در سه ماهه نخست سال جاري؛

صادرات مبلمان ايران 4 برابر افزايش يافت

بيست و دومين نمايشگاه مبلمان منزل امروز در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تهران گشايش يافت.

نوروزي مدير اجرايي بيست و دومين نمايشگاه مبلمان منزل در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه اين نمايشگاه از امروز تا 25 مرداد ماه در محل دائمي نمايشگاههاي تهران برپاست اظهار داشت: 40 هزار مترمربع پوشش نمايشگاهي بيست و دومين نمايشگاه بين المللي تهران مي باشد که بيش از 360 شرکت کننده داخلي در ان حضور دارند.

وي افزود: امسال هيات هاي تجاري از کشورهاي اسپانيا، آذربايجان، عراق ، تايوان براي بازديد تخصصي از اين نمايشگاه حضور دارند و قرار است فردا تفاهم نامه اي ميان ايران و اسپانيا امضا شود.

وي افزود: بر اساس اين تفاهم نامه توليد کنندگان مبلمان ايران و اسپانيا به تبادل دانش فني، تکنولوژي و آخرين فن آوري هاي طراحي و توليد مبلمان مي پردازند.


* صادرات 30 ميليون دلاري


رئيس سازمان توسعه تجار ايران گفت: ميزان صادرات مبلمان و صنايع چوبي ايران در سال گذشته به 30 ميليون دلار رسيد.
حميدصاف دل رئيس سازمان توسعه تجارت ايران با بيان مطلب بالا در جمع خبرنگاران گفت: ميزان صادرات مبلمان ايران به کشورهاي همجوار در سال گذشته به 30 ميليون دلار رسيد.

وي افزود: عمده کشورهاي مورد هدف ايران براي صادرات مبلمان افغانستان عراق ، تاجيسکتان، ازبکستان، روسيه و ايتاليا مي باشد.

وي با اشاره به اينکه 5 کشور المان، کانادا، امريکا چين و هلند سهم 148 ميليارد دلاري صادرات  مبلمان را از بازارهاي جهاني به  خود اختصاص داده اند اظهار داشت: صنعت مبلمان ايران مي تواند با روند رو به رشدي که در پيش گرفته همانند کشورهاي عمده صادرکننده مبلمان سهم شايسته و قابل ملاحظه اي از صادرات مبلمان جهاني را به خود اختصاص دهد.

*رشد 27 درصدي


ميزان شرکت کنندگان در بيست ودومين نمايشگاه مبلمان منزل ايران نسبت به سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.
جلالي پور مديرکل دفتر ترويج تجارت سازمان توسعه تجارت ايران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب بالا گفت:  ميزان حضور شرکت کنندگان داخلي در بيست و دومين نمايشگاه مبلمان منزل 27 درصد رشد داشته است که اين حاکي از توسعه صنعت توليد مبلمان در کشورمان مي‌باشد.

وي افزود: هم اکنون 100 هزار واحد توليدي کوچک و بزرگ  مبلمان در کشور وجود دارد که با يک برنامه ريزي راهبردي تر مي‌توان ميزان توليد و صادرات مبلمان ايراني را بيش از پيش افزايش دهد.

وي با اشاره به اينکه براي تصاحب بازارهاي جهاني مبلمان بايد بيش از پيش به سليقه و ذائقه خريداران جهاني توجه کرد گفت: با ايجاد شرکتهاي مديريت صادرات به خوبي مي توان علاوه بر شناساييي بازارهاي هدف بيشتر سلايق و علايق مشتريان بين المللي را مورد ارزيابي و بررسي قرار داد.

وي ادامه داد: همچنين براي صادرات بيشتر مبلمان بايستي با ايجاد شبکه هاي مويرگي توزيع حضور بيشتري در بازارهاي کلان جهاني داشت.

*رشد 4 برابري صادرات


رئيس اتحاديه توليد کنندگان و صادرکنندگان مبلمان پيش بيني کرد که ميزان صادرات مبلمان  ايران تا پايان سال 92 به 100 ميليون دلار افزايش مي‌يابد.

حسن احمديان رئيس اتحاديه توليدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان در  گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب بالا گفت: پيش بيني مي شود ميزان صادرات مبلمان ايران تا پايان سال 92 با رشد 4 برابري نسبت به سال گذشته به 100 ميليون دلار افزايش يابد.

وي افزود: در سه ماهه نخست سال جاري ميزان صادرات مبلمان ايران با 4 برابر افزايش نسبت به سال گذشته در  همين مدت به 8 ميليون دلار رسيد.

وي ادامه داد هم اکنون ايران به کشورهاي عراق، قزاقستان، ازبکستان، روسيه، تاجيکستان، امارات و عراق مبلمان صادر مي‌کنند.

انتهاي پيام/
 
برچسب ها: مبلمان ، صادرات ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار