از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های رسمی تعیین شد؛

شعار هفته ملی کودک،" زنده باد کودکی، زنده باد زندگی"

شعار هفته ملی کودک در سال 1392 «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی» تعیین شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای فعال در عرصه‌ی کودک و نوجوان در دومین نشست هم اندیشی به منظور برگزاری هفته‌ی ملی کودک علاوه بر تعیین شعار، روزهای این هفته را نیز نام‌گذاری کردند.
برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک روز 15 مهر در سراسر کشور آغاز می‌شود و تا 21 مهر ادامه می‌یابد.
در این نشست به ترتیب روزهای 15 تا 21 مهر با عنوان‌های «کودک، خانواده، مدرسه»، «کودک و بازی»، «کودک، سلامت، ایمنی»، «میراث فرهنگی، کودک، طبیعت»، «کودک و رسانه»، «کودک، کتاب و فضای مجازی» و «کودک و نیایش» نام‌گذاری شده است.

معاون فرهنگی کانون در این نشست تاکید کرد: اگر بخواهیم برای آینده جامعه سرمایه‌گذاری کنیم باید به کودکان توجه بیشتری نشان دهیم.

محمد باقر آدوسی هدف از برگزاری این نشست‌‌ها را استفاده از همه ظرفیت‌های کشور دانست و اظهار امیدواری کرد برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های هفته ملی کودک تلاش گسترده‌تری صورت بگیرد.

وی بار دیگر از وزارت کشور خواست که کارگروه‌های کودک و نوجوان را در استانداری‌ها کشور راه‌اندازی کند.

در این نشست که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون تهران برگزار شد، نمایندگان نهادها و سازمان‌ها دیدگاه‌های خود را درباره‌ی ویژگی‌های شعار هفته ملی کودک و نام گذاری روزهای این هفته  بیان کردند.

اختصاص دادن زمان مناسبی به کودکان در خانه، توجه به هویت ملی و ایجاد حس علاقه به میهن در میان کودکان، جامعیت شعار و توجه به چالش‌های جمعیتی در ایران از جمله موضوع‌هایی بود که در این زمینه به بحث گذاشته شد.

در این نشست علاوه بر نام‌گذاری روزهای هفته ملی کودک، ارگان‌ها و سازمان‌های مجری برنامه‌های هر روز این هفته نیز تعیین شد.

بحث و تبادل نظر پیرامون سازمان‌های مشارکت کننده در این برنامه‌ها و بررسی ظرفیت‌های آنان و همچنین طراحی پوستر هفته ملی و روز جهانی کودک محور نشست‌های بعدی این هم‌اندیشی است.

نمایندگان وزارت‌خانه‌های بهداشت درمان و امور پزشکی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فن‌آوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، یونیسف، پژوهش‌گاه میراث فرهنگی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی و نماینده جامعه ملی وکلا در مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در ایران در این هم‌اندیشی حضور داشتند.

مهتاب کرامتی سفیر صلح و حسن نیت یونیسف در ایران نیز در این نشست اظهار امیدواری کرد که برنامه‌های هفته ملی کودک به خوبی برگزار شود.

نشست بعدی این هم‌اندیشی روز  دو‌شنبه هفتم مرداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون برگزار می‌شود.
برچسب ها: شعار ، هفته ملی ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار