 
*بازده 63 درصدي سهام بانک


او بازده 63 درصدي سهام بانک را از ابتداي سال 92 تا کنون مورد تاکيد قرار داد و در ادامه گفت: با شروع کار دولت جديد قطعا بازده سهام بانکها قابل توجه خواهد شد چرا که صنعت بانکداري به عنوان صنعتي کم ريسک مطرح است.  
وي به رکورد تاريخي بانک در بخش فعاليت هاي ارزي اشاره کرد و افزود: سال 91 از بابت مشکلاتي که در عرصه بانکداري به وجود آمد، سالي بسيار سخت و طاقت فرسا بود و اکثر بانک هاي دولتي قادر به ايفاي تعهدات خود نشدند.  
 
*افزايش 34 درصدي دارايي هاي بانک

وي به افزايش 34 درصدي دارايي هاي بانک نيز اشاره کرد و افزود: دارايي هاي بانک از 221 هزار ميليارد ريال در سال 90 به 297 هزار ميليارد ريال رسيده است.
وي در رابطه با سرمايه گذاري بانک پاسارگاد نيز گفت: در سال 91 با اعمال محدوديت هاي صورت گرفته از سوي بانک مرکزي، بانک درگير سرمايه گذاري هاي مستقيم نشد اما با اين حال در بخش سرمايه گذاري 5.8 رشد داشت.
 
*قاسمي: ماليات نقل و انتقال سهام بانک مطالبه شده است

مجيد قاسمي مدير عامل بانک پاسارگاد نيز در اين مجمع درباره ماليات بانک گفت: عمده ماليات بانک را در سال 88 پراخت کرديم و ماليات سال 89 و 90 در حال رسيدگي است.  
وي به برخي از مشکلات مالياتي پيش آمده اشاره کرد و گفت: سازمان مالياتي 308 ميلياردريال ماليات از بابت نقل و انتقال سهام بانک مطالبه کرده اين درحاليست که در زمان ورود به بورس و فرابورس اين ماليات داده مي شود اما سازمان امور مالياتي معتقد است که بايد ماليات جداگانه اي از اين بابت اخذ شود که اين مسئله در حال رسيدگي است.  
وي ادامه داد: سازمان مالياتي براي سال 90 نيز 953 ميليارد ريال ماليات مطالبه کرده که اين هم بايد طبق مقررات اصلاح شود.  
مدير عامل بانک پاسارگاد ضمن بيان اينکه، سازمان ماليات موديان مالياتي درشت را مورد هدف قرار داده و تمام نيروهاي خود را براي اين منظور بسيج کرده است، گفت: اگر برگ قطعي تجديد نظر در اين باره صادر شود، چاره اي جز پرداخت حقوق دولتي نداريم.  
 
*قاسمي: همچنان پيگير بازگشت منابع برداشتي بانک هستيم


وي در خصوص پيگيري هاي صورت گرفته براي بازگشت منابع برداشت شده از حساب بانک نيز گفت: ما بازگشت منابع را به بانک جزء حقوق اوليه بانک مي دانيم و اميدواريم اين منابع به حساب بانک بازگردد.
قاسمي در مورد مطالبات معوق بانک نيز گفت: بانک پاسارگاد توانسته است مطالبات معوق خود را مديريت کند، در سال 92 نيز اين مسئله را به سرانجام خوبي خواهيم رساند.  
وي در رابطه به اصلاح اساسنامه بانک منطبق بر اساسنامه مورد تاييد بورس گفت: در سل 90 در حال بررسي براي اصلاح اساسنامه بانک بوديم اما برحسب دستور بانک مرکزي قرار شد تا ابلاغ اساسنامه مورد تاييد بانک مرکزي، اين مسئله مسکوت گذاشته شود.
 
*قاسمي: وضعيت اقتصادي بهتر مي شود

وي درباره تراز ارزي بانک به سهامداران گفت: جاي نگراني نيست، تراز ارزي بانک مثبت است و نگراني از اين بابت نداشته باشيد.  
او در پايان گفت: وضعيت اقتصادي کشور با شرايط اجتماعي خوبي که فراهم شده، قطعا بهتر خواهد شد.
در ادامه اين مجمع، صورت هاي مالي بانک مورد تصويب اکثريت سهامداران حاضر در مجمع قرار گرفت و سپس تقسيم سود پيشنهادي مورد بحث و بررسي هيات مديره مجمع و سهامداران واقع شد. سهامداران پيشنهاد تقسيم سود 300 ريالي را مطرح مي کردند اما هيات مديره با اين امر موافقت نکرد.  
 
*بايد سه هزار ميليارد ريال ماليات پرداخت کنيم

قاسمي در اين باره گفت: ما 2830 ميليارد ريال سود تقسيم نشده داريم، در عين حال امسال بايد 3000 ميليارد ريال نيز ماليات پرداخت کرديم به همين دليل عملا اين پيشنهاد قابل اجرا نيست.
 
*پيشنهاد سود تقسيمي 23 تومان و تصويب سود 25 توماني

هيات مديره بانک پاسارگاد به سهامداران پيشنهاد تقسيم سود 23 توماني را مطرح کردند اما در نهايت سود 25 توماني به ازاي هر سهم مورد تصويب قرار گرفت.
مدير عامل بانک پاسارگاد گفت: سود تقسيمي از 5 مردادماه به حساب اشخاص حقيقي واريز مي شود و سود تقسيمي اشخاص حقوقي نيز از اول مهر ماه پرداخت خواهد شد.
حق حضور اعضاي هيات مديره بانک پاسارگاد نيز همانند سال گذشته مورد تصويب قرار گرفت و روزنامه دنياي اقتصاد و اطلاعات هم به عنوان روزنامه هاي رسمي بانک مورد تاييد قرار گرفتند. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: بانک ، پاسارگاد ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا مقیمی
۲۳:۲۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
با سلام می خواستم در صورت امکان صورتهای مالی سال 85 تا 92 را همراه با یادداشتهای توضیحی واسم ایمیل کنین یا راهنمایی بفرمایین از کجا میتونم گیر بیارمشون..ممنون
آخرین اخبار