هاشمي‌نژاد در نشست خبري كنگره ملي 17 هزار شهيد ترور:

منافقين براي پوست اندازي و داشتن وجهه حقوق بشري تلاش مي‌كنند

دبير كل بنياد هابيليان گفت: گروهك تروريستي منافقين پس از سقوط ديكتاتور سابق عراق براي گرفتن وجه حقوق بشري به پوست اندازي كردن و بازسازي خود اقدام كرده است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "محمد جواد هاشمي‌نژاد" دبير كل بنياد هابيليان در نخستين نشست كنگره ملي 17 هزار شهيد ترور كه صبح امروز در سالن جلسات سازمان صدا و سيما برگزار شد به تشريح برنامه‌هاي اين كنگره ملي پرداخت.  
 
وي اظهار داشت: پيشنهاد تاسيس كنگره ملي 17 هزار شهيد به همت بنياد هابيليان که متعلق به خانواده‌هاي شهداي ترور است انجام شد اما اين مهم به اين معنا نيست كه صفر تا 100 اين كار تنها توسط بنياد هايبليان تشكيل شده است.  
 
هاشمي‌نژاد ادامه داد: به دليل اينكه اين بحث بسيار فراگير است ما از همه بخش‌هاي كشوري درخواست كرديم كه هر كس به فراخور ظرفيت خود در اين كنگره شركت كند و اين در حالي است كه ابتكار عمل،‌ هدايت كار و همچنين چينش اين اقدام توسط خانواده شهداي ترور انجام شده است.  
 
دبير كل بنياد هابليان در خصوص تاسيس اين بنياد تصريح كرد: بنياد هابليان در سال 1384 تاسيس شد علت و هدف تاسيس آن تقريبا آن چيزي بود كه ما در چارچوب آن هدف اين كنگره را برنامه ريزي كرديم؛ كشورمان پس از انقلاب اسلامي دست خوش حوادث تروريستي بوده است و مي‌توان گفت از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تقريبا يكي دو ماه بيشتر از اين انقلاب شكوهمند نگذشته بود كه تروريسم چهره خود را به كشور ما نشان داد.  
 
هاشمي‌نژاد اظهار داشت: اين اقدام شامل همه طبقات مردم ما شد شايد پيدا كردن ردپاي آشكار حاميان اين جريانات تروريستي در سال‌هاي اوليه انقلاب كمي دشوار به نظر مي‌رسيد و حتي شناخت و انتصاب گروه‌هاي مختلف به سرويس‌هاي امنيتي خارج از كشور امري مشكل به نظر مي‌رسيد.  
 
وي ادامه داد: امروزه پس از حدود 33 سال از انقلاب اسلامي بسياري از گروه‌ها و عملكرد آن‌ها بر ما آشكار شده است اما مشكل در استفاده از تروريسم در دنياست.
 
دبير كل بنياد هابيليان ادامه داد: چندين سال است كه كشورهاي غربي به ويژه آمريكايي از ابزار تروريسم در منطقه خاورميانه به صورت آشكار استفاده مي‌كنند كه كشور ما نيز از اين مسئله مصون نمانده‌اند.  
 
هاشمي‌نژاد بيان داشت: كشور ما نيز شاهد ورود و حضور گروه‌هاي تروريستي با انواع و اقسام آرم‌ها و اهداف مختلف بوده است؛ جريان‌هاي برانداز كلي، جريان‌هاي تجزيه طلب و جريان‌هاي سلطنت طلب كه همگي امروزه به تروريسم رو آورده و هر كدام در بخشي از كشور ما جنايات متعددي را مرتكب شده‌اند.  
 
وي ادامه داد: امروزه آمريكايي‌ها بنا به اسنادي كه خود ارائه كرده‌اند و ما در كانون آن اسناد را جمع آوري كرده و به صورت كتاب درآورده‌ايم جناياتي را مبني بر تروريسمي بودن گروه‌ها وجريانات مختلف تروريسمي كه در كشورهاي مختلف جناياتي را مرتكب شده‌اند مطرح كرده‌اند.  
 
هاشمي‌نژاد تصريح كرد: اين گروه‌هاي تروريستي در كشورهاي اروپايي داراي دفتر بوده و از جانب مقامات مختلف اروپايي مورد حمايت قرار مي‌گيرند.
 
وي اظهار داشت: بنابراين قضيه ما به عنوان بازماندگان شهداي ترور بر آن شديم تا حركت اجتماعي را آغاز كنيم؛ از آن جهت كه كشورمان در مقاطع مختلف صدمات تروريسمي بسيار زيادي به ويژه در دهه 60 از سوي گروه تروريستي منافقين برخود ديد.  
 
دبير كل بنياد هابيليان اظهار داشت: اين گروهك تروريستي آماري در حدود 12 هزار قرباني تروريسم را به كشور ما تحميل كرد و در مجموع حوادث تروريستي كه در كشور ما در طول 33 سال گذشته بالغ بر 17 هزار قرباني تروريسم برجا گذاشته از اين آمار تنها 12 هزار آن مربوط به گروهك تروريستي منافقين بوده است.  
 
هاشمي‌نژاد تصريح كرد: آمريكا و كشورهاي غربي از گروه‌هاي متعدد تروريسمي بهره مي‌برند اما در مسائل مربوط به حقوق بشري و رايزني‌هاي حقوق بشري و از اين قبيل مسائل از سازمان‌هاي تروريستي هم چون گروهك تروريستي منافقين استفاده مي‌كنند.  
 
وي اظهار داشت: در سال 1997 دولت آمريكا گروهك تروريستي منافقين را بنا به دلايلي كه خود اعلام كردند در ليست گروه‌هاي تروريستي قرار داد اما همواره اين گروهك تروريستي در همان كشورهايي كه در ليست گروه‌هاي تروريستي قرار داشته به ارتكاب جنايتي مي‌پرداختند و به صورت آزادانه با پارلمان‌هاي اين دولت‌ها ارتباط برقرار مي‌كردند.  
 
هاشمي‌نژاد ادامه داد: گروهك تروريستي منافقين پس از سقوط ديكتاتور سابق عراق(صدام) شروع به پوست اندازي كردن و بازسازي خود كرد تا بتواند از اين طريق وجهه حقوق بشري به خود گيرد.  
 
دبير كل بنياد هابيليان تاكيد كرد: اين گروهك تروريستي همواره به دنبال آن بوده تا به دنيا وانمود كند كه به دنبال ايجاد فضاي دمكراتيك در ايران است و به عنوان يك تشکیلات در پي ايجاد يك حكومت دمكراتيك در كشورمان به فعاليت مي‌پردازد.  
 
هاشمي‌نژاد با اشاره به ورود و خروج گروهك تروريستي منافقين از ليست گروه‌هاي تروريستي توسط دولت‌ آمريكا و كشورهاي غربي اظهار داشت: شاهد هستيم كه در سال 2003 اتحاديه اروپا، گروهك تروريستي منافقين را در ليست گروه‌هاي تروريستي قرار دارد اما 4 سال بعد اين اتحاديه اين گروهك جنايت كار را از اين ليست سياه خارج كرد و اين در حالي است كه دولت آمريكا در سال 1997 گروهك تروريستي منافقين را در ليست گروه‌هاي تروريستي قرار داد و شاهد بوديم كه در سال2012 اين گروهك تروريستي را از ليست گروه‌هاي تروريستي خارج كرد و دليل آن نيز وجود لابي‌هاي گسترده صهيونيستي در كشورهاي آمريكايي است.  
 
دبير كل بنياد هابيليان ادامه داد: بنابراين بنياد هابيليان و گروه ما به اين نتيجه رسيد كه بايد در اين زمينه فعاليت‌هاي گسترده چه در عرصه داخلي و چه در عرصه بين‌المللي انجام دهيم.  
 
هاشمي‌نژاد افزود: در عرصه داخلي به اين دليل كه گروهك تروريستي منافقين گروهي از جوانان و نوجوانان ما را با شعارهاي بسيار فريبنده جذب و به دنبال آن جنايات گسترده‌اي را به كشور ما وارد كرد، امروزه اين ابزار توسط كشورهاي غربي مجددا مورد استفاده قرار مي‌گيرد بنابراين در عرصه خارجي تصميم گرفتيم كه در اين زمينه فعاليت‌هاي بسيار گسترده‌اي انجام دهيم.  
 
وي تاكيد كرد: کشورمان در طول ساليان گذشته در اين زمينه علي‌رغم تلاش‌هاي فراواني كه در جنبه‌هاي حقوقي انجام داده اما متاسفانه همچنان شاهد كم كاري‌هايي هستيم.

هاشمی نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه در کشورمان روز شهادت شهید رجایی و باهنر به عنوان روز ملی مبارزه با تروریسم نام‌گذاری شده اما عملا اقدامات ویژه‌ای در این زمینه انجام نشده است پیشنهاد برگزاری این کنگره را ارائه کردیم که خوشبختانه این امر مورد اقبال همگانی قرار گرفت و هر کس به فراخور ظرفیت خود در این زمینه به ما کمک کرد تا بتوانیم این کنگره را در روز شنبه برگزار کنیم باشد که این مسیر حرکتی برای اقدامات بهتر در آینده باشد.

وی در خصوص حضور مهمانان خارجی در کنگره ملی 17 هزار شهید ترور اظهار داشت: با توجه به اینکه کمی برای برگزاری این کنگره دیر اقدام کردیم و فرصت اینکه بتوانیم همه جنبه‌های آن را در نظر بگیریم ایجاد نشد البته از سفرای کشورهایی که مدنظر مان بود دعوت به عمل آوردیم که برخی از آنها در این کنفرانس شرکت خواهند کرد همچنین تعدادی از آنها اعلام آمادگی کرده‌اند.

دبیرکل بنیاد هابیلیان تصریح کرد: دولت آمریکا تعریفی عام و کلی در خصوص مبارزه با تروریسم دارد که این تعریف تنها مربوط به خودش است مبنی بر اینکه که هر تهدیدی که منافع ملی کشورش را در بر‌گیرد آن تروریسم است و با همین تعریف اقدامی پیش دستانه‌ای انجام می‌دهد یعنی به کشورهای دیگر نیز حمله می‌کند.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه کشور ما به طور مستقیم در معرض ترور قرار داد اظهار داشت: بنابر اسناد بین‌المللی گروه‌های تروریستی در کشورهای اروپایی مستقر هستند بنابراین ما می‌توانیم از این موقعیت برای شناساندن کشورمان در بحث مبارزه با تروریسم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری چنین جلساتی آشنا کردن نسل جوانمان با حربه‌های شوم دشمنان است تأکید کرد: آشنا کردن نسل جوان اصحاب رسانه و اهالی پژوهشگر یکی از اهداف اصلی برگزاری چنین جلساتی است تا بتوانیم از این طریق با دست پر گروه‌های مختلف را بسیج کنیم تا ضمن مصون ماندن اقشار مختلف جامعه از اقدامات شوم دشمن از جذب قشر جوان به این گروه‌های تروریستی جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: امروزه فضاهای مجازی مملو از حضور گروه‌های تروریستی به ویژه گروهک تروریستی منافقین است، بسیاری از سایت‌های ضد ملی در فضای مجازی توسط گروه‌های ترورسیتی اداره می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از این سایت‌ها بدون نام و با چهره جدید به دنبال جذب نیروهای جوان کشورمان است که بارها از این طریق توانستند به هدف شوم خود دست یابند.

دبیرکل بنیاد هابیلیان اظهار داشت: همچنین در خارج از کشور جوانانی که در رفت و آمد در کشورهای خارجی بودند فریب این گروه‌های تروریستی را خورده و جذب آنها شده‌اند، در جریان شهادت شهید‌علیمحمدی یکی از جوانان کشورمان در خلال رفت و آمد به کشورهای خارجی جذب این گروه های تروریستی شده است.

هاشمی‌نژاد تأکید کرد: این امر نیازمند آگاهی دادن به قشر جوان کشور است حدود صد هزار از جوانان برای پیدا کردن کار به کشورهای همسایه رفته و برای اعزام به کشورهای اروپایی پاسپورتشان توسط گروهک تروریستی اخذ شده و برای پیدا کردن کار برای آنها، جوانان ما به جای کشورهای اروپایی سر از کشور عراق و پادگان اشرف درآوردند و به طور کلی پل‌های پشت سر خود را خراب کردند.

وی تصریح کرد: بهترین پتانسیل برای حضور فعال در مبارزه با تروریسم حضور خود بازماندگان تروریسم است که این تشکل‌ها می‌تواند تأثیر بسزایی در روشن کردن افکار عمومی داشته باشد.

هاشمی‌نژاد در تشریح برنامه‌های کنگره ملی 17 هزار شهید ترور گفت: با وجود آنکه تنها دو ماه تا برگزاری کنگره ملی فرصت داشتیم چندین کمیته در رابطه با برنامه‌های این کنگره بوجود آمد و همچنین خواستار مقاله‌هایی با مفهوم تروریسم شدیم که با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری حدود 289 مقاله عرضه شد درنتیجه دیگر فرصت باقی مانده را تمدید نکردیم، از این تعداد مقاله 152 عدد آن توسط ده استاد از دانشگاه‌های مختلف کشور برگزیده شد و این مقالات در سراسر کشور و حتی بعضی کشورهای خارجی ارائه شد.

وی ادامه داد: در آن برنامه از حدود 300 نفر از میهمانان از سراسر کشور و تعدادی سفرای کشورها در این کنگره دعوت بعمل آوردیم که شامل تعدادی از پژوهشگران و یکی از مقامات عالی رتبه کشور در این کنگره حضور خواهند یافت که در آینده در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

دبیرکل بنیاد هابیلیان با با بیان اینکه در این کنگره از خانواده‌های معظم شهدا تقدیر به عمل خواهد آمد، اظهار داشت: از برنامه‌های دیگری که برای این کنگره در نظر گرفته‌ایم، برگزاری نمایشگاهی در مورد جنایات گروه‌های تروریستی است؛ همچنین اولین سرود ویژه شهید ترور و رونمایی از تمبر ویژه در این مراسم برگزار خواهد شد.

دبیرکل بنیاد هابیلیان در خصوص تلاش و پیشرفت در جهت تقابل با گروه‌های تروریستی گفت: حضور ما در مجامع بین المللی و فعالیت‌های حقوقی مربوط به آن در حال پیگیری است در نتیجه نیازمند عزم و اراده جدی در این زمینه هستیم تا بتوانیم کارکرد بخصوصی را ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در این راستا می‌توانیم به همراهی برخی کشورها همچون عراق و پاکستان که در این زمینه با ما اشتراک دارند بخصوص کشوری مانند عراق که مانند ایران زخم خورده و قربانی تروریست‌هاست به مقابله با این گروهک‌ها بپردازیم.

دبیرکل بنیاد هابلیان در پایان خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم در سطح دولت و گروه‌های مردمی فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای را در این زمینه سازماندهی کنیم؛ همانطور که اشاره شد طی دیداری که با گزارشگر سازمان حقوق بشر داشتیم توانستیم در یکی از بندهای این گزارشگر مسئله قربانی شدن ایران توسط گروهک های تروریستی را بگنجانیم و شایان ذکر است که در بند قبلی این گزارش به اقدامات گروهک تروریستی منافقین اشاره شده بود که خود گزارشگر سازمان حقوق بشر نیز آنها را قبول نداشت.

انتهای پیام/




برچسب ها: گروهک ، تروریستی ، منافقین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار