ترساندن کودک سعودی برای خنده مردم

مجری یک برنامه تلویزیونی کودک در عربستان به منظور خنداندن بینندگان خود، پس از ترساندن و فریاد کشیدن بر سر یک دختربچه مدعی می شود که وی در برابر دوربین مخفی قرار دارد !!

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ در یکی از برنامه های شبکه کودک "اجیال" به مناسبت ماه مبارک رمضان مجری و یکی از پرسنل برنامه بر سر دختری کوچک فریاد می زنند تا اسباب خنده بینندگان را فراهم کنند.

فعالان رسانه ای بازخواست دست اندرکاران این برنامه و متوقف کردن پخش آن را خواستار شدند و آن را به مثابه بازی با احساسات کودکی بی گناه برای خنداندن بینندگان دانستند.کاربران تویتر نیز در واکنشی گسترده ضد پرسنل این برنامه، آنان را به توهین لفظی به کودکان و بازی با احساسات آنان متهم کردند.

"صالح الشیحی" نویسنده روزنامه الوطن با تاکید بر ضرورت بازخواست پرسنل این برنامه گفت: اگر سوژه این برنامه از میان بزرگسالان انتخاب می شد شاید امکان توجیه آن وجود داشت، اما آن ها کودکی را برای ترساندن برگزیده اند که فاقد قدرت تشخیص است و مشاهده کردیم که چطور دختر به صورت واقعی گریه می کند.

الشیحی این برنامه را به مثابه سقوط اخلاقی به تمام معنی کلمه ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر فرض کنیم که مجری یا تهیه کننده این برنامه اشتباه کرده باشد، وظیفه شبکه بود که جلوی پخش آن را بگیرد. زیرا با پخش چنین برنامه ای، برای جامعه جهانی ثابت کردیم که ما ملتی هستیم که توجهی به حقوق بشر و حقوق کودکان ندارد و به راحتی این حقوق را برای تفریح و سرگرمی نقض می کند.صالح الشیحی تاکید کرد که این برنامه، همین تجربه را بر روی دیگر کودکان نیز تکرار کرده و قرار است در طول ماه رمضان پخش شود.

برچسب ها: عربستان ، سعودی ، خنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار