حمایت مالی دولت از نمایشگاه دائمی اردبیل در روسیه

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل خواستار حمایت دستگاههای دولتی برای راه اندازی نمایشگاه دائمی تولیدات اردبیل در کشور روسیه شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، بهروز پورسلیمان پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی اردبیل تصریح کرد: توافق اولیه برای برپایی نمایشگاه دائمی اردبیل در شهر مسکو انجام شده است.

وی با بیان اینکه هزینه ماهانه این نمایشگاه 20 هزار دلار است، اضافه کرد: قرار بود تعداد سرمایه گذاران اجرای این طرح افزایش یابد که محقق نشده است.

پورسلیمان خواستار کمک اعتباری نیمی از هزینه های این نمایشگاه در شش ماهه اول فعالیت خود شد و افزود: در صورتی که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان این اعتبار را تامین کند پس از مدت شش ماهه اتاق بازرگانی اردبیل به صورت مستقل این نمایشگاه را اداره خواهد کرد.

وی افزود: طرح نمایشگاه دائمی در روسیه به عنوان الگوی قابل توجه توسعه تجارت خارجی برای سایر استانها در دراز مدت خواهد بود.

وی تاکید کرد: بازار روسیه بازار وسیعی است که پتانسیل قابل توجهی برای تولیدات استان فراهم کرده است.

اعتبار ریالی تجارت خارجی نداریم

در این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در پاسخ به درخواست اتاق بازرگانی مبنی بر مساعدت مالی تصریح کرد: تاکنون اعتبار ریالی برای توسعه تجارت خارجی دریافت نکرده ایم.

ارژنگ عزیزی اضافه کرد: در حالی که اعتباری به این حوزه تخصیص نیافته است نمی توان درخواست اتاق بازرگانی را تامین کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این مهم هزینه اعتبار نیازمند برنامه ریزی است، ادامه داد: موارد مصرف این اعتبار باید به صورت دقیق شفاف سازی شود.

استانداری از توسعه تجارت خارجی حمایت می کند

در عین حال معاون برنامه ریزی استانداری اردبیل در خصوص تخصیص اعتبار از اعلام آمادگی استانداری برای مشارکت در این موضوع خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اهمیت توسعه تجارت خارجی استانداری از اجرای این مهم حمایت خواهد کرد.

سید حامد عاملی خواستار مشخص شدن توجیه اقتصادی این طرح طی 10 روز آینده شد و افزود: پس از مشخص شدن سرفصلهای هزینه کرد این اعتبار، کمکهای لازم از سوی استانداری و اعتبارات دولتی محقق می شود.

وی تاکید کرد: نمایشگاه دائمی می تواند در وهله اول زمینه معرفی پتانسیلهای تولیدی در بخش کشاورزی، صنعتی، صنایع دستی و گردشگری را فراهم کند.

عاملی ابراز امیدواری کرد برقراری مراودات تجاری زمینه توسعه درآمد در سایه تجارت خارجی را برای استان فراهم کند.

برچسب ها: نفت ، صادرات ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.