نفرزاده:

در مسابقات جهانی به مصاف حریف گردن کلفتی باید برویم/ والیبال حرفه ای در خور نام ایران را به نمایش می گذاریم

شمارش معکوس برای حضور تیم ملی والیبال جوانان در هفدهمین دوره رقابت های قهرمانی جهان آغاز شده و بازیکنان با انجام تمرینات گسترده و منظم خود را به منظور نبرد در برابر برترین های جهان آماده می کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛  برای نخستین بار است که مسابقات قهرمانی جوانان جهان با حضور 20 تیم و در چهار گروه پنج تیمی برگزار می شود. قرار است مرحله نخست این پیکارها در 2 شهر ازمیر و آنکارا دنبال و تیمهای آخر هر گروه از دوره مقدماتی حذف و برای کسب جایگاه های 16 تا 20 با یگدیگر پیکار می کنند.

دیگر تیمها نیز در مرحله پلی اف بازی می کنند تا هشت تیم به دوره ضربدری راه یابند.

چهار تیم برتر در این دور نیز برای رسیدن به فینال می جنگند.

این دوره از مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان با حضور تیمهای آرژانتین، ایتالیا، برزیل، روسیه، ونزوئلا، امریکا، کانادا، مکزیک، ژاپن، چین، ترکیه، هند، تونس، مصر، روآندا، مغرب، فرانسه، استونی، صربستان و تیم ملی ایران برگزار می شود.

تیم ایران در رقابت های قهرمان قاره آسیا توانست در بازی رده بندی تیم تایلند را مغلوب و جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کند، برگزار خواهد شد.

طبق قرعه کشی انجام شده جوانان والیبالیست کشورمان در مرحله مقدماتی باید به مصاف تیمهای استونی، مکزیک، ژاپن و آرژانتین بروند.


فرهاد نفرزاده سرمربی تیم ملی والیبال جوانان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: به هیچ عنوان نمی توان مسابقات جهانی را دست کم گرفت چون تمامی رقبا برای صعود به این پیکارها حریفان سرسخت خود در سطح قاره های مربوطه را شکست داده اند، به طوری که آرژانتین جزو کشورهای است که در طول  سالهای اخیر تیمهای مدعی و آماده ای را برای مسابقات رده های سنی روانه مسابقات کرده است و یا تیم استونی اولین حریف ما در ترکیه هم توانسته با پشت سر گذاشتن تیمهایی چون بلغارستان و آلمان (که شاهد قدرت نمایی تیم های ملی بزرگسالان آنها در لیگ جهانی بودیم) به این رویداد راه یابد و یا تیم ملی ژاپن توانست در ارومیه عنوان قهرمانی قاره کهن را به خود اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: ما به منظور این که در این رقابتها نمایند شایسته ای  برای والیبال ایران در رده سنی جوانان باشیم تمرینات گسترده ای را تاکنون برگزار کرده ایم، خوشبختانه سطح عملکرد ملی پوشان در حد انتظارات و براساس پیش بینی های انجام شده است به طور قطع آنها تا زمان شروع مسابقات به اوج آمادگی فنی و تاکتیکی خواهند رسید.

سر مربی تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در ادامه افزود: با توجه به نامه ارسالی از سوی فدراسیون والیبال کشورهای ترکیه و ایتالیا مبنی بر دعوت از تیم ملی جوانان ایران برای انجام بازیهای دوستانه در این کشورها اقدامات لازم در خصوص اعزام تیم ملی شد اما به دلیل نبود زمان کافی برای تهیه روادید از سفارت کشور ایتالیا شرایط اعزام تیم به ترکیه فراهم شد.

خوشبختانه در این سفر یک هفته ای ما موفق شدیم چهار بازی دوستانه و تدارکاتی را با تیم ملی جوانان میزبان مسابقات جهانی برگزار کنیم که در مجموع این بازیها نتیجه یک دیدار را واگذار و سه دیدار را به نفع خود به پایان رساندیم.

نفر زاده یاد آور شد: جوانان والیبالیست ترک از نظر قدرت فنی حریف سرسخت و به قولی گردن کلفت برای ما نبودند و باید به آنها در حد یک تیم متوسط در مسابقات جهانی نگاه  کرد با این وجود ما نهایت بهره برداری را از این اردو داشتیم.

با توجه به آن که سیستم بازی حریفان ما در مسابقات جهانی با یکدیگر تفاوت فاحشی دارد و باید با برنامه ریزی های خاص و ترکیب متفاوت رقابت ها را دنبال کنیم، در هر یک از این بازیهای تدارکاتی با ترکیب متفاوتی به مصاف حریف رفته و تاکتیک ها ی مختلف را اجرا کردیم.

در طول این بازیها عملکرد تمامی بازیکنان به طور دقیق و کامل زیر ذره بین اعضای کادر فنی قرار داشت و نقاط ضعف و قوت تیم مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی در خصوص وضعیت تاکتیک پذیری اردوهای برگزار شده از ابتدا تا کنون از جان و دل زحمت کشیدند وضعیت فنی آنها در تمامی موارد با رشد قابل توجهی همراه است به طوری که به صراحت میگویم که فهم و درک والیبالی آنها در حال حاضر نسبت به گذشته رشد محسوسی داشته است.

نباید از این موضوع غافل شد که ما نیاز به بازی تدارکاتی داریم، امیدوارم مسئولان فدراسیون و ولاسکو سر مربی تیم ملی نهایت همکاری خود را با ما در این مورد داشته باشند چون تنها در دیدار دوستانه است که ملی پوشان با قرارگرفتن در شرایط مسابقه توانایی های خود را به طور صد در صد به معرض نمایش قرار می دهند، همچنین بازیکنان ما همچنان به یادگیری نیاز مفرط دارند.

سکاندار تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا در فکر گرفتن مدال در این دوره از مسابقات قهرمانی جهان هستید؟ اظهار داشت: نخستین هدف ما در این رویداد بزرگ ارائه بازیهای خوب و سطح بالا و همچنین اجرای والیبال حرفه ای در خور نام ایران است، در گام بعدی پشت سر گذاشتن مرحله مقدماتی و صعود به مرحله دوم است و سپس به دنبال قرارگرفتن در جمع چهار تیم برتر جهان هستیم./آق
برچسب ها: نفرزاده ، والیبال ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار