قائم مقام پارك علم و فناوري جهاد دانشگاهي كرمانشاه:

استراتژي برنامه‌هاي كاري بايد متناسب با هر منطقه ابلاغ شود

قائم مقام پارك علم و فناوري جهاد دانشگاهي كرمانشاه گفت: استراتژي و برنامه‌هاي كاري در حوزه فناوري در استان‌ها متناسب با هر حوزه و هر نقطه كشور تهيه و ابلاغ شود.

رضا رحيمي، قائم مقام پارك علم و فناوري جهاد دانشگاهي كرمانشاه در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: با استفاده از توان علمي دانشجويان، اساتيد و فارغ التحصيلان نخبه دانشگاهي و ساير كارآفرينان و فن آفرينان علاوه بر اشتغال‌هاي دانش بنيان به افزايش ثروت در جامعه از طريق توليد محصولات، كالاها و خدمات دانش بنيان كمك كنند.

وي اساس پارك‌ها و مراكز رشد را در هم افزايي و تعامل با دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي دانست و افزود: دانشگاه‌ها نيز به نوبه خود وظيفه توليد علم را بر عهده دارند و مراكز تحقيقاتي نيز با انجام طرح‌هاي پژوهش و مطالعاتي نتايج خود را جهت توليد نمونه ( همچون صنعت و خدمات) عرضه مي‌كنند.

وي ادامه داد: اين مراكز رشد و پارك هستند كه در تعادل با اين قطب‌هاي علمي و براساس نيازهاي بازار با استفاده از توان علمي به افزايش ثروتي در جامعه از طريق توليد محصولات، كالاها و خدمات دانش بنيان كمك كند.

وي با بيان اينكه استراتژي و برنامه‌هاي كاري در حوزه فناوري در استان‌ها متناسب با هر حوزه و هر منطقه كشور تهيه و ابلاغ شود، اظهار داشت: براساس آنچه كه ما در استان كرمانشاه بر روي آن مطالعات اوليه انجام داده‌ايم، مشخص شد در سه بخش كشاورزي صنايع تبديلي، فناوري اطلاعات و ارتباطات، شيمي و مهندسي شيمي توان و پتانسيل بيشتري براي كارها و فعاليت‌هاي فناوري، توليد انبوه و اشتغال دانش بنيان وجود دارد./ع2

برچسب ها: دانشگاه ، جهاد ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.