بحران در صنعت خودرو سازي اروپا رو به وخامت است

روند مشکلات اقتصادي در صنعت خودرو سازي اروپا همچنان رو به وخامت است و خطر تعطيلي، شماري از کارخانه هاي خودرو سازي اروپا را در کوتاه مدت تهديد مي کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، دهها هزار شغل در بخش خودرو سازي ايتاليا ، فرانسه و اسپانيا در معرض نابودي قرار دارد.

بر اساس تحقيقات شرکت مشورتي الکس پارتنر ، بيش از نيمي از کارخانه هاي خودرو سازي اروپا در حال حاضر بدون سود دهي فعاليت مي کنند.

اين شرکت اعلام کرد کارخانه هاي خودرو سازي در ايتاليا هم اکنون فقط با 46 درصد از ظرفيت ، در فرانسه با 62 درصد از ظرفيت و در اسپانيا با 67 درصد از ظرفيت خود فعاليت مي کنند.
الکس پارتنر افزود کارخانه هاي خودرو سازي براي سود دهي بايد حداقل با 70 تا 80 درصد از ظرفيت خود فعاليت کنند.

به طور مثال شرکت خودرو سازي فيات ايتاليا در سال 2007 ميلادي با 78 درصد از ظرفيت خود فعاليت مي کرد.

در ژوئن سال 2013 ميلادي ، يک ميليون و 130 هزار دستگاه خودرو در اروپا ثبت شد که پنج و شش دهم درصد کمتر از سال گذشته بود.

اگرچه ماه ژوئن ، معمولا ماهي است که فروش خوبي دارد اما ژوئن امسال بدترين ماه از لحاظ ميزان فروش خودرو در 17 سال گذشته بود.

علت اين وضعيت در صنعت خودرو سازي ، درصد بالاي بيکاري جوانان و کاهش درآمدها به ويژه در جنوب اروپاست.

تدابير رياضتي اتحاديه اروپا که مهر تاييد دولت آلمان را دارد ميليون ها نفر از جوانان و نيروي کار را به ويژه در يونان ، ايتاليا ، اسپانيا و پرتغال به کام فقر کشيده است.

آنهايي که شغل يا خانه خود را از دست داده اند اغلب با مبلغ ناچيزي زندگي مي کنند و توانايي خريد خودرو را ندارند.

شرکت هاي خودرو سازي جي ام - اپل و فورد نيز با کاهش فروش مواجه شده اند.

احتمال تعطيلي کارخانه جي ام - اپل در بوخوم آلمان با بيش از سه هزار نيرو در سال 2014 ميلادي بسيار زياد است و شرکت خودرو سازي فورد نيز قصد دارد سه تا از کارخانه هايش را در انگليس و بلژيک تعطيل کند که اين اقدام موجب بيکاري شش هزار و 200 نفر مي شود.

به گزارش پايگاه اينترنتي ورلد سوسياليست ، بسياري از کارشناسان روند رو به بهبود را در صنعت خودروسازي اروپا در آينده پيش بيني نمي کنند.

برچسب ها: اروپا ، صنعت ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار