جام ملتهای بسکتبال؛

حاتمی: ایران و کره به فینال می رسند/ حدادی باهوشترین بازیکن با این قد است

مربی سابق تیم ملی بزرگسالان بسکتبال اعتقاد دارد تیم ایران در صورت بردن اردن با کنترل دوباره چین به فینال می رسد و کره هم از سوی دیگر بیشترین شانس را برای راه پیدا کردن به فینال دارد.

مهران حاتمی که در جام ملتهای دو سال قبل در کادر فنی تیم ملی بسکتبال حضور داشت به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران از رویارویی دوباره با اردن و مسیر پیش روی تیم ملی گفت: برخلاف اینکه به نظر می رسد شاید حریفان ایران شانسی در مقابل تیم ما نداشته باشند اما مسیر پیش روی تیم ملی در جام ملتها سخت است. هر چند که اردن ضعیفتر از دوره قبل به نظر است اما برای رسیدن به چین باید از این تیم گذشته و چین را هم مثل دیدار مقدماتی مهار کنیم. در هر حال بازیکنان ما از حالا باید مرحله به مرحله پیش بروند.
  
وی ادامه داد: نمی توان گفت تیم ملی کار ساده ای دارد چون دو سال قبل هم دیدیم که با تمام شایستگی در یک اتفاق بازی را واگذار کردیم. اردن هم با وجود ضعیفتر بودن نسبت به تیمهایی مثل ایران، تلاش کرده تا با اضافه کردن یک بازیکن خارجی ضعفهای خود را بپوشاند.

اردنی ها دنبال جنگ روانی هستند

حاتمی در مورد صحبتهای اردنی ها مبنی بر شکست دوباره ایران تاکید کرد: عربها همیشه جنگ روانی مقابل ما راه انداخته اند در حال حاضر هم اردنی ها همین کار را انجام می دهند اما بازیکنان ما به قدری حرفه ای هستند که تحت تاثیر آن قرار نگیرند. این بازی هوشیاری مجموعه تیم ملی از جمله کادر فنی و بازیکنان را می طلبد. اگر این هوشیاری وجود داشته باشد دیگر مشکلی برای برد نداریم.

مربی سابق تیم ملی درباره بازیکنان ذخیره تیم ملی گفت: در هر حال بازیکنی که زمان کمتری برای بازی می گیرد از نظر روحی افت پیدا می کند اما اگر بازیکنان ذخیره نقش خود را در تیم بدانند کمک بزرگی برای تیم خواهند بود.

حدادی باهوشترین بازیکن با این قد و قواره است

وی در مورد حامد حدادی تصریح کرد: حامد حدادی باهوشترین بازیکن بسکتبال با این قد و قواره است. با این سایز بازیکنی به این شکل پیدا نمی شود. حامد همیشه در بازی شرایط را به خوبی می بیند و مرد بازی است. بنابراین با حضور وی هیچ مشکلی برای دیدارهای آینده به خصوص مقابل چین نخواهیم داشت.

حاتمی در مورد صمد نیکخواه هم اشاره کرد: صمد هم بازیکن بسیار بزرگی است و بهتر از همه به تمرین می پردازد. همین موضوع به بازی وی کمک می کند و مزد تمرینات خود را در زمین می گیرد. وی بازیکنی بسیار حرفه ای است و شرایط مسابقه و تیم ملی را به خوبی درک می کند که با شرایط باشگاهی متفاوت است. در این مسابقات به خوبی مشخص است که صمد نقطه نظرات مربی را در زمین به سایر بازیکنان انتقال می دهد و نقش واقعی یک کاپیتان را ایفا می کند. حضور او بسیار تاثیرگذار است و از طرف صمد هم نگرانی ای وجود ندارد. 

نباید فکر کنیم چین را به راحتی بازی اول می بریم

سرمربی تیم ملی جوانان در پیش بینی بازی فینال گفت: به نظر می رسد ایران در دیدار ضربدری مقابل چین قرار گرفته و با تکرار دیدار مقدماتی به فینال برود و از سوی دیگر هم بین کره و فیلیپین با توجه به شرایط بهتر کره این تیم به فینال برسد. البته نباید فراموش کرد دیدارهای مراحل بعد شرایط متفاوتتری دارد. نباید فکر کنیم چون در مرحله مقدماتی چین را برده ایم بار دیگر این کار را تکرار می کنیم. تیمهای حریف با چنگ و دندان برای سهمیه جهانی و فینال به میدان می آیند.

با کمترین امکانات نسبت به حریفان آسیایی کار می کنیم

وی اضافه کرد: بسکتبال ایران بسیار شایسته است و امیدوارم مسئولان نگاه جدی تری به این رشته داشته باشند و اجازه شکوفا شدن را به آن بدهند. ما با حداقل امکانات نسبت به تیم های آسیایی حرکت می کنیم، نتایج این رشته جز با تلاش مضاعف مسئولان و استعداد بازیکنان به دست نمی آید اما بسکتبال ما واقعا به امکانات سخت افزاری بیشتری نیاز دارد. اولین مورد هم یک سالن اختصاصی و بعد شرایط دیگر است تا بدون دغدغه تنها به سوی مسابقات جهانی برویم.  /مح

برچسب ها: بسکتبال ، کارشناسی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار