سینما در هفته اي كه گذشت؛

تجمع دوباره خانه سینما دردسر به پا کرد

خانه سینما با بروز اتفاقات بسیار راهی را برای تجمع و اعتراضات مجدد سینماگران باز کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، این هفته سینما در حالی آغاز شد که تنها به یک موضوع اختصاص داشت. آن هم بازگشایی خانه سینما بود خانه ای که در ابتدا با بازگشایی اصناف سینمایی با اعضای جدید همراه بود معترضان بسیاری را دنبال داشت به طوری که اعضای سابق با مطرح کردن صحبت های بسیار تشکیل این صنف را غیرقانونی دانستند.

اما پلمپ شبانه خانه سینما توسط ارشاد دردسر دیگری به پا کرد و باعث تجمع سینماگران مقابل این نهاد شد البته این تجمع مدت زمان کوتاهی بود و لی در پی آن جلسات مطبوعاتی هر دو طرف برگزار کردند جلسه ای که سرانجامش بی نتیجه بود و پایان ان بیانیه ای از سوی هیات مدیره خانهسینما سابق اعلام شد ومهلت 48 ساعته برای خاتمه دادن به قضیه و باز کردن پلمپ بسته شده از سوی ارشاد بود.

اما این قضیه ادامه داشت به طوری که با اتمام مهلت 48 ساعته تازه حاشیه ها آغاز شد و سینماگران با حضور دوباره مقابل خانه سینما اعتراض خود را تکرار کردند این تجمع همچون مانند اولین تجمع نبود و بسیار داغ تر و حاشیه دار تر برگزار شد به طوری که به درگیری نیروی انتظامی با سینما گران شکستن قفل های درب این نهاد ختم شد.

از کسانی که بسیار شور بیشتری به این جریان می داد کسی نبود جز "عبدالحسین برزیده" که به همراه دیگر سینماگران تلاش متعددی برای بازگشایی درب داشتند که در این امر ناموفق بودند.

"اصغر فرهادی"، "پارسا پیروزفر"، "هانیه توسلی"، "پگاه آهنگرانی"، "رخشان بنی اعتماد"، "حبیب رضایی"، "رضا کیانیان"، "مهتاب كرامتي"، و "پرویز پرستویی" از چهره های حاضر در این تجمع بودند که سهم پرویز پرستویی برای خاتمه دادن به این جریان و بازگشایی خانه سینما بیشتربود./ي2

گزارش از فائزه آقابابايي.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.