بندرعباس /

اتصال گاز میدان فروز بی به دیگر میدانهاي گازی در خلیج فارس

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره گفت: احتمال اتصال میدان گازی فروز بی به دیگر میدانهای گازی همجوار وجود دارد

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس زیرکچیان زاده افزود: عملیات لرزه نگاری سه بعدی میدان فروز بی پایان یافته و نقشه جامع توسعه آن همزمان با حفاری یک حلقه چاه توصیفی ، نیمه نخست سال آینده نهایی می شود.

میدان گازی فروز بی یک میدان جدید گاز بین جزیره کیش و سیری و در 120 کیلومتری قشم است.

وی تصریح کرد: قرار است گاز میدان فروز بی در قشم به برق تبدیل و به کشورهای همسایه صادر شود .

قرارداد توسعه میدان گازی فروز بی اسفند ٩٠ با هدف تولید محصولات گازی و تبدیل آن به برق میان شرکت مپنا و شرکت نفت فلات قاره ایران امضا شد.

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره گفت: گاز در جای میدان فروز بی ٢٨ تریلیون فوت مکعب و ذخیره میعانات گازی این میدان ١٨٠ میلیون بشکه برآورد شده است .

زیرکچیان زاده افزود: سقف تولید گاز در مرحله نخست این میدان یک میلیارد فوت مکعب در روز و تولید میعانات گازی آن نزدیک به ١٠ هزار بشکه در روز پیش بینی شده است .

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس این پیش‌بینی ، سالانه یک میلیون و ٤٩٠ هزار تن تولید مایعات گازی و ٤٦٦ تن گوگرد در روز در این مرحله تولید می شود .

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره گفت: توسعه مرحله نخست میدان فروز بی برای تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز به شرکت مپنا ، به عنوان پیمانکار در قالب قرارداد بیع متقابل واگذار شده است.

زیرکچیان زاده گفت : با تولید این میزان گاز امکان تولید برق تا ٦ هزار مگاوات برای مصرف کشور و صادرات به کشورهای همجوار وجود دارد.

وی تصریح کرد: کالاهای حفاری مورد نیاز برای توسعه این میدان خریداری و همه سرویس ها برای حفاری یک چاه توصیفی نهایی و دکل اختصاصی حفاری برای حفر چاه نیز در نظر گرفته شده است.

زیرکچیان زاده افزود: بر اساس برنامه ، در فاز نخست سه هزار مگاوات برق تولید می شود و در مرحله دوم این میزان به ٦ هزار مگاوات افزایش می یابد./س

برچسب ها: اتصال ، فروز بی ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.