رکورد رشد گردشگری جهان شکست؛

رشد متوسط 30 درصدی گردشگری کشور به ثبات رسيد

معاون گردشگری کشور گفت: در شرایطی که میانگین رشد گردشگری در دنیا 4 درصد است، از سال 91 تا کنون رشد متوسط 30 درصدی در حوزه گردشگری کشور به ثبات رسیده است .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، منوچهر جهانیان معاون گردشگری کشور تجلیل از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سوی سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) را حاصل برنامه ریزی تمام فعالان عرصه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دانست و گفت: با همدلی و همگامی فعالان این عرصه در راستای ارتقا و توسعه فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موجب شده که جاذبه‌های متنوع و بی‌نظیر ایران اسلامی که برخی ناشناخته و یا کمتر شناخته شده است، در عرصه ملی و بین المللی معرفی شود كه به موجب آن سفر تخصصی در سبد فرهنگی خانوارها راه یافت.

وی ادامه داد: در طی سالیان گذشته و به ویژه در بازه زمانی 8 ماه اخیر، بسیاری از ناشناخته‌ها با برپایی همایش‌ها، جشنواره‌ها و ویژه‌برنامه‌های فرهنگی- گردشگری تخصصی معرفی شد و در نهایت با تلاش مسئولان، ایران به عنوان مقصد اصلی گردشگری در عرصه بین‌المللی درخشید.

معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه میانگین رشد گردشگری در دنیا 4 درصد است، اظهار داشت : از سال 91 تا کنون رشد متوسط 30 درصدی در حوزه گردشگری کشور به ثبات رسیده است .
 
جهانیان با تاکید بر رشد بیش از 30 درصدی گردشگری در طی 4 ماهه اخیر، گفت: رشد آمار گردشگری کشور نشانگر این است که علی‌رغم تحریم‌ها و تبلیغات منفی جاذبه‌ها و آثار تاریخی- فرهنگی و در نهایت ایران اسلامی به زیبایی در عرصه‌های بین‌الملی معرفی شده و سازمان‌های تخصصصی از جمله سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) به عنوان متولی اصلی گردشگری دنیا به این مهم اذعان داشته است.

وی در ادامه به رغم تمام انتقادات در سال‌های اخیر به برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها و ...  تجلیل از عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سوی سازمان جهانی جهانگردی را مهر تاییدی بر عملکرد مسئولان این سازمان عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد: ارتقا جایگاه ایران و معرفی شدن آن به عنوان یک مقصد و مسیر اصلی گردشگری با حضورمسئولان بعدی تداوم داشته باشد و در نهایت به جایگاه در خور شأن نظام جمهوری ایران اسلامی دست یابیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار