باورهای عرفان حلقه!+عکس

ياز به معنويت در روزگار ما از يک سو و افزايش بيماري‌هاي نا‌‌شناخته جسمي و روحي از سوي ديگر باعث شده است که مدعيان دروغين و عرفان فروشان درون‌تهي، بازاري براي ترويج خرافات و بازي‌گري‌هاي خود پيدا کنند.

يکي از بستر پيدايش آسيب‌های معنوي هميشه نيازهاي انساني موجب مي‌شود که عده‌اي آگاهانه به قصد سوء‌استفاده يا ناآگاهانه جايگزيني بدلي براي پاسخ به نياز مردم ارائه دهند. نياز به معنويت در روزگار ما از يک سو و افزايش بيماري‌هاي نا‌‌شناخته جسمي و روحي از سوي ديگر باعث شده است که مدعيان دروغين و عرفان فروشان درون‌تهي، بازاري براي ترويج خرافات و بازي‌گري‌هاي خود پيدا کنند. در اين بين عده‌اي که هوشمندتر هستند و با تشکيلات و شوارد عمل مي‌‌شوند، موفق‌تر بوده و گروهي از مردم گرفتار را به سوي خود جذب مي‌کنند. وقتي کسي دچار مشکلات باشد بيش از اينکه به اشکالات مدعي حل مشکل فکر کند، در جستجوي نتيجه است و نسبت به تناقض‌ها، دروغ‌ها و کجروي‌هاي طرف مقابل چشم فرومي‌بندد و تجربه را بر تحقيق مقدم مي‌کند. حتي ممکن است خطاهاي آشکاري را به عنوان اينکه شايد من نمي‌فهمم، فروبگذارد، تا روزنة اميدي را براي درمان دردها و پايان رنج‌هاي خود از دست ندهد. و صد البته آميخته شدن موضوع خطير درمان با اسرار پيچيدة عرفان، کار انديشه‌ورزي و تحقيق را دشوار مي‌سازد و براي کساني که شتاب‌زده در انتظار نتيجه هستند، زمينه‌ساز سست گرفتن رشتة خرد و تحقيق مي‌شود. عرفان حلقه اما چند سالي در کشور ما تاخت و تحليل‌هاي نقادان و هشدارهاي دلسوزان کمتر اثري مي‌گذاشت. اشتياق و ساده‌دلي عده‌اي از يک سو و اشتباه و سهل‌انگاري مسئولين از سوي ديگر بستر گسترش سرطاني اين جريان فريبنده و پرتناقض را در کشور فراهم کرد. تا جايي که شبکة هرمي آموزش عرفان حلقه در تمام کشور گسترده شد و شايد امروز ديگر نتوان از پيشرفت آن جلوگيري کرد، مگر با ايجاد يک نهضت روشنگري و هوشياري گروهي از مردم که مخاطب اين جريان بوده‌اند.

بطور خاص موضوع انرژی درمانی بیشترین جذابیت را دارد چون مردم به این نیاز دارند، مسئله بیماری و درمان چیزی است که اکثریت افراد با آن در گیرند، لذا جایی که مطرح می شود، چنین درمان های(انرژی درمانی) ساده و بی دردسری وجود دارد، گروه ها نیز ادعا می کنند هر نوع بیماری  حتی بیمار ی های صعب العلاج و سرطان های قریب به مرگ را می توانند درمان کنند. افراد از روی نیازها و اضطرار هایی که دارند و مشکلاتی(بیماری) که برایشان بوجود می آید، جذب این گروه ها می شوند. موضوع انرژی درمانی و ادعاهای درمان گری، بسیار تاثیر جذب کننده ای دارد و درگرایش افراد به اینطور گرایشات و فرقه ها بسیار موثر است، حال سوء استفاده هایی هم صورت می گیرد. بخصوص آنهایی که به اسم معنویت و عرفان این مسائل را مطرح میکنند، باعث می شود که شخص به آنها اعتماد کامل پیدا کند وخودش را به طور کامل در اختیار این گروه ها قرار دهد.

با نگاهی با صفحات فیس بوک افراد عرفان حلقه، می توان دریافت که این افراد بدون هیچ پشتوانه ی فکری مناسب جهت برطرف کردن مشکلات پیش روی خود در زندگی، به دنبال یک انرژی ماورائی و یک دست پنهان هستند که مشکلات فردی، خانوادگی و زناشوئی، اجتماعی و حتی اقتصادی خود را بدون هیچ توکل و توسل به حضرت حق تعالی و ائمه معصومین (ص) برطرف نمایند. این افراد حتی عملی متناسب با علم و عرف در راستای رفع مشکلات خود اتخاذ نمیکنند و فقط تکیه بر آموزه های عرفان حلقه کرده اند. آموزه هایی که نه تنها در شرع مبین اسلام بلکه در علوم پزشکی نیز هیچ جایگاهی ندارد.

تصاویر منتخب:

f1

f2

 

f3

f14f5f7f8f9f10f11f12f13f14f15f16f17f18f19f20

برچسب ها: وبگردی ، عرفان ، ضدانقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
پریا از اهواز
۱۷:۵۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۲
اینا مشکل روحی و روانی دارن
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۷:۰۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۲
خدا هدایتمون کنه