امیر اسماعیلی در جمع خبرنگاران:

زیرسیستم‌های "باور 373" نهایی شد/ جزئیات متحرک‌سازی سامانه S200

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: زیرسیستم‌های باور 373 تقریباً نهایی شده و تست‌های فنی و عملیاتی قسمت‌های درون سیستمی آن در سال جاری انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی ـ امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ "فرزاد اسماعیلی" فرمانده "قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)" در حاشیه نشست خبری امروز در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه "سامانه S200" چه زمانی قرار است متحرک‌سازی شود، اظهار داشت: این سامانه بسترهای خاصی برای متحرک شدن نیاز دارد، چون طراحی اولیه‌اش صرفاً استقراری است و می‌توان تنها سامانه برد بلند را داشت که ما باید آن را حفظ کنیم.

وی افزود: این سامانه برای اینکه برد متوسط هم بشود بنا بر مصالح کشور و دستور فرمانده معظم کل قوا که فرمودند شهید ستاری در عملیات والفجر 8 هواپیماهای هاگ را برای آن همین کار را کرده‌اند برای S200 هم همین کار را کرد. باید سامانه را سبک‌تر کنیم و از لحاظ نوع درگیری بخش اول را که برای محاسبات تاکتیکی و چگونگی ارتباط بین کانتینرهای S200 در حال انجام است، انجام دهیم.
 
فرمانده پدافند هوایی ارتش اضافه کرد: مشکل علمی و گلوگاهی برای این کار نداریم و فقط صرف زمان لازم دارد که آن هم طبیعی است.
 
امیر اسماعیلی در پاسخ به سؤالی درباره سامانه "باور 373" اظهار داشت: ما باید به این کار باور داشته باشیم که به نقاط خوبی رسیده و مهم‌ترین آن دانش فنی ما است که به همان باور رسیده و مشکل فنی نداریم.  
 
وی افزود: زیرسیستم‌های باور 373 تقریباً نهایی شده و تست‌های فنی و عملیاتی قسمت‌های درون سیستمی آن انجام خواهد شد که در رزمایش امسال یا تا انتهای سال به انجام می‌رسد.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) پروژه باور 373 را زمان‌بر دانست و افزود: درگیری در ارتفاع متوسط و بالا را مد نظر دارد که کار ان‌شاءالله به سرعت پیشرفت می‌کند.  
 
امیر اسماعیلی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا با رئیس جمهور که در زمان جنگ فرمانده پدافند هوایی بود جلسه‌ای داشته‌اید، گفت: ما جلساتمان را با پیشکسوتان عرصه دفاع داریم که حتی با شهدایی مانند شهید ستاری این جلسات را داشته‌ایم؛ جلسه که فقط نباید حضوری باشد و وقتی کتابی را از این عزیزان به صورت عمیق مطالعه کنیم و سطحی نباشد یک جلسه خوب است و جلسه سطحی به درد نمی‌خورد.  
 
وی افزود: ما اسنادی را زمانی که دکتر روحانی در جنگ و التهاب و همچنین فرماندهانی که در کنار ایشان داشته‌اند به دقت مطالعه کرده و این باعث شده که مثلاً رادار بی‌صدا داشته باشیم.  
 
فرمانده پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: جلسه‌ای با رئیس‌جمهور نداشته‌ایم، زیرا مشغله‌های ایشان آن قدر زیاد است که این وقت تاکنون به وجود نیامده است.  
 
امیر اسماعیلی درباره توانایی‌های رادارهای شهاب و ثامن گفت: این رادارها در شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور مستقر شده‌اند که باید در بحث اشراف اطلاعاتی نیز سعی داشته باشیم.  
 
وی افزود: همچنین تمام کار "رادار کیهانی سپهر"  انجام شده؛ برد آن بیش از 2500 کیلومتر است و حداقل از 800 کیلومتر تا حداکثر 3 هزار کیلومتر خواهد بود و استقرار آن زمان زیادی خواهد برد که امیدواریم این خبر خوش را هم اعلام کنیم.  
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه نباید در مناطق هسته‌ای خنداب و نطنز هیچ هواپیمایی پرواز کند، افزود: پهپادهای آمریکایی اگر در مرزهای جمهوری اسلامی ایران پرواز کنند دائماً رصد می‌شوند و به موقع به آن‌ها اخطار داده می‌شود؛ درست است که این هواپیماها بدون سرنشین هستند، اما از طرف ماهواره و ایستگاه‌های خودشان کنترل می‌شوند و جواب ما را آن‌ها می‌دهند و می‌دانند که عواقب آن مانند آرکیو 170 است؛ البته ما علاقه‌ای به خبری کردن (شکارِ) همه آن‌ها نداریم.  
 
امیر اسماعیلی درباره تعامل ارتش و سپاه گفت: در بعد استعداد اگر ما تعامل خوبی با سپاه یا سایر نیروهای ارتش نداشتیم سامانه‌های ما شاید کمتر از دو هزار نقطه بود و خیلی از این سامانه‌ها به دلیل تلاش نیروهای مختلف ارتش و سپاه است.  
 
وی تصریح کرد: یکی از مراکز مهم هسته‌ای توسط پدافند هوایی سپاه کنترل می‌شود که در کنترل عملیاتی پدافند هوایی است و الحمدالله تعامل خوبی با آن داریم.  
 
فرمانده پدافند هوایی ارتش درباره تأمین منابع دانشگاهی در دانشگاه خاتم‌الانبیاء(ص) از سایر دانشگاه‌های منطقه و همکاری با سپاه در موضوع دانشگاه اظهار داشت: همکاری با سپاه و سایر نیروهای مسلح به صورت مقطعی و بخشی نیست و در همه عرصه‌های اطلاعاتی، عملیاتی آمادی نیروی انسانی و همه چیز باید تعامل داشته باشیم و این مانند زنجیری است که باید 3600 حلقه داشته و تک‌تک آن‌ها به هم متصل باشند.  
 
امیر اسماعیلی افزود: فرمانده معظم کل قوا در نمایشگاه نیروی دریایی نوشهر فرمودند «منابع دانشگاهی و استاد چه دارید» و ما این افتخار را داشتیم که تمام منابع و کتاب‌های خود را به ایشان  ارائه کنیم.  
 
وی خاطرنشان کرد: ما در وزارت علوم صحبت از دانشگاهی کردیم که هیئت علمی و نفرات و استادان آن را داریم. همچنین در سال 90 تعداد نخبگان و همکاران علمی در بخش‌های آموزشی 250 نفر بوده که امروز به 750 نفر موثر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا رسیده است.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: پدافند ، هوایی ، ارتش ، قرارگاه ، خاتم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۳
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
خدا قووووت
Germany
mori
۲۲:۳۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۲
خدا خیر به تمام سربازان امام زمان بده
آخرین اخبار