گزارش حاشيه دومين جلسه هيئت دولت

وزير کشور:اصلاح‌طلب بودن و اصولگرا‌بودن در انتخاب استانداران تأثیری ندارد/وزير راه و شهرسازي:ادامه سياست‌هاي مسكن مهر در كشور

در حاشيه‌ دومين جلسه هيئت دولت كه ظهر امروز در نهاد رياست‌جمهوري برگزار شد، وزراي دولت يازدهم از معرفي رئيس كل بانك مركزي، ادامه سياست‌هاي بانك مركزي كشور، انتخاب استانداران بدون در نظرگرفتن گرايشات سياسي آنها، بررسي درياچه اروميه و...خبر دادند.

 خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، گزارشي را از حضور وزرا در حاشيه‌ دومين جلسه هيئت دولت كه ظهر امروز در نهاد رياست‌جمهوري برگزار شد و اخبار مهمي كه از سوي وزرا به منظور رسيدگي برنامه‌هاي وزارتخانه‌ مربوطه‌ ارائه داده بودند، تهيه كرده كه جمع‌بندي آن را در متن زير مي‌خوانيد.

آخوندي: ادامه سياست‌هاي مسكن مهر در كشور/ سيستم پس انداز مسكن براي حل مشکل مردم ايجاد مي‌شود

وزير راه و شهرسازي از ادامه پروژه‌هاي مسكن مهر طبق سياست‌ها و تصميم‌هاي قبلي خبر داد.

آخوندي تصريح كرد: سعي داريم با اقدامات خود ساخت و ساز را افزايش داده و قدرت خريد مردم را نسبت به گذشته بيشتر كنيم.

حجت‌الاسلام ولمسلمين علوي: تضمين وزير اطلاعات به کساني که در سال 88 خلافي مرتکب نشده‌اند

وزير اطلاعات گفت: ما ترس‌های بی‌مورد کلیه کسانی که در جريان حوادث سال 88 خلافی مرتکب نشده باشند را برطرف می‌کنیم و هر کس خلافی نداشته باشد تضمین می‌کنیم مشکلی نخواهد داشت.

وي همچنين درباره تغییر برخی مدیران در این وزارتخانه افزود: الحمدالله وزارت اطلاعات در تربیت نیروی انسانی بسیار موفق بوده است و آنقدر در این وزارتخانه نیروهای کیفی و مدیر وجود دارد که نیازی نیست که مدیر کلان این دستگاه نگاهی به بیرون داشته باشد.

رحماني‌فضلي: اصلاح‌طلب بودن و اصولگرا‌بودن در انتخاب استانداران تأثیری ندارد

وزیر کشور گفت: اصلاح‌طلب و يا اصولگرا بودن استانداران در انتخاب آنان هیچ تأثیری ندارد زیرا مهم ، داشتن نگاه اقتصادی و سابقه خوب آنان است.

رحماني فضلي درباره تغییر استانداران و مسئولان اجرایی در استان‌ها گفت: طبق بررسی، اقدامات اولیه و تعیین برخی شاخص‌ها همکاران ما در استان‌ها انتخاب خواهند شد و تاکنون نیز هیچ تغییری در معاونت این وزارتخانه نداشته‌ایم.

چيت‌چيان: اولين جلسه كارگروه نجات درياچه اروميه هفته آينده برگزار مي‌شود

وزير نيرو از تشكيل اولين جلسه كارگروه نجات درياچه اروميه در هفته آينده خبر داد.

وي افزود: بدهي‌هاي وزارت نيرو به پيمانكاران بخش خصوصي نگراني‌هايي را به وجود آورده است كه براي حل اين مشكل نيز در حال انجام برخي اقدامات در راستاي كاهش و مرتفع ساختن اين مشكل هستيم.

ظريف: رئيس‌جمهور بايد درباره اعضاي تيم‌ مذاکره‌کننده تصميم بگيرد/ دیدار دوجانبه دکتر روحانی و پوتین در حاشیه اجلاس شانگهای

وزير امور خارجه کشورمان با بيان اينکه وزارت امور خارجه در حال فراهم‌کردن مقدمات سفر دکتر روحاني به نيويورک است، گفت: اگر رئیس جمهور تصمیم بگیرد ما آمادگی لازم برای آماده‌کردن مقدمات این سفر را داریم.

وي بيان داشت: "حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی"درحاشیه سفر به قرقیزستان با رئیس‌جمهور روسیه پوتین دیدار خواهد داشت.

 
محمود واعظي: مرکزي براي آگاهي از مشکلات مردم و جلوگيري از اجحاف در حق آنان ايجاد مي‌شود

وزير ارتباطات و فناروري اطلاعات گفت: سعي داريم با ايجاد يک مركز از نظرات و انتقادات مردم در مورد مسائلي كه فكر مي‌كنند به آنها اجحاف شده، آگاه شويم تا با ايجاد راه حل‌هاي مناسب مشكلات مذكور را برطرف كنيم.

وي همچنين درباره ايجاد برخي قيمت‌هاي اضافه در قبوض گفت: سعي داريم با ايجاد يک مركز از نظرات و انتقادات مردم در مورد مسائلي كه فكر مي‌كنند به آنها اجحاف شده، آگاه شويم تا با ايجاد راه حل‌هاي مناسب مشكلات مذكور را برطرف كنيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي: دولت سعي دارد تا مصوبات به نفع عامه مردم باشد و امتيازي به بنگاه‌ها و گروه‌ها داده نشود

وزير دادگستري گفت: دولت سعي دارد تا مصوبات به نفع عامه مردم باشد و امتيازي به بنگاه‌ها و گروه‌ها داده نشود.

وي افزود: هيئت وزيران سعي دارد با كار كارشناسي که در مصوبات خود صورت مي‌دهد از سودجويي‌ برخي افراد، گروه‌ها و بنگاه‌ها جلوگيري كند.

طيب‌نيا: رئیس کل بانک مرکزی به‌زودی معرفي مي‌شود/ سه شرط لازم برای اجرای کامل هدفمندی

وزیر امور اقتصادي دارایی از معرفي رئيس کل جديد بانک مرکزي در آينده نزديک خبر داد.

وي همچنين در باره اقداماتی که باید در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی يارانه‌ها صورت بگیرد،تصريح کرد: جلوگیری از رشد نقدینگی، مهار تورم و ایجاد ثبات در بازار ارز مهمترین عواملی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا قانون هدفمندی یارانه‌ها به صورت کامل اجرا شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دولت ، وزرا ، نظر ، کابینه ، یازدهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار