یک کارشناس سیاست خارجی:

نمايندگان سازمان ملل با هدف محكوميت دولت اسد به سوريه رفته‌اند

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: نمایندگان سازمان ملل با نیت محكوميت دولت بشار اسد در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی به سوریه رفته‌اند و مستنداتی که دولت اسد از انبارهای تروریست‌ها که نام عربستان سعودی بر آن حک شده بود را نمی‌پذیرند.

ابوتراب علیرضایی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سفر نمايندگان سازمان ملل به سوريه گفت: نمایندگان سازمان ملل با نیت معرفی دولت بشار اسد به عنوان مقصر در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی به سوریه رفته‌اند و مستنداتی که دولت اسد از انبارهای تروریست‌ها که نام عربستان سعودی برآن حک شده بود را نمی‌پذیرند.

وي تصريح كرد: غرب به‌دنبال تکرار سناریوهای افغانستان و عراق بر ضد سوریه است.

اين كارشناس سياست خارجي اظهار داشت: نشست‌هاي دوستان سوریه در استانبول و اتحادیه عرب در قاهره برای اجرا برنامه‌های ضد سوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: گروه‌های مقابل دولت بشار اسد اکثراً خارجی بوده و در بین مردم طرفدار ندارند، اما به‌دنبال تامین منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا  هستند.

علیرضایی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به‌دنبال تضعیف کشورهای مسلمان برای توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین است، افزود: اشتباه ترکیه واگذاری پایگاه‌هایي به رژیم صهیونیستی در شهر ازمیر بود چرا كه در جنگ 22 روزه 9 سرنشین ترک کشتی حامل آذوقه برای فلسطینیان، توسط اسرائیلی‌ها کشته شدند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: دولت ترکیه با برگزاری نشست دوستان سوریه به‌دنبال تاثیرگذاری بر تحولات منطقه است؛ امری که با سقوط مرسی بسیار کمرنگ شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سازمان ملل ، سوریه ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار