افشای اسناد سوءاستفاده جنسي از کودکان در مدارس دولتي کانادا+ فيلم

اسناد سوءاستفاده جنسي از کودکان بوميان اصيل کانادا در مدارس دولتي فاش مي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، از مدتها قبل مطالب زيادي مطرح بود مبني بر اينکه دولت کانادا حقوق کودکان بوميان اصيل را  نقض کرده و آنها را به صورتهاي مختلف شکنجه کرده است. حالا ماهيت واقعي اين اقدامات دولت کانادا فاش شده و کميسيوني براي مشخص شدن موارد بي عدالتي درباره بوميان اين کشور تشکيل شده است. بسياري از بوميان  کانادا که سالها پيش در مدارس شبانه روزي دولتي درس خوانده اند خاطرات تلخي از آن دوران نقل مي کنند و اينکه چگونه با آنها بدرفتاري شده است. چارلي ناکتي يکي از اين افراد است که در اين خصوص  گفت:« وقتي ما بچه بوديم آنها رفتار بسيار بدي داشتند و به شکلهاي مختلف ما را اذيت و آزار مي کردند.»
بيش از يکصد و سي مدارس شبانه روزي خاص بوميان کانادا در گذشته فعال بود. اين مدارس يکصد و پنجاه سال در کانادا به تربيت کودکان بوميان اصيل اين کشور به شيوه هاي مدنظر مشغول بودند. 
آخرين مدرسه از اين نوع در سال هزار و نهصدو نود و شش تعطيل شد. هزاران کودک خانواده هاي بوميان اصيل کانادايي از خانواده هايشان جدا مي شدند و به اين مدارس شبانه روزي انتقال پيدا مي کردند. آنها در اين مکانها هويت و فرهنگ شان را از دست مي دادند. اين اقدامات بخشي از برنامه دولت کانادا براي کشتن هويت اصيل و بومي اين کودکان بود. تا مدتهاي طولاني عده کمي از روند حاکم بر اين مدارس خاص اطلاع داشتند و در برنامه آموزشي مدارس کانادا به برنامه هاي اين مدارس خاص اشاره اي نشده بود اما با حکم دادگاهي درباره اين مسئله تحقيق قضائي و قانوني مي شود. با اين کار، ميليونها سند مربوط به نقض حقوق کودکان بوميان اصيل کانادا در اين مدارس فاش مي شود و همه مي توانند از آن مطلع شوند. گفته مي شود اين اسناد حاوي اطلاعات مفصلي درباره سوء استفاده جنسي از کودکان و آزار روحي و رواني کودکان مشغول تحصيل در اين مدارس شبانه روزي و شکنجه کودکان مذکور بوده است.
ناکتي افزود: آنها حريم شخصي ما را نقض مي کردند. آنها کارهايي با ما مي کردند که نمي توانيم از آن در ملاء عام سخن بگوييم.
کميسيون حقيقت ياب در کانادا اعلام کرد بايد ماهيت رفتارها با کودکان بوميان اصيل کانادا در اين مدارس شبانه روزي مشخص شود. به گفته قاضي اين پرونده، در اين مدارس کودکان مشمول سوء تغذيه و مشکلات ديگر بودند. دولت استيون هارپر نخست وزير کانادا به همين علت عذرخواهي کرده است گرچه در ابتدا حاضر نشده بود مسئوليت اش را در اين زمينه بپذيرد. 
 
 

برچسب ها: بین الملل ، کانادا ، جنسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار