مدير شهرسازي و معماري اداره كل راه وشهرسازي خراسان رضوي خبر داد:

تصويب 55 طرح جامع وتفصيلي در چهار سال گذشته

مدير شهرسازي و معماري اداره كل راه وشهرسازي خراسان رضوي از تصويب 55 طرح مختلف جامع، تفصيلي و جامع-تفصيلي در حوزه مديريت شهرسازي و معماري در چهار سال گذشته خبر داد.

 به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان خراسان رضوي، حسنعلي رجب زاده خيبري با اعلام اين خبر گفت: نظارت بر حسن اجراي ضوابط ومقرارت شهرسازي، طرح هاي مطالعاتي و تحقيقاتي، تهيه طرح هاي عمران شهري و نظارت بر امور شهرسازي و معماري از وظايف اداره كل راه و شهرسازي در حوزه معماري و شهرسازي است.

وي افزود: ازجمله مهم ترين اقدامات اداره كل، تنظيم و تصويب و اجراي قوانين و طرح ها به منظور ايجاد و حفظ ضوابط پايدار و اصولي در شهرسازي و معماري است.

 رجب زاده با بيان اينكه از سال 88 تا پايان سال گذشته در مجموع 82 طرح در 8 بخش به تصويب رسيده است، گفت: تصويب 19 طرح جامع شهري، 22 طرح جامع-تفصيلي، 14 طرح تفصيلي و 6 طرح طراحي شهري از جمله مهم ترين دستاوردهاي اداره كل در بخش شهرسازي و معماري در اين دوره بوده است؛ ضمن اينكه در حال حاضر11 طرح جامع، جامع تفصيلي، تفصيلي و 2 طرح طراحي شهري در دست تهيه است.

وي افزود: پيگيري،تهيه و تصويب 5 طرح ناحيه‌اي، 9 طرح بهسازي و نوسازي بافت هاي فرسوده شهري، 5 طرح ساماندهي سكونت گاه هاي غير رسمي و2 طرح پدافند غيرعامل نيز از ديگر اقدامات انجام شده اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي در حوزه شهرسازي و معماري در 4 سال گذشته بوده است.

مدير شهرسازي و معماري اداره كل راه وشهرسازي خراسان رضوي با اشاره به فعاليت هاي گسترده اين اداره كل در زمينه هاي نظارتي و بررسي طرحها در حوزه شهرسازي و معماري گفت: كميسيون ماده پنج، كميته فني كارگروه امور زيربنايي و شهرسازي، كميته سيما و منظر شهري، شوراي ترافيك، كارگروه محيط زيست، پدافند غير عامل و...از جمله كميسيون ها و كارگروه هاي فني و تخصصي در استان است كه اداره كل راه و شهرسازي با عضويت در آن ها در كنترل، اعمال نظر و مديريت مطلوب شهرسازي شهرهاي استان سهيم بوده و با حضور مستمر و فعال در اين كميسيون ها و كارگروه ها توانسته خدمات چشمگيري به استان ارائه نمايدو ازاين حيث،از استانهاي پيشتاز كشور هستيم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار