قم/

طرح جامع و تفصیلی شهر جعفریه تصویب شد

معاون برنامه‌ریزی استانداری قم از تصویب نهایی طرح جامع و تفصیلی شهر جعفریه در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، سید رضا دهناد اظهار داشت: با تاکید استاندار قم موضوع تدوین و تصویب طرح جامع و تفصیلی تمام شهرهای تابعه استان در دستور کار ویژه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار گرفت که این مهم بستر و زمینه را برای توسعه و عمران شهرهای تابعه استان قم بیش از گذشته فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: پس از انجام اقدامات و اصلاحات لازم در نهایت شورای عالی شهرسازی و معماری ایران طرح جامع و تفصیلی شهر جعفریه را تصویب کرد.

این طرح بر اساس جمعیت‌ پیش‌بینی شده برای شهر تا پایان دوره طرح یعنی سال 1400 معادل 9910 نفر در محدوده‌ای به وسعت 293 هکتار شامل کاربری‌های مورد نیاز ساکنان شهر و حریمی به مساحت 1160 هکتار تهیه شده و به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسیده بود.

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از مشارکت موثر و ثمربخش کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه آن استان به ریاست استاندار قم در فرایند بررسی و تصویب طرح مذکور قدردانی و اظهار امیدواری کرده است با اجرای دقیق طرح لازم‌الاجرای یاد شده توسط شهرداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در توسعه و عمران شهر، زمینه توسعه کالبدی موزون شهر و همچنین توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن، آسایش و رفاه و سلامت محیط زیست شهروندان شهر جعفریه بیش از پیش فراهم شود./ب

برچسب ها: قم ، تصویب ، طرح ، جامع ، تفصیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.