معاون بهداشت وزارت بهداشت:

گزارشی از وجود ویروس کورنا در شهرهای مکه و مدینه ارائه نشده است/ممنوعیت سفر بعضی از حجاج

تمام موارد این بیماری تقریبا در شرق عربستان مشاهده نشده است و در حال حاضر در شهرهای مکه و مدینه موردی از این ویروس گزارش نشده است.

دکتر رخشانی معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران در خصوص ویروس کرونا گفت: بحث این ویروس چند ماهی است که در عربستان به عنوان یک بحث جدی مطرح است و تا الان 94 مورد بیماری که در عربستان وجود داشته 47 مورد فوت کرده اند.

وی با بیان اینکه میزان کشندگی این بیماری بالا است گفت: تمام موارد این بیماری تقریبا در شرق عربستان مشاهده شده است و در حال حاضر در شهرهای مدینه و مکه موردی از این ویروس گزارش نشده است.

وی در ادامه افزود: به دلیل اینکه اکثرا این بیماری در تابستان دیده شده است و ویروسی است که در هوای خنک تر احتمال شیوع آن بیشتر است و بر همین اساس ما جلسات متعددی را با سازمان حج و زیارت و برای حفظ سلامت حجاج که برای حج تمتع مشرف می شوند تشکیل داده ایم.

وی با بیان اینکه بیشترین تلاش برای پیشگیری از این بیماری است گفت: رفتارهایی که تمامی حجاج باید در طول سفر رعایت کنند و به آنها آموزش داده ایم و تیم پزشکی همراه حجاج آموزش های لازم را دیده اند اما به هر حال رفتن بعضی از حجاج را ممنوع کرده ایم.

*ممنوعیت سفر بعضی از حجاج

رخشانی در ادامه افزود: مشرف شدن افرادی که در حال دیالیز هستند و همچنین افرادی که مبتلا به سرطان هستند و تحت درمان رادیو تراپی یا شیمی درمانی هستند و نیز افراد بالای 65 سال که  مبتلا به ديابت کنترل نشده هستند ، ام اس پیش رونده، نارسایی کبد و کلیه که سیستم ایمنی بدن آنها را تحت تاثیر قرار می دهد و نیز زنان باردار و کودکان از سفر منع شده اند./ع2
برچسب ها: ویروس ، بهداشت ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار