يک متخصص و جراح ارتوپد تاکيد کرد؛

براي درمان خارپاشنه، گوشکوب تراپي ممنوع!

يک متخصص و جراح ارتوپدي، استخوان و ستون فقرات گفت: افراد مبتلا به خار پاشنه براي درمان نبايد گوشکوپ تراپي کنند،چرا که اين امر باعث صدمه و آسيب به پاشنه پا مي شود.

مرتضي رجايي، متخصص و جراح ارتوپدي، استخوان و ستون فقرات در گفتگو با خبرنگارعلمي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه در گذشته براي درمان درد پاشنه از روش گوشکوب تراپي (ضربه زدن به پاشنه پا) استفاده مي کردند، افزود: اين امر باعث صدمه به پاشنه پا و بروز مشکلات ديگر مي شود، چرا که افراد تصور مي کنند خار پاشنه بيماري است که با گوشکوب تراپي برطرف مي شود که اين تصور غلطي است.

وي با بيان اينکه تنها 10 درصد از بيماران خراپاشنه نياز به عمل جراحي دارند، ادامه داد: معمولا براي تشخيص بيماري خارپاشنه نيازي به آزمايش نيست و بيشتر با معاينه اين بيماري تشخيص داده مي شود.

وي ادامه داد: در صورت بروز بيماري تا يکسال درمان هاي غير جراحي همچون استراحت، سرمادرماني، استفاده از داروهاي التهاب و درد همچون پروفن انجام مي شود که بيش از 90 درصد افراد با درمان هاي غير جراحي درمان مي شوند و تنها 10 درصد نياز به جراحي از دو روش باز و آندوسکوپي براي آزادسازي عضلات پوست ساق پا و کف پا دارند.

وي در پايان اظهار داشت: خار پاشنه يک زائده استخواني پاشنه پا است که باعث درد و بروز مشکلاتي در راه رفتن مي شود./ع2

برچسب ها: گوشکوب ، استخوان ، فقرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار