اخبار ویژه روزنامه های روز یکشنبه

وقتی روزنامه اجاره‌ای اسناد سوخته را برای مردم ایران فاکتور می‌کند/ کشف بي خبرترين کارگروه ويژه دولت و ...

روحاني توپ را به زمين اوباما انداخت،لباس بنفش بر تن برخي مديران!،ساخت منزل مسکوني 2 برابر تعداد زلزله زدگان،اَپِل ایران را رفع تحریم کردو ...خبر ویژه برخی روزنامه های روز یکشنبه هستند که میتوانید از اینجا بخوانید:

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

*کیهان


وقتی روزنامه اجاره‌ای اسناد سوخته را برای مردم ایران فاکتور می‌کند!


یک روزنامه زنجیره‌ای در تحلیلی متناقض و سردرگم مدعی شد انتشار اسناد دخالت در کودتای 28 مرداد از سوی سازمان سیا برای اعتمادسازی با ایران بوده است.روزنامه اعتماد از قول لطف‌الله آجودانی نوشت: آمریکایی‌ها برای اینکه اعتمادسازی کنند، پس از 60 سال و درست در مردادی که رئیس جمهور ایران تغییر کرده، به صراحت و در مقیاس وسیعی به نقش منفی خودشان علیه استقلال و حاکمیت ملی در این کودتا اعتراف می‌کنند. این اقدام این ذهنیت را ایجاد می‌کند که آمریکایی‌ها به دنبال اعتمادند.

این ادعا در حالی است که اگر آمریکایی‌ها بنا بر اعتمادسازی داشته باشند باید دست از خصومت‌ها و شیطنت‌های معاصر خود نظیر تشدید تحریم‌های اقتصادی و کارشکنی‌های مختلف بردارند وگرنه صرف اذعان به دخالت در کودتای 60 سال پیش 28 مرداد در حالی که یک دهه قبل مادلین آلبرایت وزیر وقت خارجه آمریکا از همین موضوع ابراز تأسف کرده، واجد کمترین ارزشی نیست. اما برخلاف این توقع دولت و کنگره آمریکایی 2 ماه اخیر ضمن تصویب تحریم‌های جدید، برخی تحریم‌های مصوب را نیز به اجرا گذاشتند تا به خوش‌خیالان وطنی تفهیم کنند که مشکل آمریکا با خود ملت ایران است و نه این دولت و آن دولت.

نکته جالب در تحلیل روزنامه زنجیره‌ای اعتماد مقدمه همین تحلیل است که درباره انتشار اسناد سیا، برخلاف ادعای خود اذعان می‌کند: گذشت 30 سال از این اسناد و در واقع گذشت 60 سال از وقوع یک واقعه تاریخی و سیاسی که در کودتای مرداد 32 رخ داده اگرچه برای ما ایرانی‌ها ارزش تاریخ‌نگارانه و آکادمیک ندارد چرا که ما همه نقش منفی آمریکا را در این کودتا می‌دانستیم اما به گمان من این افشاگری‌ها با این وسعت و در این زمان بی‌دلیل نیست. براساس قانون گردش آزاد اطلاعات در آمریکا، آرشیو ملی اطلاعات این کشور هر 30 سال اسناد محرمانه‌ای را طبقه‌بندی کرده و منتشر می‌کند.

 به هر حال برای آمریکا بسیار اهمیت دارد که در زمان وقوع رخداد، سیاست خارجی خودشان را مخفی نگه دارند که امکان کنش و واکنش را کم کنند و از این منظر اسناد را زمانی منتشر می‌کنند که هیچ گونه تهدیدی برایشان نباشد. در این مقطع سیاسی که پیش از این هم بسیاری از تاریخ‌نگاران و سیاستمداران به نقش آمریکا در کودتای 28 مرداد اذعان داشتند، اذعان دوباره آنها چیز جدیدی را در اختیار ما نمی‌گذارد.
در واقع روزنامه مذکور اذعان می‌کند که می‌کوشد اتفاقی مطلقاً بی‌ارزش را از طرف آمریکایی‌ها برای ملت ایران فاکتور کند!!

اعتماد چند سال پیش نیز برای ماه‌ها اقدام به انتشار تحلیل‌های شبکه دولتی انگلیس- اما بدون ذکر منبع و مأخذ- می‌کرد که لو رفتن این ماجرا موجب آبروریزی بزرگ برای این روزنامه زنجیره‌ای شد.یادآور می‌شود دکتر ظریف وزیر امور خارجه پنج‌شنبه شب در مصاحبه با شبکه سوم سیما گفت: اینکه آمریکایی‌ها بعد از 60 سال اسناد کودتای 28 مرداد را منتشر کردند، پیامی برای جمهوری اسلامی نیست. بیشتر در قالب مقررات داخلی آمریکا هر 30 سال یک بار اسناد محرمانه مرور می‌شود.

پیغام خاتمی به اصلاح‌طلبان, قالیباف را نمی‌توان از شهرداری کنار گذاشت


توقع قالیباف از رئیس‌جمهور این است که آیین‌نامه مربوط به حضور شهردار تهران در دولت را اجرایی کند.پایگاه خبری مشرق در این‌باره نوشت: اخیرا جلسه‌ای میان حسن روحانی و قالیباف برگزار شده است. در این دیدار روحانی پیشنهاد قبول معاونت اجرایی را به قالیباف داده که وی با تشکر از پیشنهاد روحانی از وی خواسته است به آیین‌نامه زمان هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر حضور شهردار در هیئت دولت عمل کند تا حضور شهردار در کابینه بتواند هماهنگی‌های لازم میان شهرداری و دولت را برای رفع مشکلات مردم تهران فراهم‌ آورد.

مشرق همچنین خبر داد: خاتمی در جلسه‌ای که به منظور تصمیم‌گیری برای انتخاب شهردار تهران برگزار شده بود خطاب به اصلاح‌طلبان گفته است «قالیباف را نمی‌توان از شهرداری کنار گذاشت، برخی دوستان که مخالف ایشان هستند فقط باید آرزو یا کاری کنند که خود او یا تمایلی به ادامه حضور در شهرداری نداشته باشد یا به پست دیگری منتقل شود».آرای قالیباف در شورای شهر جدید بین 17 تا 19 رأی از مجموع 31 رأی ارزیابی می‌شود.

محمد حقانی از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر و از معاونان سابق کرباسچی به هنگام شهرداری وی به «خبر» گفت: محسن هاشمی، صفدر حسینی، مصطفی سلیمی، محسن مهرعلیزاده، معصومه ابتکار و اصغر نصیری بیشترین آرا را در جلسه ‌نامزدهای اصلاح‌طلب شورای شهر کسب کردند و بنا شد تا روز دوشنبه این افراد، برنامه‌های مورد نظر خود را ارائه دهند.گزارش دیگر حاکی از آن است که در جلسه‌ اصلاح‌طلبان که برای تعیین شهردار تهران برگزار شده محسن هاشمی 8 و محسن مهرعلیزاده 6 رای را به دست آورده‌اند.

مجلس مراقب دلالان رأی باشد


یک عضو فراکسیون رهروان نسبت به وقوع پدیده دلالی رأی به وزرا در مجلس هشدار داد.فراکسیون رهروان بزرگ‌ترین فراکسیون مجلس با حدود 200 تا 220 نماینده است که اگرچه اکثریت اعضای آن را چهره‌های اصولگرا تشکیل می‌دهند اما برخی افراد اصلاح‌طلب -نظیر تاج‌ گردون از مقامات دولت اصلاحات، پیرمؤذن که برادر وی از اصلاح‌طلبان مجلس ششم بود و به آمریکا گریخته و...- نیز در آن عضویت دارند.اسماعیل جلیلی عضو فراکسیون رهروان با انتقاد از عملکرد برخی دلالان سیاسی در جریان رأی اعتمادها اظهار داشت: دلالان سیاسی با این ادعا که 120 تا 130 رأی از نمایندگان را دارند، در رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی ورود کردند، خیلی جالب است در جریان رأی اعتماد یک سری افراد فعال می‌شوند بازار مکاره راه می‌اندازند و لابی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این دلالان وجوهات، تعهدات و قول‌هایی از وزرای پیشنهادی تعهد می‌گیرند تا رأی جمع کنند به مهر گفت: این دلالان بیرون از مجلس هستند و از طریق تعدادی از نمایندگان وارد شده و مثل یک غده سرطانی خود را تکثیر می‌کنند.عضو فراکسیون رهروان با بیان اینکه نمایندگان با عملکرد دقیق تمام کسانی را که از بیرون مجلس لابی کرده بودند دستشان را قطع کرد، اظهار داشت: مجلس با رأی اعتماد خود ثابت کرد با درایت و عقلانیتی که بر آن حاکم است اجازه نمی‌دهد چرخه فساد رشد کند و توان قطع دست افراد سوء استفاده کننده در حوزه مدیریت سیاسی را دارد.

وی درباره سرپرست وزارت علوم و احتمالاً معرفی وی به عنوان وزیر به مجلس گفت: توفیقی باید آماده شود که به سؤالاتی که در خصوص عملکرد سیاسی ایشان در کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها و مجامع استانی مطرح می‌شود به صورت شفاف پاسخگو باشد و نباید مانند دوستانی که از رأی اعتمادها جا ماندند عمل کنند. وی ادامه داد: آن‌ها بیشتر سعی می‌کردند لابی‌های بیرون مجلس را برای کسب رأی اعتماد مبنا قرار دهند. توفیقی و سایر وزرای باقی مانده نباید دچار چنین خطایی شوند.یادآور می‌شود دادن رأی اعتماد به یکی از وزرای اقتصادی پیشنهادی در حالی که دوران مدیریت وی بر این وزارت حتی از سوی نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم مورد اعتراض جدی بوده این شائبه را به طور جدی ایجاد کرده که لابی‌گری و برخی بده‌بستان‌ها موجب تأیید صلاحیت نامبرده شده و این در حالی است که مؤتلفان سیاسی وی در مجلس ششم مدیریت او را فاجعه و پر از ابهام می‌دانستند.

در همین حال نشریه مثلث ضمن تحلیلی پیش‌بینی کرد به دنبال تشکیل دولت جدید احتمالاً فراکسیونی همسو شامل 17 درصد نمایندگان مجلس تشکیل شود. این طیف شامل 6درصد نمایندگان جدا از دو فراکسیون اصلی و 12درصد از اعضای فراکسیون رهروان هستند. براساس این تحلیل در این صورت درصد اعضای فراکسیون رهروان از 60درصد به 48درصد کل نمایندگان مجلس کاهش می‌یابد. این نوسان در میزان رأی اعتماد به برخی وزرا به چشم می‌آمد هرچند که این احتمال نیز وجود دارد که رأی اعتماد به برخی وزرا نه به خاطر جدایی از فراکسیون رهروان بلکه یک تصمیم عمومی برای تسهیل فعالیت دولت جدید بوده باشد.

اظهار عجز پیش‌ ستم‌پیشه ابلهی است

همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب از این طیف خواست با عجز و لابه در برابر آمریکا بر شدت فشارهای آمریکا و غرب نیفزایند.داریوش سجادی در وبلاگ خود با یادآوری این شعر که «اظهار عجز پیش‌ ستم‌پیشه ابلهی است- اشک کباب باعث طغیان آتش است» می‌نویسد: آقای هاشمی در ایام انتخابات، رویکرد تیم هسته‌ای ایران را به کله‌شقی تشبیه کرد و دیگران جلیلی را تخطئه کردند. کسانی با شیدایی درباره تعامل با غرب و بشارت باز شدن درهای باغ سبز سخن گفتند و حالا آقای جهانگیری می‌گوید غرب نمی‌خواهد خود را تغییر دهد. اکنون و با رویت بی‌وقعی آمریکا و افزایش تحریم‌ها شیدائیان دیروز اینک «چهارصد تا چهارصدتا» نامه به اوباما می‌نویسند و ایشان را قسم حضرت عباس می‌دهند که تو را به جان «میشل» پیام انتخاب را بشنو و «با ما به از این باش که با خلق جهانی»!!!

وی می‌افزاید: حضرات متوجه نبودند و گوشزد معمرین را نیز نمی‌شنیدند که ترجمان مواضع و اظهارات ناسنجیده‌تان در کاخ سفید، اثرگذاری تحریم‌ها و موفق بودن رویکرد واشنگتن و تشجیع ایشان به فشار بیشتر بر ایران معنا می‌یافت.یادآور می‌شود دولت آمریکا طی 2 ماه گذشته تحریم‌های جدیدی را به اجرا گذاشته و مجلس نمایندگان نیز با اکثریت 400 رای در برابر 20 رای،تحریم‌های تازه‌ای را به رغم ادعای تعامل با ایران وضع کرد.محمد برقعی از اعضای اپوزیسیون خارج کشور نیز ضمن تحلیلی در سایت ملی‌- مذهبی ضمن حمایت از اصلاح‌طلبان نوشت: به علت کارشکنی غرب من معتقد نیستم در مسئله تحریم‌ها دستاوردی حاصل شود. سر و صدا زیاد خواهد بود اما عمل کم. همچنین می‌دانیم لابی‌های مختلف در آمریکا فعالند. سیاست خارجه در مورد غرب کم‌دستاورد است. از نظر اقتصادی هم معتقدم تحریم‌ها هر چند تا حدی لطمه و ضرر می‌زند اما باور ندارم ضرر کمرشکنی به ایران می‌زند.

عباس ملکی از معاونان اسبق وزارت خارجه نیز در مصاحبه با دیپلماسی ایرانی تاکید کرد تحریم‌ها از سوی غرب لغو نخواهد شد.کاتزمن کارشناس خاورمیانه در بخش تحقیق کنگره آمریکا نیز در مصاحبه با دیپلماسی ایرانی و در پاسخ این سؤال که شما اخیرا در المانیتور به توانایی اوباما برای کاهش تحریم‌ها اشاره کردید. شما که از نزدیک با کنگره کار می‌کنید، فکر می‌کنید اوباما می‌تواند در مقابل فشارها برای تحریم‌های مضاعف مقاومت کند؟، گفت: متاسفم این پرسشی است که با توجه به حساسیت موضوع نمی‌توانم در مورد آن صحبت کنم. من نمی‌توانم در مورد کارهایی که کنگره انجام خواهد داد، یا انجام نمی‌دهد، سخن بگویم.

مرکز شنود انگلیس در خاورمیانه به آمریکا سرویس می‌دهد

روزنامه ایندیپندنت از فعالیت مرکز شنود انگلیس در خاورمیانه خبر داد.به گزارش این روزنامه انگلیسی، در خاورمیانه یک مرکز مخفی شنود وجود دارد که شمار زیادی از مکالمات تلفنی، محتوای ایمیل‌ها و ترافیک اینترنتی را توسط آن دریافت می‌کند و در اختیار نهادهای امنیتی آمریکا می‌گذارد.

به گزارش ایندیپندنت، این ایستگاه شنود با بخشی از بودجه طرح بین‌المللی شنود انگلیس تأمین می‌شود. این بودجه بیش از یک و نیم میلیارد دلار برآورد شده است.ایندیپندنت این اطلاعات را از مدارک و مستنداتی که ادوارد اسنودان کارمند اطلاعاتی پیشین آمریکا فاش کرده، به دست آورده است.

*خراسان

کشف بي خبرترين کارگروه ويژه دولت

بر اساس بررسي هاي کارشناسان يک نهاد نظارتي، در حالي که دولت دهم در يکي از اولين تصميم گيري هاي خود به پيشنهاد محمود احمدي نژاد، کارگروهي ويژه را به رياست حميد بهبهاني وزير سابق راه و ترابري به منظور ساماندهي، هماهنگي و توسعه و تشويق امر خدمات عبور کالا از کشور ايجاد کرده بود، اين کارگروه کمترين مصوبه ابلاغي را در بين ديگر کارگروه هاي مصوب دولت داشته است و حتي برخي پيشنهادهاي آن داراي مغايرت هاي اساسي با قوانين مصوب است.

ساخت منزل مسکوني 2 برابر تعداد زلزله زدگان


بر اساس گزارش يک دستگاه نظارتي، در حالي که روند ساخت واحدهاي مسکوني در اکثر مناطق زلزله زده سال گذشته به اتمام رسيده است اما براي برخي روستاهاي آسيب ديده، تا 2 برابر خانواده هاي مستقر خانه مسکوني ساخته شده است که اين موضوع ناشي از عدم محاسبه دقيق ساکنين است و از سوي ديگر، براي پرداخت برخي وام ها، از روستاييان 2 ضامن با گواهي کسر از حقوق درخواست شده است.

*تهران امروز

لباس بنفش بر تن برخي مديران!

در يكي از جلسات معارفه و توديع يكي از وزارتخانه‌ها يك نكته و اتفاق، جلب توجه مي‌كرد.قدس نوشته؛ برخي از مديران سابق آن وزارتخانه لباس و كت و شلواري پوشيده بودند كه رنگ تبليغاتي رئيس‌جمهور را داشت.اگر به همين صورت پيش برود رنگ بنفش به عنوان يك رنگ سازماني براي وزارتخانه‌ها تبديل مي‌شود و بايد شاهد اين باشيم كه مديران كت و شلوار بنفش بر تن كنند و بر سر كار خود حاضر شوند!

پاسخ جليلي به پيشنهاد شهرداري مشهد

حجت‌الاسلام و المسلمين مجيد فاطمي، عضو شوراي شهر مشهد در پاسخ به اينكه در رسانه‌ها گزينه‌هايي براي شهرداري مشهد مطرح شده است، به‌طور مثال آقايان سعيد جليلي، رستم قاسمي وزير اسبق نفت، علي نيكزاد، مرتضي بختياري، فتاح، امان‌پور، مرتضي تمدن، وكيلي شهردار سابق مشهد و محمدجواد محمدي‌زاده استاندار سابق خراسان رضوي.شما اين اسامي را تاييد مي‌كنيد؟ گفته:بله بعضا همين دوستان مطرح شده‌اند.همانطور كه گفتم نظر اعضاي شورا شهر اين است كه فردي در تراز ملي معرفي بشود و اين دوستان هم مطرح شده‌اند و قرار بر اين شده كه با اين دوستان مذاكرات لازم بشود. به عنوان مثال با آقاي سعيد جليلي هم صحبت شده و ايشان تقريبا جواب رد داده‌اند. البته هنوز نمي‌شود حضور آقاي سعيد جليلي در شهرداري مشهد را قطعا منتفي بدانيم.

روحاني توپ را به زمين اوباما انداخت

روزنامه هافينگتون پست به اقدامات روحاني پس از روي كار آمدن اشاره كرده و هر كدام از اين اقدامات را پيامي به غرب براي آمادگي ايران به‌منظور حل و فصل موضوع هسته‌اي تعبير كرده است. هافينگتون پست سخنان روحاني در روز قدس و زخم خواندن رژيم صهيونيستي بر پيكره اسلام را نسبت به مواضع جنجالي آقاي احمدي‌نژاد يكي از اين اقدامات مي‌خواند. همچنين انتصاب دكتر صالحي به رياست سازمان انرژي اتمي، انتخاب محمدجواد ظريف بر مسند وزارت امور خارجه، تغيير علي‌اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از ديگر اقدامات مهم روحاني در رابطه با موضوع هسته‌اي محسوب مي‌شود كه به اعتقاد هافينگتون پست حاوي پيام‌هاي مثبت به غرب است.

اين روزنامه با انتقاد از مواضع جورج بوش، رئيس‌جمهور پيشين آمريكا در سال 2003 كه به جاي دستيابي به توافق هسته‌اي به‌دنبال تغيير نظام در ايران بود از اوباما خواست تا اشتباه سلف خود را تكرار نكند. از سوي ديگر درصورتي كه ظريف شخصا مسئول هدايت مذاكرات شود و با توجه به اقدامات روحاني طي دو ماه اخير، اين پيام واقعي ارسال مي‌شود كه ايران به‌دنبال پيشرفت مذاكرات است.

*جمهوری اسلامی


* تلاش براي انتخاب استانداران جديد، توصيه رئيس‌جمهور به وزير كشور. سايت شفاف نوشت: دكتر روحاني به وزير كشور توصيه كرده حداكثر تا پايان شهريور استانداران را معرفي كند تا كار خود را آغاز نمايند.

* يك سازمان حقوق بشر اسراييل اعلام كرد: كودكان فلسطيني از سوي بازپرسان اسراييلي تهديد به ضرب و جرح و شكنجه و همچنين تجاوز جنسي مي‌شوند. به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا) بنقل از اخبار فلسطين براي درهم شكستن روحيه كودكان فلسطيني بازپرسان امنيتي رژيم صهيونيستي در جريان بازجويي آنان را به ضرب و جرح و شكنجه و تجاوز جنسي تهديد مي‌كنند. در همين حال، دكتر حلان الواديه كه در بخش نوزادان و كودكان بيمارستان شفاي غزه كار مي‌كند به خبرنگار خبرگزاري قدس گفت: متأسفانه امروزه به علت استفاده رژيم صهيونيستي از تسليحات ممنوعه در جنگهاي 22 و 8 روزه عليه غزه پديده ناقص الخلقگي و ابتلاي به بيماري‌هاي بدخيم و خطرناك در ميان كودكان و نوزادان فلسطيني بسيار افزايش يافته است.

* جرج گالوي، نماينده سرشناس مجلس انگلستان رژيم صهيونيستي را در پشت حمله شيميايي در سوريه دانست و گفت كه اين رژيم به تروريستهاي سوريه و القاعده سلاح شيميايي مي‌دهد. به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا) به نقل از سايت عاروتض شوا گالوي نماينده مجلس از حزب احترام انگليس كه به خاطر ديدگاههاي ضداسراييلي و حمايت از حماس معروف است، رژيم صهيونيستي را مسئول حمله شيميايي روز چهارشنبه گذشته در سوريه كه به كشته شدن صدها شهروند سوري انجاميد دانست و گفت: اسراييل گروههاي شورشي وابسته به القاعده را به سلاحهاي شيميايي براي استفاده عليه شهروندان سوري تجهيز كرده است.

*آرمان


ممانعت از قضاوت داور ایرانی به علت تحریم

شنیده شد که دبیر فدراسیون تنیس گفت: آمریکایی‌ها به دلیل وجود تحریم نمی‌توانند حق الزحمه داوران ایرانی را پرداخت کنند به همین دلیل از آنها در مسابقات تنیس این کشور استفاده نمی‌کنند. ایسنا نوشت: شاهرخ کشاورز درباره اجازه ندادن به عادل برقعی داور ایرانی برای قضاوت در مسابقات تنیس آمریکا اظهار کرد: با قضاوت عادل برقعی در مسابقات تنیس آمریکا باید حق الزحمه وی پرداخت شود که این خود یک نوع رابطه مالی محسوب می‌شود و از آنجا که در آمریکا داشتن رابطه مالی با ایران به دلیل تحریم ممنوع است بنابراین در مسابقات از وجود برقعی استفاده نکردند.

اَپِل ایران را رفع تحریم کرد

شنیده شد که بر اساس اطلاعات درج شده برروی سایت رسمی شرکت اپل، این شرکت نسبت به حذف نام ایران از لیست تحریمی‌های خود اقدام کرده است. فرارو نوشت: چندی پیش معاون وزیر خارجه آمریکا از رفع تحریم‌های حوزه ارتباطی و رایانه‌ در ایران خبر داده بود؛ با این حال تاکنون به غیر از شرکت ادوبی که سایت خود را برروی کاربران باز کرد، اقدامی مشاهده نشده بود. اما در اطلاعیه اپل آمده است که طبق مجوز عمومی D، صادرات یا صادرات مجدد خدمات، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای تابعه برای ارتباطات فردی به طور مستقیم یا غیرمستقیم، از خاک ایالات متحده یا توسط شهروندان این کشور در دیگر نقاط دنیا، برای استفاده توسط کاربران عادی در ایران، بلامانع است.

حکم سلیمی نمین قطعی شد


شنیده شد که دادگاه تجدیدنظر حکم بدوی سلیمی نمین را از ۹۱ روز حبس به پرداخت ۱۰ میلیون ریال جزای نقدی تغییر داد. فرهاد شهبازوار گفت: اسفندیار رحیم مشایی شاکی پرونده، موکل من را متهم به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی کرده بود در حالی که هدف موکل من به‌عنوان یک مورخ از طرح مبحث باستان‌گرایی و به چالش کشیدن بخشی از تاریخچه این مبحث، روشنگری بوده است. وکیل سلیمی نمین گفت: دادگاه بدوی موکل من را به 91 روز حبس تعزیری محکوم کرد اما در مرحله تجدیدنظر، طبق تبصره 2 ماده 22 قانون «اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب» دادگاه تخفیفاً 91 روز حبس را به پرداخت 10 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرده و این رأی قطعی است.

کمک 600 میلیونی مردم به دانشگاه احمدی نژاد

شنیده شد که اولین جایی که در دانشگاه احمدی نژاد از آن بهره برداری صورت بگیرد مجتمع پزشکی است. وحید شاکری مدیرکل رسانه‌ای نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم با اشاره به آماده شدن دانشگاه احمدی نژاد گفت: اولین حکم از سوی احمدی نژاد برای مجتمع پزشکی خورده است و به‌نظر می‌رسید اولین جایی که مورد بهره‌برداری صورت بگیرد مجتمع پزشکی است. شاکری با اشاره به کمک‌های مالی مردم به دانشگاه رئیس جمهور پیشین ایران گفت: بنده دو هفته پیش خبر داشتم که 600‌میلیون از سوی مردم به حساب دانشگاه ریخته شده است. مردم از 100 هزارتومان تا 2 هزارتومان به دانشگاه احمدی نژاد کمک کرده‌اند.

هاشمی: مشاور دولت روحانی نیستم

شنیده شد که رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشاور دولت یازدهم نیستم و همچنان رئیس دفتر آیت ا... هاشمی هستم. محمد هاشمی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیوستن وی به دولت به عنوان مشاور رئیس‌جمهور، گفت: مشاور نیستم و اخباری که مبنی بر پذیرش سمت به‌عنوان مشاور دولت مطرح شده، کذب است. وی همچنین تصریح کرد: همچنان در دفتر حاج آقا (آیت ا... هاشمی رفسنجانی حضور دارم)و از مسئولیت دفتر هم استعفا نداده‌ام. رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباه اینکه آیا دولت برای همکاری به شما پیشنهادی را داده است یا نه؟ تنها به گفتن این مطلب بسنده کرد که «وارد این مقولات نشویم. آنچه مسلم است من مشاور رئیس جمهور نیستم و یا به عنوان مشاور انتخاب نشده ام.»

رایزنی روسیه و انگلیس درباره ایران


شنیده شد که معاون وزیر امور خارجه روسیه با سفیر انگلیس درباره ایران مذاکره کرد. خبرگزاری «نووستی» نوشت: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه این کشور در مسکو با تیموتی بروی، سفیر انگلیس در روسیه دیدار کرد و طرفین برخی مسایل از جمله موضوع هسته‌‌ای ایران را مورد بحث قرار دادند. در اطلاعیه وزارت امور خارجه روسیه در این باره آمده است: درخصوص مسایل مهم بین‌المللی از جمله موضوع برنامه هسته‌‌ای ایران و کنترل تسلیحات تبادل نظر شد".

تشکیل اتاق فکر مذاکرات هسته‌ای

شنیده شد که به دستور حسن روحانی « اتاق فکر مذاکرات هسته ای» به ریاست محمدجواد ظریف و با حضور غلامعلی خوشرو، امیرحسین زمانی نیا، سیروس ناصری، حسین موسویان، محمود سریع القلم، علی اکبر صالحی و ناصر هادیان تشکیل شده است. احتمال پیوستن اعضای دیگر به این جلسه مشورتی وجود دارد.

توصیه روحانی به وزیر کشور

شنیده شد که حسن روحانی به وزیر کشور توصیه کرده حداکثر تا پایان شهریور استانداران را معرفی کند تا کار خود را آغاز نمایند. مشرق نوشت؛وی همچنین توصیه کرده در این انتصاب‌ها حتماً نظر نمایندگان محترم ولی فقیه در استان‌ها تأمین شود. گفته می‌شود با موافقت آیت‌ا... واعظ طبسی، محمود صلاحی به عنوان استاندار جدید خراسان رضوی منصوب خواهد شد.

انتقادعضواصلاح‌طلب‌شورای‌شهربه‌یک‌خبرسازی


شنیده شد که بیش از دوماه از انتخابات شوراها می‌گذرد و اعضای شورای شهر تهران باید در هفته باقی مانده رئیس شورای شهر و شهردار تهران را انتخاب کنند، به گفته اعضای شورای شهر 12 شهریور ماه، اولین روز آغاز به کار چهارمین دوره شورای شهر تهران تصمیم قطعی برای ریاست شورا و شهردار تهران گرفته خواهد شد. در اين بين، از محسن هاشمی مدیر عامل سابق متروی تهران، مصطفی سلیمی شهردار فعلی منطقه ۲۱، معصومه ابتکار عضو فعلی شورای شهر و صفدر حسینی به عنوان گزینه‌های نهایی اصلاح‌طلبان برای شهرداری تهران نام برده مي‌شود.

در جلسه اخير اصلاح‌طلبان شوراي شهر پس از راي‌گيري درباره گزينه نهايي براي تصدي شهرداري، يكي از اعضا جلسه كه از چهره‌هاي سرشناس شوراست، نسبت به اجماعي خواندن محسن هاشمي به عنوان شهردار اجماعي اصلاح طلبان انتقاد كرده و گفته «اگر همه حاضرين هم به آقاي هاشمي راي مي دادند، مي شد ١٣ راي در حالي‌ كه ٤ نفر هم به وی راي ندادند و او تنها ٩ راي دارد؛ پس چرا مي‌گوييد گزينه اجماعي اصلاح طلبان!» حال با وجود اینکه چند روزی بیشتر به انتخاب شهردار تهران باقی نمانده است ولی هنوز اصلاح‌طلبان به اجماع برسر گزینه نهایی شهرداری نرسیده‌اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار