بحران هسته‌اي در سرزمين‌هاي اشغالي؛

نقص فني در نيروگاه هسته‌اي ديمونا / نشت مواد راديو اکتيو تا شعاع 30 کيلومتري

يک مقام امنيتي رژيم صهيونيستي با شاره به بروز نقص فني در ساختمان شماره 4 نيروگاه هسته‌اي ديمونا گفت: به این مجموعه اسيب جدي وارد شده و این امر سبب نشت مواد رادیو اکتیو تا شعاع 30 کیلومتری اطراف نیروگاه شده است.

به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الطیف نیوز؛ یکی از مقامات امنیتی اسرائیل اعلام کرد: اخیراً به علت بروز نقص فنی در ساختمان شماره 4 نیروگاه هسته‌ای دیمونا که بازیافت مواد رادیو اکتیو در آن انجام می‌شود، آسیب جدی به این مجموعه وارد شده و این امر سبب نشت مواد رادیو اکتیو تا شعاع 30 کیلومتری اطراف نیروگاه شده است.

وی افزود: بر اثر این حادثه تاکنون آثار مواد رادیو اکتیو در بدن 38 نفر از کارکنان نیروگاه ظاهر شده است.

همچنین یک تیم ویژه از کارشناسان فرانسوی، آمریکایی و آلمانی برای بررسی عمق حادثه و ارائه راهکارهایی جهت بازسازی این ساختمان وارد سرزمين‌هاي اشغالي شده‌اند که اقدامات آنان تاکنون بی‌نتیجه بوده است.


اخبار رسیده از مرکز درمانی سوروکا ( Soroka medical center) در بئرسبع از به دنیا آمدن 13 نوزاد ناقص‌الخلقه در سه ماه گذشته در این مرکز حکایت می‌کند.

لازم به یادآوری است دیمونا اولین مرکز اتمی اسرائیل است که در سال 1950 در نقب تأسیس شد و تاکنون کارشناسان داخلی و خارجی بسیاری در مورد پایان عمر مفید این نیروگاه و خطرات ناشی از فرسودگی این نیروگاه به مقامات اسرائیل هشدار داده‌اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار