کارگردان "رویای سیاه":

کشته شدگان اشرف هر کدام 10 ترور خونین در ایران داشتند/ بررسی ترورهای دهه هفتاد در قسمت یازدهم مستند رویای سیاه

کارگردان مستند تلویزیونی رویای سیاه گفت: کشته شدگان اخیر پادگان اشرف هر کدام حداقل 10 پرونده ترور خونین در اوایل دهه 70 در ایران داشته اند که امشب و در قسمت یازدهم به بررسی این ترورها پرداخته می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، ایمان گودرزی تهیه کننده و کارگردان مستند «رویای سیاه» با اشاره به این که امشب یازدهمین قسمت از مستند 15 قسمتی رویای سیاه از رسانه ملی پخش خواهد شد گفت: در این مستند به بررسی عملکرد سازمان مجاهدین خلق که مردم آن ها را با عنوان منافقین می شناسند می پردازیم.

وی با اشاره به استقبال مخاطبان تلویزیونی از این مستند افزود: از مدت شروع به پخش این مستند تاکنون تمام گرایشات و اقشار مختلف ملت ایران در داخل و خارج به ارسال پیامک و ایمیل ها و بیان دیدگاه های خود نسبت به آن پرداخته اند که بنده با بسیاری از این افراد صحبت کرده ام، حتی چندین سایت و وبلاگ قسمت های پخش شده از این مستند را بر روی سایت گذاشته تا امکان دانلود آن برای مخاطبین باشد.

گودرزی با بیان این که قسمت یازدهم این مستند به طور اتفاقی و به خواست خدا مصادف با زمانی شده است که یک بار دیگر به دلیل کشته شدن برخی اعضای این سازمان، نام سازمان منافقین بر زبان مردم ایران افتاده است عنوان کرد: بعد از عملیات مرصاد گروه منافقین به یک فرقه تبدیل شد تا بتواند از این طریق از فرار و ریزش اعضای خود جلوگیری کند، در این دوره به دلیل اتمام جنگ و پایان عملیات مرصاد و نیز اتمام خوش خدمتی های منافقین به صدام برای جیره خواری، منافقین راهی نداشتند تا اعضای خود را به اسم جهاد در پادگان اشرف نگه دارند به همین دلیل به سمت فرقه ای شدن پیش رفتند.


ایمان گودرزی، کارگردان مستند تلویزیونی رویای سیاه

وی افزود: وقتی سازمان منافقین به مسائل فرقه ای گرایش پیدا کرد مجبور بود افراد را نسبت به برخی موضوعات درگیر کند تا به زندگی بیرون از اشرف فکر نکنند از این رو طلاق اجباری، جدایی زنان از مردان و ایزوله کردن سازمان و نیز قطع ارتباطات تلفنی، رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی را در دستور کار خود قرار داد به طوری که افراد داخل اشرف به هیچ عنوان بیرون از پادگان را نمی شناختند.

تهیه کننده و کارگردان مستند رویای سیاه با بیان این که هنوز حدود سه هزار نفر در عضویت سازمان منافقین هستند گفت: تعدادی از این افراد بنا به خواست مردم عراق و با فشار دولت نوری مالکی از پادگان اشرف خارج شده و به پادگان لیبرتی نقل مکان کردند.

وی افزود: در جریان این جابجایی اعضای منافقین صد نفر را در پادگان اشرف باقی گذاشتند به این بهانه که وسایل و لوازم منافقین برای فروش توسط آن ها به مزایده گذاشته شود. پلیس عراق هم این فرصت را به آن ها داد تا بتوانند مدتی داخل پادگان اشرف این اقلام را ساماندهی کنند؛ چندین شرکت فرانسوی، انگلیسی و اسرائیلی هم در جریان این اقدام برای بررسی و خرید اقلام منافقین به اشرف مراجعه کردند.

گودرزی با اشاره به این که این صد نفر از هیچ سیستم امنیتی برخوردار نبوده و به راحتی می توانستند از اشرف فرار کنند اما این ها از بین کسانی انتخاب شده بودند که حتی اگر می خواستند هم نمی توانستند فرار کنند زیرا این ها همه کسانی بودند که در ترورهای 60 و اوایل 70 پرونده های مهمی در ایران داشتند و از آنجا که در ایران شاکی خصوصی داشته و در بسیاری از موارد اولیای دم شاکی آن ها بودند، نمی توانستند به ایران برگردند.

وی با بیان این که در قسمت یازدهم این مستند که امشب پخش خواهد شد به اقدامات انجام شده توسط برخی از این افراد که ترورهای اوایل دهه 70 را انجام داده اند پرداخته خواهد شد گفت: در جریان این اتفاق در پادگان اشرف کسانی کشته شدند که هر کدام حداقل 10 ترور موفق در ایران داشتند که در این قسمت از مستند به آن پرداخته می شود.

گودرزی عنوان کرد: در دهه هفتاد منافقین به خاطر آن که بگویند این سازمان هنوز زنده است دست به ترورهایی مانند ترور شهید لاجوردی و صیاد شیرازی زدند و در نهایت در سال 78 به دلیل ضعف دستگاه اطلاعاتی دولت خاص منافقین توانستند در چندین نقطه تهران از جمله شهرک مسکونی نور خمپاره اندازی کنند.

این مستند ساز با بیان این که منافقین علاوه بر کشتار شهروندان ایرانی در انتفاضه شعبانیه به کشتار وسیعی از مردم عراق دست زده و 25 هزار نفر را به قتل رساندند عنوان کرد: صدام تقریبا به این گروهک ایمان آورده بود به طوری که در اواخر حکومت بعث منافقین به ارتش خصوصی صدام تبدیل شده بودند.

گودرزی گفت: عاقبت خیانت به هر مردمی جز سرانجام این سازمان نخواهد بود به طوری که امروز می بینیم به دست خود مردم عراق بلندپایه ترین اعضای گروهک منافقین کشته می شوند.

وی خاطر نشان کرد: یک موسسه آمریکایی به نام موسسه REND که بودجه آن از ایالات متحده آمریکا تامین می شود در تحقیقاتی اعلام کرده کسانی که در پادگان اشرف هستند تروریست با گرایش های فرقه ای هستند که بیش از 70 درصد آن ها خلاف میل خود در اشرف نگهداری می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از اعضای گروهک منافقین که در درگیری روز یکشنبه کشته شد احمد وشاق نام داشت که وی از جمله افرادی است که سوابق پررنگی در عملیات های تروریستی دهه 60 و هفتاد علیه ملت ایران دارد.


احمد وشاق؛ عضو با سابقه گروهک تروریستی منافقین با سابقه حداقل 3 ترور خونین در تهران

محمد حسن روزی طلب از پژوهشگران تاریخی مسائل سازمان منافقین در وبلاگ خود می نویسد: احمد وشاق از اعضای تیم های ترور سازمان مجاهدین خلق در ابتدای دهه ۶۰ بود که حداقل ۳ ترور موفق در خیابانهای تهران داشته است.

او در ابتدای دهه هفتاد در عملیات مروارید در کردستان عراق هم نقش مهمی داشته است. شاهدان عینی می گویند وشاق که مسئول آتشبار بوده است در یک ایست بازرسی تمام اعضای غیرنظامی یک مینی بوس که شامل زن و کودک بودند را با اتش کاتیوشا کشته است!

هادی شعبانی از اعضای سازمان مجاهدین در کتاب «کتاب عمر» درباره نقش احمد وشاق در عملیات مروارید می نویسد:

«در قسمت کفری مستقر شدیم ،یک پاسگاهی تقریباً بیرون شهر بود روی تپه و ما پایین تپه استقرار پیدا کردیم ، بعد در همین انتقال و اینها سیستم سازماندهی عوض شد و شهره عین الیقین شد.به جای گیتی، فرمانده لشکر ۹۱ شد.گیتی به قسمت حفاظت مسعود رجوی رفته بود. در کفری درگیری توپخانه بود، که توپخانه ما حمید یوسفی و احمد وشاق بودند، که هر کدام یکی دو قبضه توپ و دو قبضه کاتیوشا داشتند. که فقط در کوه های اطراف کفری وقتی دیدند تعدادی از اکراد دارند جابجا می شوند هشتاد موشک کاتیوشا را آنجا خالی کردند.و دیگر هیچ خبری از تردد بعدی در آن مسیر نشد. ولی بچه هایی که در سلیمان بک بودند تعریف می کردند که یک مینی بوس از کردها را که قصد داشتند به سمت بغداد بروند،در سه راهی سلیمان بک متوقف می کنند و مانع حرکت آنها می شوند و چون قصد داشتند به راه خود ادامه بدهند با ام تی ۲۳ (پدافند ۲۳میلی متری را روی ام تی ال بی گذاشته بودند ) به رگبار می بندند و همه آنها را قتل عام می کنند . بعدها این واقعه از افتخارات شان بود و می گفتند که به این ترتیب جلوی پیشروی کردها را گرفتیم و صاحبخانه را نجات دادیم. بچه هایی که این کار را کردند از جمله احمد وشاق و حمید یوسفی که دو قبضه کاتیوشا داشتند،علم به این داشتند که اینها از کردها هستند و می گفتند اینها یه کتی تی هستند.اصل بر این بود که لباس کردی داشته باشند».

احمد وشاق دیروز در درگیریهای اشرف به هلاکت رسید.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار