ارومیه/

ساخت 18 شهرک صنعتی پتروشیمی در کشور

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور از ایجاد 18 شهرک صنعتی پتروشیمی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، محمد زیار در نشست بررسی ظرفیت‌های توسعه صنعت پتروشیمی در شهرستان خوی با اشاره به میزان تولید سالانه تولیدات پتروشیمی در ایران، اظهار داشت: ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی

وی از امضای تفاهم‌نامه وزارت صنعت و معدن با شرکت صنایع پتروشیمی کشور خبر داد و افزود : برای تکمیل زنجیره تولیدات پتروشیمی و جلوگیری از خام فروشی پتروشیمی بر اساس تفاهم‌نامه وزارت صنعت معدن و تجارت با شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ، شهرک‌های تخصصی پتروشیمی برای احداث واحدهای کوچک و بزرگ تولید محصولات پتروشیمی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد 18 شهرک تخصصی پتروشیمی با همکاری بخش خصوصی در کشور در دستور کار قرار دارد که تمام زیر ساخت‌ها و امورات زیر بنایی آنها انجام شده است.

زیار مجموع سرمایه‌گذاری در این شهرک ها را بیش از 340 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: اشتغالزایی پایین دست صنعت پتروشیمی در مقایسه با بالادست و میاندست آن 50 برابر بیشتر است.

وی جلوگیری از خروج ارز از کشور را سیاست اصلی مسئولین شرکت عنوان کرد و اضافه نمود: عزم و اراده شرکت ملی پتروشیمی بر این است برای جلوگیری از خروج ارزش افزوده محصولات پتروشیمی از کشور و ایجاد اشتغال بیشتر در این بخش شهرک‌های تخصصی در بیشتر استان ها ایجاد شود.

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور، شهرستان خوی را به لحاظ همجواری با کشورهای ترکیه و عراق و نزدیکی با ارمنستان و آذربایجان یکی از استان‌های مستعد برای سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی دانست و گفت: مطالعات گسترده‌ای در این زمینه در خوی آغاز شده است./س


برچسب ها: کشور ، توسعه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.