معروف:

مردم از تیم ملی توقع واقع بینانه داشته باشند/هنوز هم خوابمان درست نشده است

کاپیتان تیم ملی والیبال گفت:از مردم می خواهم تا از تیم ملی والیبال توقع بینانه داشته باشند تا فشاری نیز به ملی پوشان وارد نشود.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران سعید معروف در گفتگو با یک برنامه زنده تلویزیونی گفت:خوشبختانه تیم ملی والیبال کشورمان با نتایج اخیر کار بزرگی انجام داد و بازی با آلمان آن قدر اتفاق خوبی بود که جزو لحظات فراموش نشدنی ورزش کشور بود.

وی افزود:ما بیشتر از برد و نتیجه گیری هایمان از پیگیری مردم خوشحال بودیم و این اتفاقات جالبی بود که امسال برای والیبال افتاد و خوشحالیم که شرمنده مردم نشدیم و مردم هم نمره قبولی به ما دادند.

معروف بیان کرد:در بازی با آلمان با وجود خستگی و مسافت طولانی که طی کرده بودیم وقتی شنیدیم مردم از ساعت 7 به سالن آمدند انگیزه خیلی زیادی گرفتیم و در واقع مردم کمک کردند آلمان را ببریم.

کاپیتان تیم ملی والیبال ادامه داد:آلمان در سال گذشته در لهستان ظرف مدت نیم ساعت ما را شکست داد و این تیم جزو تیم های خوب گروه بود و شایستگی حضور در فینال لیگ جهانی را داشت که ما آن را گرفتیم.
 
 
موفقیت ما نتیجه یک برنامه ریزی 4 ساله بود
 
معروف در خصوص عوامل موفقیت تیم ملی والیبال عنوان داشت:ثبات مدیریت نقش بسیار پررنگی در موفقیت ما داشت.در این مدت برنامه ریزی ، نسل جدیدی به والیبال ما وارد شد که اعتماد داورزنی به ولاسکو باعث شد وی اختیار تام داشته باشد و با  شناخت خوبی که از ابزار خوب در ایران داشت  و در اختیار گرفتن تمام وقت بازیکنان توانست تیم را به این شکل هدایت کند.

وی افزود:موفقیت ما در واقع یک پروسه 4 ساله بود و نتیجه تلاش و کار گروهی بود.
 
معروف در خصوص بازی با آلمان بیان کرد:در بازی اول با آلمانی ها نقش مردم بسیار پررنگ بود که توانستیم با نتیجه سه بر صفر آنها را ببریم.با وجود اینکه توانایی زیادی نداشتیم اما جو سالن برای آلمانی ها سنگینی کرد و ما مقابل آنها در سرویس استثنایی عمل کردیم و در جایی که مربیان تاکید داشتند سرویس ها به خوبی اجرا شد.

وی افزود:اما در بازی دوم این آلمانی ها بودند که با سرویس ما را از گردونه خارج کردند و بی خوابی شب قبل از بازی یکی از دلایلی بود که تنوانستیم خوب کار کنیم.

وی ادامه داد:متاسفانه در آن مصاف،بدنمان جواب نمی داد و هواداران نیز توقع زیادی از ما داشتند و همین فشار ایجاد می کرد.اختلاف ساعت ما و کوبا به قدری شرایط بدنی ما را به هم ریخت که هنوز هم خوابمان درست نشده و شبها دیر می خوابیم و سیستم استراحتمان به هم خورده است.

ولاسکو روانشناس بزرگی است

معروف ادامه داد: کار کردن در ایران شرایط خاص خودش را دارد.ولاسکو به غیر از اینکه یک مربی بزرگ است یک روانشناس خوب نیز می باشد. مربیان بزرگی در رشته‌های مختلف به ایران آمدند اما موفق نبودند.ولاسکو کسی را در کنار خودش داشت که وی را با شرایط ذهنی همه بازیکنان آشنا کرد.فکر می‌کنم امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی والیبال به خوبی توانست ذهن ولاسکو را روشن کند و شرایط به گونه‌ای پیش رفت که ولاسکو نحوه برخورد با بازیکنان مختلف را به خوبی متوجه شد و با همه بچه ها رابطه خوبی داشت و برای همه وقت گذاشت.

وی ادامه داد:من در خانواده ورزشی بزرگ شدم و من را در همه جا حمایت کردند.شهر ما نیز شهر والیبال خیزی بود و همین به موفقیت من خیلی کمک کرد.

سیچلو مربی منحصر به فردی است

وی ادامه داد: سیچلو مربی بسیار خوب و منحصر به فردیاست و به خوبی می‌‌تواندپاسورهای حریف را در حین مسابقه آنالیز کند و کمتر پیش می آید که اشتباه کند.وی در پایان هر بازی آنالیز عملکردم را به خودم توضیح می‌دهد و فکر می‌کنم نقش زیادی در موفقیت‌های کنونی تیم ملی داشت. سیچلو بهترین مشاور ولاسکو است و در تمام کارها به وی کمک می‌‌کند.

جای نادی در تیم خالی بود

معروف در خصوص کاپیتانی عنوان کرد:کاپیتانی در تیم کار سختی بود ولی چون با رای گیری به من رسیده بود دلگرمی ام این بود که دیگران مرا قبول داشتند.خوشبختانه هم بچه ها و هم خودم از این کاپیتانی راضی بودم.هماهنگی بین بازیکنان و رفاقتها باعث شد تا در کاپیتانی مثبت کار کنم و البته جای افرادی همچون نادی در تیم خالی بود.

وی افزود:خوشبختانه رفاقت در میان بازیکنان تیم ملی بسیار بالاست و این قضیه در موفقیت تیم ملی بی تاثیر نیست.

دوست داشتم در ارومیه بازی کنم

معروف بیان داشت:دوست داشتم در ارومیه بازی کنم اما هرچه منظر ماندم خبری نشد و گویا دعوا بر سر مقام همچنان در تیم وجود داشت و من هم به تیم متین ورامین رفتم.

وی افزود:البته در لیگ حرفه ای دلیل نیست که هر بازیکنی در شهر خودش بازی کند.

وی در خصوص پیشنهادات خارجی عنوان کرد:برخی از بازیکنان از 3-4 تیم لیگ ایتالیا پیشنهاد داشتند که چون خیلی مطرح نبودند به آنها نپیوستسم و در حال حاضر هیچ بازیکن آسیایی در لیگ اروپایی بازی نمی کند و امیدواریم با تلاش فراوان ما آغازگر این مورد باشیم.

کاپیتان تیم ملی در پایان خاطر نشان کرد:از طرف خودم به همه قول می دهم که تیم ملی والیبال همچنان روند رو به رشد خود را ادامه بدهد اما از مردم می خواهم تا توقع های خود را به گونه ای بالا ببرند که کار سخت نشود و از ما انتظار واقع بینانه داشته باشند./آق
برچسب ها: والیبال ، نادی ، معروف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار