با اجازه بزرگترها؛

چه جوري بفهميم خواستگارمان عصبي است؟

مطمئنا يکي از مهم‌ترين چيزهايي که هر کسي براي انتخاب همسر آينده‌اش در اولويت قرار مي‌دهد اين است که اخلاقش خوب باشد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مطمئنا يکي از مهم‌ترين چيزهايي که هر کسي براي انتخاب همسر آينده‌اش در اولويت قرار مي‌دهد اين است که اخلاقش خوب باشد. براي خوب بودن هم يکسري معيار مد نظرش هست.

شک به دل‌تان راه ندهيد که اکثر افراد دوست دارند کسي کنارشان باشد که آن‌ها آرامش به بدهد، اما آيا يک آدم عصبي و هميشه خشن مي‌تواند شما را به آرامش برساند و روزهاي خوشي را در کنارش بگذرانيد؛ اگر مي‌گوييد بله؛ لابد خيلي درون‌تان بزرگ است و خودتان دريا هستيد که متلاطم نمي‌شويد.

خشم چيه؟

وقتي درون‌تان يک احساس نارضايتي و ناخرسندي و ناخوشايند داريد، آن هم در مقابل خودتان يا ديگران يا موقعيتي که پيش آمده و احساس‌تان با خصومت قاطي شده است، يعني که شما خشمگين هستيد.

البته اين خشم يک‌سري واکنش‌هاي بيروني دارد: مثل چهره برافروخته، رفتارهاي تکانشي و تند، اخم و فرياد و داد و بيداد! ناگفته نماند که گاهي خشم آدم‌ها درون‌شان مي‌ماند و يک‌هويي مثل کوه آتش‌فشان فوران مي‌کند.

خشم چه جوري به وجود مي‌آيد؟

اگر بگذاريد ناراحتي‌هايتان روي هم جمع شود، يعني ناراحتي‌هايتان را بيان نکنيد، انتظار داشته باشيد آدم‌هاي اطراف‌تان خودشان درک کنند که شما چه مشکلي داريد، به ناراحتي‌هايتان نپردازيد و درک‌شان نکنيد، منتظر خشم و عصباني شدن‌تان باشيد.

خشم چه مدل‌هايي دارد؟

خشم نسبت به خودمان: نشان دهنده اين است که شما با خودتان مسايل حل نشده داريد و حس‌ بدي به خودتان داريد.

خشم نسبت به اطرافيان: تحمل پذيرش رفتارهاي اطرافيان را نداريد.

خشم نسبت به موقعيات زندگي: از شرايطي که برايتان پيش مي‌آيد ناراضي و گله‌مند هستيد و مي‌گوييد: «آخه چرا من؟!»

کشف خواستگار خشن چگونه است؟

به طور خلاصه بايد بگوييم که آثار خشم و علايم آن را بايد بشناسيد تا بتوانيد آدم عصباني را تشخيص دهيد: اگر حرفي بزنيد که مطابق ميل و سليقه‌اش نيست خيلي به هم مي‌ريزد حتي اگر نشان ندهد، شايد به جاي عصبانيت تمرکزش را از دست دهد يا بحث را عوض کند يا حالت تدافعي بگيرد.

در مورد موضوعي که با آن موافق نيست با حرص و فشار صحبت مي‌کند، به طوري که شما متوجه مي‌شويد انرژي منفي او در يک لحظه بسيار بالا مي‌رود. افرادي که دچار پرخاشگري‌اند معمولا تن صدايشان يک‌هويي بالا مي‌رود و گاه از طعنه يا کلمات توهين‌آميز استفاده مي‌کنند.

نکته۱: به اين موضوع دقت داشته باشيد که اين تيپ آدم‌ها خيلي راحت مي‌توانند نقش بازي کنند، بنابراين به ۳-۲ جلسه صحبت اکتفا نکنيد.

نکته۲: آدم‌هايي که عصباني هستند، افراد حساسي هستند. اين حساسيت را به راحتي در تنش‌هايشان و رفتارهاي تکانشي‌ و تعصب‌شان نسبت به مسايلي که برايشان مهم است، مي‌شود فهميد./خراسان

برچسب ها: باشگاه ، شبانه ، عصبی ، خواستگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار