وزیر خارجه پيشين انگليس:

می‌خواهم به ایران بروم / اميدوارم سفارتخانه‌هاي دو کشور بزودي بازگشايي شوند

جک استراو، وزیر پیشین خارجه انگليس گفت: قصد دارد با هدف بهبود روابط کشورش با جمهوري اسلامي ايران به تهران سفر کند.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران جک استراو وزير خارجه اسبق انگليس در گفتگو با BBC گفت: بعد از پیروزی حجت‌الاسلام و المسلمين  حسن روحانی در انتخابات رياست جمهوري ايران و در حالیکه سفارتخانه‌های دو کشور در پایتخت طرف مقابل تعطیل است، از طریق سفارت عمان، برای رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران پیام تبریک فرستاده است.

استراو در ادامه ابراز امیدواری کرده که روابط دو کشور در این دوره بهبود پیدا کرده و سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و لندن بازگشایی شود.
 
بر اساس اين گزارش وزير خارجه اسبق انگليس که در حال حاضر نماینده مجلس عوام اين کشور است، همزمان با طرح مسائلي درباره پرونده هسته‌اي ایران در تابستان سال ۱۳۸۲، به همراه وزاری وقت امور خارجه فرانسه و آلمان، مبتکر آغاز گفت و گوهای هسته‌اي با ایران شد.
 
وي در خلال این سال‌ها بارها با حجت‌الاسلام و المسلمين روحانی، رئیس‌جمهور منتخب مردم که در آن زمان مذاکره‌کننده ارشد ايران بود، برسر حل و فصل پرونده فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي ايران گفت‌و‌گو کرده بود.
 
جک استراو همچنين به BBC گفته است‌:‌ "حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحانی" یک مقام حکومتی با شخصیت بود که همیشه می‌دانست درباره چه صحبت می‌کند، و کاملا بر موضوعات مسلط بود". 

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار