فعال حقوق بشری و ضد صهیونیسم:

اسرائیل بزرگترین تیمارستان جهان است

یک ایران قوی تنها امید نجات برای خاورمیانه و تمامی جهان است؛ مسیحیان و مسلمانان باید در برابر دشمن مشترکشان، اسرائیل، متحد شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، مارک گلن عضو جنبش «همبستگی صلیب سرخ و هلال احمر» از آیداهو در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم مستقر در واشنگتن به بیان آراء و عقاید خود درباره مساله فلسطین و نیز روز قدس پرداخت.

متن کامل مصاحبه این فعال ضدصهیونیست در ادامه در اختیار خوانندگان عزیز تسنیم قرار میگیرد.


تسنیم: به نظر شما، مهمترین جنایتی که اسرائیل مرتکب آن شده است چیست؟
گلن: جنایتی وجود ندارد که دنیای متمدن آن را شناخته باشد و اسرائیل مرتکب آن نشده باشد. قتل عام، پاکسازی قومی، ایجاد قحطی و گرسنگی عمدی برای کل جمعیت، مسموم کردن منابع آبی، استفاده از زباله‌ اورانیوم، قاچاق انسان برای اشاعه فحشاء، رشوه خواری، باج‌گیری و غیره. اسرائیل به مرکز فرماندهی کل تمامی این جنایات در جهان تبدیل شده و غرب باید برای تواناسازی این درنده وحشی در حدی که امروز هست مورد ملامت قرار گیرد. 

تسنیم: چرا غرب و در پیشاپیش آن آمریکا سیاست حمایت همه جانبه از اسرائیل و محافظت از آن را اتخاذ کرده است؟

گلن: معتقدم این امر از چند عامل نتیجه می‌شود. نخست آنکه مسیحیت هزاران سال پیش مبنای تفکر غربی قرار گرفته است و در میان سنن مسیحی این باور وجود دارد که یهودیان قوم برگزیده خدا بوده‌اند و عیسی نیز یکی از آنها بوده. آنچه که مسیحیان در نظر نگرفتند، رفتاری بود که یهودیان برای رد عیسی و تعلیماتش و نیز در سختگیری و اعدام پیروان او در پیش گرفتند. با فراموش کردن این بخش از تاریخ، غرب به گروهی از مردم مشروعیت داد که رهبری آنها به دست مرتجعان بود؛ تفکری شیطانی که خدای واقعی ابراهیم، اسحاق، یعقوب، عیسی و محمد را رد می‌کند و دجال را قبول دارد که دشمن خدا و انسان است.

سپس، یهود در طول هزاران سال، بر هنر سازمان‌دهی مسلط شده است. در طول این زمان دراز آنها پول‌هایشان را روی هم گذاشتند، بنیان حمایتی خود را محکم کردند و استراتژی‌هایی را که روزی در دولت یهود استفاده می‌شد را توسعه دادند، و تمامی اینها در مقابل چشم خوابیده غرب روی می‌داد. زمانی که موقع مناسب فرا رسید، ثروت و نفوذشان را به کار گرفتند. در کنار آن از طریق باجگیری، ارتشاء، قتل و هر مکانیسم مجرمانه دیگری که برای‌شان ممکن بود، اسلحه‌ای را بر سر دنیای غرب گرفتند و خواسته‌هایشان را ابراز کردند.

اکنون، غرب در چنگال گرو‌های اقتصادی و اجتماعی یهود قرار گرفته که بر اقتصاد، رسانه، دولت، قانون، مذهب و تمامی اهرم‌های دیگر قدرت در جامعه غرب تسلط دارند. و در کنار خطر به کارگیری بمب اتمی، آنها در موقعیتی قرار می‌گیرند که دقیقا آنچه را می‌خواهند به غرب دیکته می‌کنند و غرب هیچ چاره‌ای به جز تن دادن به آنها ندارند.
 
تسنیم: اتحادیه اروپا اخیرا شاخه نظامی حزب الله را در لیست تروریست‌های بین‌المللی خود قرار داده است. آیا می‌توان گفت که این اقدام در راستای حمایت غرب از اسرائیل است؟

گلن: بله، البته. این کار به عنوان پیش‌زمینه‌ای برای آغاز جنگ جدیدی علیه حزب الله و کشیدن پای ایران و سوریه به آن انجام گرفته است. تحریم‌هایی که یک هفته پیش از تصمیم اتحادیه درباره حزب الله علیه اسرائیل تصویب شد؛ حیله‌ای بود که نشان دهد اتحادیه در تصمیم‌گیری آتی خود مستقل است و اتحادیه اروپا به دست اسرائیل کنترل نمی‌شود.

تسنیم: به نظر شما، آیا گفتگوهای اخیر بین اسرائیل و فلسطینی‌ها که با وساطت آمریکا انجام شد، حاصلی در بر خواهد داشت؟ تخمین شما از نتیجه گفتگوها چیست؟

گلن: هرگز. تا وقتی که آمریکا در فرایند صلح دخالت دارد؛  به این دلیل ساده که اسرائیل صاحب آمریکاست، فلسطینی‌ها چیزی به دست نخواهند آورد. تنها شانس برای صلح در منطقه و برای این که به فلسطینی‌ها شناس عادلانه‌ای داده شود این است که آمریکا میانجی‌گری را کنار بگذارد و همکاران جدیدی مانند ایران یا روسیه وارد موضوع شوند.

تسنیم: به نظر شما، مهمترین راه حلها برای برخورد با ظلم و آپارتاید اسرائیلی چیست؟

گلن: در این مورد تنها امیدی که من نه تنها برای خاورمیانه بلکه در حقیقت برای تمامی جهان می‌بینم یک ایران قوی است. ایران تنها کشوری است که به نحو احسن به خاطر آنچه که حق است در برابر تحریم‌ها، خطر جنگ و غیره ایستادگی می‌کند. کشورهای غربی به کلی فاسد شده‌اند و به دست یک عده عناصر مجرم قدرتمند مدیریت می‌شوند. اگر ایران شکست بخورد، جهان وارد دوران شرارتی خواهد شد که هیچ کس نمی‌تواند آن را پیش‌بینی کند.
 
تسنیم: اهمیت روز بین‌المللی قدس چیست؟ چرا امام خمینی این نام خاص را برای چنین روزی برگزیدند؟
گلن: بیت المقدس هم برای مسیحیان و هم برای مسلمانان که نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند؛ شهر مقدسی است. افراد شریف از هر دو طرف باید در برابر دشمن مشترک که اسرائیل و قدرت سازمان‌دهی‌شده یهود است، باهم متحد شوند. روز قدس به عنوان یادآور این موضوع عمل می‌کند و تذکری است درباره نسل‌کشی عمدی فلسطینیان ـ مسیحیان و مسلمانان ـ در طول نیم قرن. این حقیقت که ایران این کار را انجام داده [اعلام روز قدس] و نه کشورهای دیگر منطقه، موید آن است که ایران به تنهایی قدرت ایجاد تغییر در منطقه را دارد.

تسنیم: سرنوشت رژیم اسرائیل را چگونه پیشبینی می‌کنید؟   

گلن: من هیچ شک یا خیال‌بافی درباره تباهی اسرائیل ندارم. این اتفاق روی خواهد داد. به همان اطمینانی که فصل‌ها تغییر می‌کنند. اما از رنج انسانی قبل از سقوط اسرائیل واهمه دارم. اسرائیل بزرگترین دیوانه‌خانه جهان است که از دیوانه‌هایی تشکیل شده و به دست مجانینی مدیریت می‌شود که تفکر آنها در اختیار مرتجعین و تصورات جنون‌آمیز سلطه بر جهان است. و آنچنان که در طول سال‌ها اثبات شده است؛ اسرائیل بقایش را به صورت «پافشاری تا حد مرگ» در نظر دارد و معنای آن این است که اگر این تجربه دیوانه‌وار خودگرانی یهود در خاورمیانه، در مسیر سقوط قرار بگیرد؛ تمامی جهان را به همراه خود در این فرایند منهدم خواهد کرد.

در عین حال، من همچنین تسلیم گفته قرآن درباره شیطان‌صفتان هستم آنجا که می‌فرماید: « و مکروا و مکر اللّه و اللّه خیر الماکرین.» و از این حقیقت مطمئنم که هرچند در نتیجه تمام اینها هم اکنون و در آینده رنج انسانی بسیاری وجود خواهد داشت؛ اما در همان حال فصل الخطاب از آن خداست و این که روزی صلح و شادی در سراسر جهان حکومت خواهد کرد.
منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، صهیونیست ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار