رفع اتهام مستندسازان

مشاور حقوقی سازمان سینمایی کشور از رفع اتهام مستندسازان همکار با شبکه بی بی سی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران- بهزاد ابتهاج مشاور حقوقی سازمان سینمایی کشور با بیان این مطلب که مستند سازان همکار با شبکه بی بی سی فارسی رفع اتهام شده اند، گفت: " مستند سازان متهم همکار با شبکه بی بی سی فارسی بعد از انجام تحقیقات لازم از سوی بازپرس پرونده رفع اتهام شدند" .

وی ادامه داد: طبق آخرین درخواست قضایی که از ما شده بود، من به عنوان مشاور حقوقی سازمان سینمایی کشور آثار پخش شده از شبکه بی بی سی فارسی را که سازندگان آن مستندسازان داخل در کشور بودند،بازبینی کردم تا درباره ضد انقلابی بودن یا نبودن این آثار نظر دهم بعد از بازبینی پرونده و نظر نهایی خود را به عنوان مشاور حقوقی سازمان سینمایی ارائه کردم.

در نهایت در پرونده مستند سازان متهم به همکاری با شبکه بی بی سی فارسی بعد از انجام تحقیقات و مشخص شدن آن که آثار مربوطه هیچ کدام محتوای ضد انقلاب و تبلیغ علیه نظام نداشتند، حکم برائت متهمان صادر شد".

وی در پایان تاکید کرد: "تمامی متهمان این پرونده رفع اتهام شده اند". پیش از این 25 نفر از مستندسازان داخل کشور به دلیل همکاری با شبکه بی بی سی مورد اتهام قرار گرفته و از این تعداد ده نفر به عنوان متهم اصلی شناخته شده بودند این افراد در واقع گروهی از هنرمندان بودند که در قبال نمایش آثار خود در بی بی سی، پول دریافت کرده اند./ي2

منبع:ماهنامه صنعت سينما.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار