در تخت خواب گرم و نرم به کودک شير ندهيد

پزشکان به تازگي دريافته اند که مادراني که کودکان نوزاد خود را در کنار خود مي خوابانند آنها در معرض خطر جدي سندرم مرگ ناگهاني نوزاد قرار مي‌دهند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران براساس يک مطالعه جديد پزشکان به والدين و به ويژه مادران شيرده توصيه اکيد مي کنند که تا 6 ماهگي کودک را در تخت مجزايي که براي او تدارک ديده اند بخوابانند. 

گفتني است بسياري از مادران، راحتي بدون استرس به کودک براي شيردهي، کمبود جا و نگراني به همراه حس علاقه ديدن نوزاد را از جمله دلايلي ذکر ميکنند که سبب مي شود کودک را در کنار خود در تخت قرار دهند. 

بررسي ها نشان ميدهند از جمله خطراتي که در اين حالت کودک را تهديد مي کند کمبود اکسيژن، غلط زدن و قرار گيري ملحفه و يا بالش روي بيني کودک، به همراه استشمام بوي عطرو يا سيگار مصرفي توسط والدين است. 

پزشکان با بررسي بر روي گروه هاي داوطلبان شامل 15000 خانواده و در خواست از آنها براي جدا کردن جاي کودک دريافتند که ميزان رخداد  سندرم مرگ ناگهاني نوزاد تا حدود 88% در اين خانواده ها کاهش يافته است. 

پزشکان در عين حال جدا کردن جاي خواب نوزاد از مادر را عامل محرکي براي مادر مي دانند تا در صورت نياز به دادن شير به کودک حس خواب آلودگي خود را کنار گذاشته و با سطح بالايي از هوشياري از نوزاد خود نگهداري کند. 

به تازگي قرار است خواباندن کودک در يک تخت جدا تا سن 6 ماهگي در برخي کشورهاي اروپايي به شکل يک قانون اجرايي درآيد./ح
برچسب ها: کودک ، شیردادن ، سندرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار