نتانیاهو واکنش اولیه خود به سخنان دکتر حسن روحانی را از توئیتر خود حذف کرد

واکنش رسانه‌های بین‌المللی به انتشار متن واقعی سخنان رییس جمهور منتخب ایران در روز قدس و واکنش رژیم اسرائیل به این موضوع، ادعای امیدواری دولت آمریکا به تعامل با دولت جدید ایران و مخالفت دوباره چین با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، واکنش رسانه‌های بین‌المللی به انتشار متن واقعی سخنان دکتر حسن روحانی در روز قدس و واکنش رژیم اسرائیل به این موضوع، ادعای امیدواری دولت آمریکا به تعامل با دولت جدید ایران و مخالفت دوباره چین با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.



برهمین اساس، در پی انتشار متن تحریف شده سخنان رییس جمهور منتخب ایران در راهپیمایی روز قدس که بازتاب گسترده‌ای در میان مطبوعات جهان داشت، از اواخر وقت روز گذشته، انتشار متن اصلی سخنان وی و اصلاح اخبار قبلی در دستور کار این مطبوعات و رسانه قرار گرفته است.

سایت شبکه خبری «بلومبرگ» از جمله این مطبوعات است که می‌نویسد بنا بر گزارش تلویزیون دولتی ایران، سخنان حجت الاسلام روحانی درباره رژیم اسرائیل، از طرف بخش‌هایی از رسانه‌های خود ایران‌ تحریف شده است.

بلومبرگ اشاره می‌کند، در ویدئویی که از سخنان دکتر روحانی منتشر شده، وی سخنی از ضرورت نابودی رژیم اسرائیل به میان نمی‌آورد و صرفاً اشغال سرزمین‌های فلسطینی از سوی این رژیم را «زخمی کهنه» بر پیکر جهان اسلام می‌خواند.

با انتشار این ویدئو، تقریباً تمامی مطبوعاتی که متن قبلی منتسب به دکتر روحانی را منتشر کرده بودند، اصلاحیه‌هایی را درباره خبرهای خود منتشر کردند.



اما جالب‌تر از همه‌ واکنشی است که رژیم اسرائیل پس از مشخص شدن تحریف شده بودن سخنان رییس جمهور منتخب ایران از خود نشان داده است. به نوشته «تایمز اسرائیل»، پس از انتشار متن اصلی سخنان روحانی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، از حملات پیشین خود علیه دکتر روحانی عقب‌نشینی کرده است.

دفتر نخست‌وزیری رژیم اسرائیل، متن اظهارات وی علیه حجت الاسلام روحانی را از پروفایل رسمی‌اش در سایت «توئیتر» حذف ‌و به شبکه خبری «بی‌بی‌سی» نیز اعلام کرده که واکنش نتانیاهو، به گزارش اولیه‌ای بوده که با ترجمه‌ای نادرست در اختیار وی قرار گرفته است. نتانیاهو پیشتر گفته بود، سخنان دکتر روحانی، پیش از آن که انتظار می‌رفت سبب آشکار شدن چهره واقعی وی شد؛ بنابراین، غربی‌ها باید از «توهم» درباره وی بیرون آیند.



در مطلبی دیگر درباره دولت جدید ایران، خبرگزاری «رویترز» از «امیدواری محتاطانه» آمریکا به این دولت سخن گفته است. این خبرگزاری می‌نویسد، دولت اوباما نشانه‌هایی از امید به کاهش تنش‌های هسته‌ای را در پی انتخاب دولت جدید ایران از خود نشان می‌دهد؛ اما اقدامات اساسی را به ابراز تمایل رئیس جمهور جدید به انجام مذاکرات جدی منوط کرده است.

این خبرگزاری، ‌حمایت نکردن دولت آمریکا از تحریم‌های جدید مجلس نمایندگان این کشور علیه ایران را یکی از این نشانه‌های امیدواری نسبت به دولت حجت الاسلام روحانی دانسته؛ اما در عین حال می‌نویسد، مقامات آمریکایی همچنان نسبت به غنی سازی سطح بالای اورانیوم در ایران نگران هستند.



در ‌‌پایان واکنش‌های بین‌المللی به اقدام کنگره آمریکا در تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران ادامه دارد. به نوشته خبرگزاری «ترند»، دولت چین در این زمینه با انتشار بیانیه‌ای، بار دیگر مخالفت خود را با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران اعلام کرده است.

در این بیانیه ضمن اشاره به این که چین همواره مخالف تحریف‌های یکجانبه غرب و آمریکا علیه بوده، آمده ایالات متحده نمی‌تواند دیگر کشور‌ها را وادار به پذیرش تحریم‌هایی کند که علیه یک کشور سوم همچون ایران وضع شده است. چین همواره اعلام کرده تحریم‌هایی را که بر پایه قوانین داخلی آمریکا وضع شده، ‌نمی‌پذیرند.
منبع: تابناک
برچسب ها: وبگردی ، سخنان ، نتانیاهو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار