اصفهان/

دولتمردان آینده، خطرناک بودن "بحران زاینده رود" را جدی بگیرند

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان گفت: برای خروج درست و منطقی آب زاینده رود، دولتمردان آینده باید به صورت جدی و منطقی چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، اسفندیار امینی، دیروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان داشت: حق آبه کشاورزان و دامداران اصفهانی تنها بر اساس حکم موقت حکومتی، نیاز مبرم به تأمین آب شرب مردم و پرداخت خسارت و هزینه، قابل قطع شدن است.

وی با اشاره به اینکه سالیانه، 93 میلیون مترمکعب آب راهی استان یزد می‌شود، تاکید کرد: این استان لوله دوم آب خود را با میزان پنج متر مکعب بر ثانیه، در بودجه 1392 تصویب کرد و در همان حال نمایندگان اصفهان نیز در مجلس شورای اسلامی هیچ‌گونه اقدام مفیدی انجام ندادند.

امینی در مورد تونل‌های احداث شده دولتی، تصریح کرد: تا زمانی که در مسیر آب زاینده‌رود پمپاژهای غیر قانونی صورت گیرد، ایجاد تونل‌های گوناگون نیز هیچ دردی را دوا نمی‌کند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان افزود: برای اصفهان بزرگ از زاینده رود، حدود 400 میلیون متر مکعب آب در نظر گرفته شده است و در این راستا با ساخت تونل‌هایی مانند کوهرنگ نیز تا زمانی که مقدار خروجی و ورودی‌ها متناسب نشود، مشکل آب همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند

امینی ادامه داد: بر اساس آمار موجود، 7 هزار و 620 حلقه در حریم هیدرولوژی رودخانه زاینده رود حفر شده است که با احتساب 2 هزار و 500 ساعت در سال و میزان خروجی 10 لیتر بر ثانیه، حدود 680 میلیون متر مکعب آب خارج می‌شود.

وی افزود: مشکل آب باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد اما تا آن زمان نیز، تمامی افراد جامعه از جمله حاضران در جلسه، باید به هشدارهای آبی توجه ویژه داشته باشند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: دولتمردان باید با کنترل آب و جلوگیری از بحران‌های وحشتناک آینده که با امروز دیار نصف جهان قابل مقایسه نیست، اصفهان سوخته را جانی دوباره ببخشند/س
برچسب ها: اصفهان ، زاینده ، رود ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.