نماینده دائم سوریه در سازمان ملل:

اوباما از همان ابتدا با حل سیاسی بحران مخالف بود/آمریکا اشتباه ویتنام را در سوریه تکرار می‌کند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد کشورش بارها خواستار مشارکت سازنده آمریکا در گفت وگوها برای حل بحران سوریه شده بود، اما این درخواست ها با پاسخ منفی واشنگتن مواجه می شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی ان ان» تأکید کرد، کشورش بارها از آمریکا خواست تا در گفت وگوها برای حل بحران سوریه مشارکتی سازنده داشته باشد، اما واشنگتن ضمن رد این درخواست ها، مجموعه اقداماتی از جمله بستن سفارت خود در دمشق، مسدود کردن تمام کانال های دیپلماسی و متمرکز کردن تلاش هایش بر استراتژی سری در حمایت از گروه های مسلح در جنگ علیه نیروهای دولتی (سوریه) در پیش گرفت.

الجعفری افزود:« ما جنگ طلب و حامی جنگ نیستیم، ما دولت صلح طلب هستیم. ما ادعا نمی کنیم که آنقدر قوی هستیم که بتوانیم با ابزارهای نظامی آمریکا رویارویی کنیم، موضوع مهم و موکد این است که ما همگی قربانی جنگ احتمالی علیه سوریه خواهیم شد.»

نماینده سوریه در سازمان ملل خاطرنشان کرد، دمشق تلاش هایش را برای حمایت از مرزها، تامین امنیت شهروندانش و جلوگیزی از وقوع هرگونه جنگ در خاک سوریه انجام داده است.

این دیپلمات سوری ادعاها درخصوص دست داشتن نیروهای دولتی در حمله شیمیایی 21 آگوست در حومه پایتخت را رد و آن را «اشتباه و بی اساس» خواند.

الجعفری خاطرنشان کرد، دولت آمریکا همان اشتباهاتی را که در گذشته در جنگ ویتنام، بحران کوبا و جنگ عراق انجام داد، این بار در سوریه می خواهد تکرار کند. همان گونه که در گذشته «کالین پاول» وزیر خارجه پیشین آمریکا با ارائه ادعای «شواهد بسیار معتبری دارد» به شورای امنیت، جنگ هایی را رقم زد، «جان کری» وزیر خارجه کنونی نیز در توجیه اقدام نظامی علیه سوریه، این ادعاها را مطرح می کند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افزود، کری دست به «کشف بزرگی» نزده است وقتی که عنوان کرد، واشنگتن دلایل قاطعی دارد که نشان می دهد گاز شیمیایی «سارین» در سوریه استفاده شده است؛ زیرا حکومت سوریه، پیش از این، راه یافتن گاز سارین و دیگر گازهای سمی به منطقه «خان العسل» در حلب را تأیید کرده و خواستار اقداماتی در این خصوص شده بود.

الجعفری ادامه داد، همگان از ماهیت عاملان استفاده از این گازهای شیمیایی آگاه هستند، همچنانکه دستگاه های اطلاعاتی انگلیس به صورت غیر قانونی به این منطقه مذکور نفوذ کرده و نمونه برداری هایی نیز انجام داده و براساس همین یافته ها، گروه های مسلح را مسئول جنایت در خان العسل معرفی کردند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: سوریه ، وبگردی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار